  • 1. Data: 2017-11-20 12:39:18
    Temat: Wyrwany zawias szafki
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W kuchni mam wiszące szafki z otwieranymi do góry frontami. W jednej z
    nich zawias wyrwał się razem ze śrubami.
    Ktoś ma pomysł na sensowną naprawę tego?

    W jednej z szafek już coś podobnego naprawiałem ze 3 razy. Ostatecznie
    zakleiłem dziury po śrubach klejem typu 2-składnikowy Distal (czytaj
    tzw. "żywica") i po wyschnięciu, nawierciłem otworki i przykręciłem
    zawias. Jakoś żyje to nadal, ale szafka była normalna stojąca, drzwi
    tradycyjnie otwierane w bok i nie było tu takich sił wyrywających. Poza
    tym przy przykręcaniu zawiasu już i tak słyszałem trzaski, jak pewnie
    coś tam pękało/kruszyło się, więc czort wie, jakby to długo potrzymało w
    przypadku szafki otwieranej do góry, gdzie wyrywanie byłoby w dokładnie
    w osi zaklejanych otworów...

    Więc może zaproponujecie coś sensowniejszego? Może jacyś stolarze tu są
    i są jakieś branżowe patenty na to?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 2. Data: 2017-11-20 13:38:48
    Temat: Re: Wyrwany zawias szafki
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 listopada 2017 12:39:17 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Więc może zaproponujecie coś sensowniejszego? Może jacyś stolarze tu są
    > i są jakieś branżowe patenty na to?

    Moim zdaniem nic sensowniejszego nie wymyślisz niż to, co opisałeś.
    Nie napisałeś tylko jakimi wkrętami to miałeś przykręcone - zwykłymi,
    czy "euro"? Jeżeli zwykłymi to zamień na euro - one dają dużo większą
    powierzchnie styku gwintu z powierzchnią i po prostu mocniej trzymają:

    https://www.kuchnie.pl/gfx/_zdjecia_wspolne/sklep_of
    erta/0/86/86772/wkret_euro_661_1300_dl_13mm_leb_wpus
    zczany_blum___6870598437.jpg

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-11-20 13:54:50
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-20 o 13:38, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > https://www.kuchnie.pl/gfx/_zdjecia_wspolne/sklep_of
    erta/0/86/86772/wkret_euro_661_1300_dl_13mm_leb_wpus

    U mnie chyba te euro właśnie są.
    Jedyny minus tego zażywicowania jest taki, że wydaje mi się to trochę za
    sztywne i przy wkręcaniu wkrętu prawdopodobnie to pęka tam w środku :/
    Przydałoby się pewnie coś bardziej elastycznego, co bardziej imitowało
    by drewno i dopasowywało się do drążenia gwintu itp.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 4. Data: 2017-11-20 14:14:48
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.11.2017 o 13:54, Kżyho pisze:

> [...]
    > Przydałoby się pewnie coś bardziej elastycznego, co bardziej imitowało
    > by drewno i dopasowywało się do drążenia gwintu itp.
    Uzupełnij Poxipolem albo Polxiliną. W porównaniu z Distalem jest
    bardziej elastyczna. Przed wkręceniem wkręta warto wywiercić otwór nieco
    mniejszej średnicy, niż wkręt, wtedy nie będzie pękać.
    U siebie mam tak kilka "poszewcowanych" szafek i trzyma świetnie (o
    estetyce się nie wypowiadam, ale na zewnątrz nie widać)
    Jacek

  • 5. Data: 2017-11-20 14:57:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 listopada 2017 13:54:54 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > Przydałoby się pewnie coś bardziej elastycznego, co bardziej imitowało
    > by drewno i dopasowywało się do drążenia gwintu itp.

    Poxipol jest też w wersji "elastyczny":

    https://www.operatywni.pl/klej-poxipol-70ml-czerwony
    -elastyczny-przezroczy,4,67236,691

    Ewentualnie powiększ trochę otwór (tak żeby nie było już wyszarpanych
    krawędzi), nałóż do równa poxipolu i zatop w nim wkręt (oczywiście z
    założonym zawiasem etc). Musi trzymać przynajmniej tak samo mocno
    jak wcześniej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2017-11-20 15:37:46
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-20 o 14:14, Jacek pisze:
    > Przed wkręceniem wkręta warto wywiercić otwór nieco
    > mniejszej średnicy, niż wkręt, wtedy nie będzie pękać.

    Dokładnie tak robiłem :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2017-11-20 16:45:53
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 20.11.2017 o 12:39, Kżyho pisze:
> [...]
    > w osi zaklejanych otworów...
    >
    > Więc może zaproponujecie coś sensowniejszego? Może jacyś stolarze tu są

    Gdy w płycie meblowej wyrobił sie otwór, to stolarz poradził mi, abym po
    wyrównaniu ścianek otworu, wbiła drewienka na klej stolarski, tak aby
    powstało dokładne i szczelne wypełnienie otworu.
    Potem, po wyschnięciu, nawierciłam w tym odpowiedni otwór.
    Śruba trzyma, ale w moim przypadku dotyczy to zawiasu bocznego w szafie.

    Krycha.

  • 8. Data: 2017-11-20 17:38:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 20 Nov 2017 16:45:53 +0100, Krycha napisał(a):

    > Gdy w płycie meblowej wyrobił sie otwór, to stolarz poradził mi, abym po
    > wyrównaniu ścianek otworu, wbiła drewienka na klej stolarski, tak aby
    > powstało dokładne i szczelne wypełnienie otworu.

    Zamiast kombinować z drewienkami wystarczy wziąć frez i później wkleić na
    wikol taką zaślepkę:
    https://www.leroymerlin.pl/narzedzia-reczne/dluta-st
    rugi-sciski/akcesoria-do-wykonywania-polaczen-w-drew
    nie/zaslepki-otworow-10-szt-2944000-wolfcraft,p11093
    0,l750.html
    jak zwiąże, to nie do ruszenia. A że średnice są ustandaryzowane, to będzie
    ładnie i ściśle spasowane. W opisywanym przypadku powinno się sprawdzić.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2017-11-20 18:09:02
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!

    > założonym zawiasem etc). Musi trzymać przynajmniej tak samo mocno
    > jak wcześniej :)
    Otóż właśnie, że nie musi!
    Istotne jest połączenie Poxyliny a płytą.Za mocne to to nie będzie i może odpaść
    poxylina z wkrętem.Ale będzie to dobre, jeśli zamiast wkręta da śrubę na przewylot i
    da od zewnątrz płaską nakrętkę.
    Można użyć kleju stolarskiego, o którym pisze Krycha.Ale:są dwa rodzaje.Ten twardy do
    drewna sie nie nadaje.Nie pracuje , jak drewno.Ja używam ten elastyczny(CR) prawie do
    wszystkiego.Można posmarować tym klejem wyrwaną dziurę a potem trochę zarobić z
    trocinami.taki kit bardzo długo schnie, ale jest nie do zerwania.Tyle, że ma duży
    skurcz( trzeba klaść dwa razy) i nawet dłutem ciężko go ściąć..
    pozdro.abomito

  • 10. Data: 2017-11-21 10:21:08
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-20 o 17:38, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > ładnie i ściśle spasowane. W opisywanym przypadku powinno się sprawdzić.

    Póki co spróbowałem metody z wypełnieniem otwory Poxipolem i wtopieniem
    w to wkrętu. Schnie jeszcze całość.
    Jak już wyschnie założę front i zobaczymy co to klejenie jest warte. Jak
    nie wytrzyma, to skorzystam z jakiegoś miksu sposobu Krychy i Borysa pewnie.

    Dzięki.

    /__/_* /
    /