  • 1. Data: 2016-02-12 12:53:58
    Temat: Wyrównywanie istniejącej posadzki betonowej
    Od: m...@g...com

    Witam,

    W mieszkaniu w bloku posiadam 2 pokoje w których pozbyłem się starego parkietu i
    aktualnie mam tam na podłodze goły beton. Blok z wielkiej płyty, pokoje odpowiednio
    22m2 i 12m2. Po pomierzeniu obu pokojów laserem wychodzi na to, że w większym różnica
    poziomów podłogi pomiędzy najwyższym a najniższym punktem wynosi ok 55mm, natomiast w
    mniejszym jest to ok 15mm.
    W obu pokojach chciałbym uzyskać równą posadzkę pod panele, na poziomie ok 10mm
    wyższym niż najwyższy aktualnie punkt (wyrównanie poziomów z kafelkami w
    przedpokoju). Wychodzi na to, że w większym pokoju trzeba nadlać od 10 do 65mm.

    Konsultowałem się w tej sprawie z dwoma potencjalnymi wykonawcami i oto co
    usłyszałem:
    Wykonawca 1: w mniejszym pokoju wylewka samopoziomująca i po sprawie, w większym
    pokoju wylewka betonowa a jak wyschnie to na nią cienkowarstwowa samopoziomująca.
    Wykonawca 2: generalnie stwierdził, że sposób wykonawcy 1 jest nieprawidłowy
    technologicznie i zasugerował w przypadku większego pokoju grubowarstwową wylewkę
    samopoziomującą. Stwierdził, że wylewka betonowa będzie w tym przypadku pękać i nie
    nadaje się do takich zastosowań.

    Wykonawca 1 wycenił całość (materiały + robocizna) na 3500 PLN, wykonawca 2 nie podał
    żadnej ceny, bo zna problem tylko z opisu przez telefon - jak obejrzy to wyceni.
    Podejrzewam, że sposób drugi będzie droższy, choćby dlatego, że worek wylewki
    samopoziomującej jest istotnie droższy od worka wylewki betonowej...

    Chciałbym obie opinie, technologie wykonania i cenę podaną przez wykonawcę 1
    skonfrontować z bardziej doświadczonymi w tym temacie, stąd moje pytanie Jeśli ktoś
    sugeruje inne rozwiązanie - jestem otwarty na propozycje.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-02-12 13:21:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Poniewaz beda panele to to czy popeka czy nie popeka nie ma zadnego znaczenia.
    Zaproponowal bym beton z klejem budowlanym B15 ( gesty wikol) z wypelniaczem z
    granulek styropianowych. Na to cienko wylewka samopoziomujaca tez z tym klejem.
    Mialem ponad dwa razy wieksza roznice i od ponad dwudziestu lat taka kombinacje sie
    sprawdza.

  • 3. Data: 2016-02-12 21:54:49
    Od: m...@j...pl

    W dniu piątek, 12 lutego 2016 13:21:25 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    Mialem ponad dwa razy wieksza roznice i od ponad dwudziestu lat taka kombinacje sie

    Są miejsca, gdzie do nadlania jest w sumie (betonowa + samopoziomująca) ok 10mm - nie
    jest to za mało żeby to się trzymało? Pytam, bo tak sprawę przedstawia Wykonawca 2

  • 4. Data: 2016-02-12 22:50:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisalem jak mam zrobione. U mnie grubosc wylewki zaczyna sie od jakis 2mm. Ale ja
    robilem sam. Twoj wykonawca nie bedzie chcial tak zrobic. U mnie jest wylane na
    drewniana podloge lezaca na drewnianych belkach.

  • 5. Data: 2016-02-14 15:47:36
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu piątek, 12 lutego 2016 12:54:00 UTC+1 użytkownik m...@g...com napisał:
> [...]
    skonfrontować z bardziej doświadczonymi w tym temacie, stąd moje pytanie Jeśli ktoś
    sugeruje inne rozwiązanie - jestem otwarty na propozycje.

    Ta wylewka (nadlewka) powinna byc zwiazana z podlozem.
    Wylewka samopoziomujaca ma zredukowany skurcz, wiec ma szanse na zwiazanie sie z
    podlozem, po dobrym zagruntowaniu.
    Wylewka betonowa ma duzy skurcz, wiec, podczas wiazania, wystepuja duze sily
    scinajace, powodujace odspajanie od podloza.
    Ratunkiem moze byc tzw. warstwa sczepna o duzej elastycznosci.
    Mozna tez zastosowac np. grunt poliuretanowy, ktory bedzie posypany piaskiem
    0,5-2,0mm.
    Nie radze stosowac wynalazku wiekszosci "fachowcow" budowlanych w postaci
    szpachlowania klejem do plytek.