  • 1. Data: 2015-03-03 23:37:54
    Temat: Z innej mańki. Falbanek
    Od: k...@g...com

    Dawno dawno temu jak były księżniczki i smoki a w sklepach można było kupic tylko
    ocet zrobiłem sobie składany falbanek. Stolik warsztatowy jak by ktoś nie wiedział.
    Służył wiernie kilka lat. I jak to bywa wylądował w piwnicy. Niedawno się okazało że
    się przyda. Ale nie jako przenośny a stacjonarny. I to co było jego zaletą, czyli
    niewielka waga w granicach 20kg. Teraz jest wadą. Jest za lekki i przy piłowaniu
    piłką się trzęsie. Dołożyłem na blat dwie płyty paździerzowe. Trochę dociążyły ale za
    mało. Wymyśliłem żeby zrobić szalunek i wylać pod blatem z 5 centymetrów betonu. jak
    do bębnów pralek dokręcają betonowe ciężarki to i do blatu tez można. Jakiej z
    ogólnie dostępnych w marketach mieszanek by użyć żeby miała taka płyta wytrzymałość,
    nie kruszyła się. Żeby nie pękała mogę zrobić zbrojenie. Betonu klasy 50 pewno nie da
    się kupić detalicznie w workach. Coś elastycznego by się przydało. Są jakieś gotowe
    polimerobetony czy trzeba je samemu robić z tego co można kupić?

  • 2. Data: 2015-03-04 08:12:51
    Temat: Re: Z innej mańki. Falbanek
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.03.2015 o 23:37, k...@g...com pisze:
> [...]
    polimerobetony czy trzeba je samemu robić z tego co można kupić?

    a po co od razu wylewać?
    weź przykręć(ewentualnie zrób jaką półkę pod blatem) i zamocuj tam jakiś
    gruz w postaci bloczka/cegłówek/trylinke czy co tam znajdziesz u sąsiada
    na podjeździe

  • 3. Data: 2015-03-04 09:02:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > detalicznie w workach. Coś elastycznego by się przydało. Są jakieś gotowe
    > polimerobetony czy trzeba je samemu robić z tego

    IMO obciążanie góry to nie najlepszy pomysł - przy rytmicznym piłowaniu
    będzie się bujał. Nogi stołu powinny być na dole połączone półką i tę półkę
    należy maksymalnie dociążyć - tak by stół stał stabilnie i miał nisko środek
    ciężkości.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2015-03-04 12:28:16
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 4 marca 2015 08:12:54 UTC+1 użytkownik albercik napisał:
> [...]
    > weź przykręć(ewentualnie zrób jaką półkę pod blatem) i zamocuj tam jakiś
    > gruz w postaci bloczka/cegłówek/trylinke czy co tam znajdziesz u sąsiada

    Wylane bo pod blatem nie ma aż tyle miejsca żeby coś gotowego wsadzić.

  • 5. Data: 2015-03-04 12:37:35
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 4 marca 2015 09:03:02 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > należy maksymalnie dociążyć - tak by stół stał stabilnie i miał nisko środek

    Myślisz ze nie wiem że jest akcja i reakcja. Ale nieduża siła i mala masa da gorszy
    efekt niż nieduża siła i duża masa. Poza tym w innym miejscu wyjdzie rezonans własny.
    Nawet jak bym zamurował nogi w podłodze to i tak lekki będzie drżał bo nogi są z
    kształtownika 30x30. Najprościej było by blat przymocować do\ściany. Ale ściany nie
    ma bo stoi przy oknie i za ścianę robi powietrze.

  • 6. Data: 2015-03-04 13:17:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-03-04 o 12:37, k...@g...com pisze:
> [...]
    kształtownika 30x30. Najprościej było by blat przymocować do\ściany. Ale ściany nie
    ma bo stoi przy oknie i za ścianę robi powietrze.

    A zastrzałów nogi-blat nie da się wykonać?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2015-03-04 15:34:51
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 4 marca 2015 13:17:43 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    nie ma bo stoi przy oknie i za ścianę robi powietrze.

    > A zastrzałów nogi-blat nie da się wykonać?

    Nie kumam. Jest stalowa rama do niej na zawiasach są przykręcone nogi a raczej ramki
    robiące za nogi. Do ramy przykręcony jest blat. Blat składa się z trzech płyt
    paździerzowych o grubości 18mm. Nogi po rozłożeniu są blokowane przykręcaną belką w
    kształcie litery Y. To że drży nie jest kwestią braku sztywności a tym że jest za
    lekki. Rozwiązaniem by było przymocowanie do ściany ale się nie da. A przymocować do
    podłogi nie wolno. Według mnie jedyne rozwiązanie to dociążenie blatu. Beton będzie
    najtańszy. Sto kilo betonu pod blatem rozwiąże według mnie sprawę. Ale nie chciałbym
    żeby to był beton klasy 5. Jak się spytam w markecie to oczy sprzedawcy wyjdą do
    czego to potrzebuję i potem zrobi rybkę. W wytwórni betonu nawet jak by mi sprzedali
    100 kilo betonu wyższej klasy to dowiozę go w formie głazu narzutowego. Mogę
    przykręcić płytę stalową. Ale to dużo pracy i drogo wyjdzie. Beton na razie wygrywa
    na wszystkich frontach.

  • 8. Data: 2015-03-04 17:59:29
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    albercik pisze:

    > a po co od razu wylewać?
    > weź przykręć(ewentualnie zrób jaką półkę pod blatem) i zamocuj tam jakiś
    > gruz w postaci bloczka/cegłówek/trylinke czy co tam znajdziesz u sąsiada
    > na podjeździe

    Rozwiązanie nie psujące mobilności:

    Pod blatem zamocować pudło,drewniane lub blaszane (blaszane powinno
    wyjść lżejsze) i wypełnić je piachem. Do transportu pozbywamy się piachu
    a w docelowej lokalizacji organizujemy nowy.

    ==

    --
    Darek

  • 9. Data: 2015-03-04 18:29:19
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 4 marca 2015 17:59:29 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    > wyjść lżejsze) i wypełnić je piachem. Do transportu pozbywamy się piachu
    > a w docelowej lokalizacji organizujemy nowy.

    Piach dobry bo tłumi drgania ale dużo lżejszy od betonu. To już nie musi być
    mobilne. Wynająłem pod hobby trochę większe pomieszczenie i mogę dodatkowy falbanek
    postawić. Powierzchni poziomej nigdy dość.

  • 10. Data: 2015-03-04 18:40:04
    Od: "Bogdan" <b...@g...com>

    >..... Ale to dużo pracy i drogo wyjdzie. Beton na razie wygrywa na
    >wszystkich frontach....

    cztery płyty chodnikowe.

    Bogdan