  • 1. Data: 2023-01-19 01:46:21
    Temat: Z jednego artykułu jak by się ktoś pytał.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na początku że w przeciągu kwartału mieszkania staniały 8%. W pod koniec tego samego
    artykułu że mieszkania są doskonałym zabezpieczeniem w czasie inflacji. Jeśli
    inflacja roczna 16% to kwartalna 4. Mieszkania staniały przez kwartał 8%. To
    kwartalna strata na inwestycji 12%. Jak tu było? A już wiem. Bo na nieruchomościach
    nikt nie stracił.

  • 2. Data: 2023-01-19 13:16:14
    Temat: Re: Z jednego artykułu jak by się ktoś pytał.
    Od: Ghost <G...@h...net>

> [...]
    kwartalna strata na inwestycji 12%. Jak tu było? A już wiem. Bo na nieruchomościach

    to kiedy bedzie cie stac na wlasny kat?

  • 3. Data: 2023-01-19 16:19:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 19 stycznia 2023 o 13:16:59 UTC+1 Ghost napisał(a):
> [...]
    kwartalna strata na inwestycji 12%. Jak tu było? A już wiem. Bo na nieruchomościach
    Nigdy. Po co kupować coś co będzie miało wartość ujemna? Po to żeby płacić opłaty
    wszystkie związane z posiadaniem? Po to będą darmo dawali żeby ich nie płacić.

  • 4. Data: 2023-01-22 12:06:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 18 Jan 2023 16:46:21 -0800 (PST), w
    <1d5e8f85-305a-4e9b-8f55-df1799bb70a2n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    kwartalna strata na inwestycji 12%. Jak tu było? A już wiem. Bo na nieruchomościach

    Za czasów Pi-SS-manów mieszkania podrożały z 5 do 10 tys/m2. Mówisz, że w twoim
    matrixie lokaty dały większy zysk? :DD

  • 5. Data: 2023-01-22 12:07:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 19 Jan 2023 07:19:19 -0800 (PST), w
    <d45ea9f8-16e9-4f37-9d26-793c7db34b9fn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Nigdy.

    Ostatnich 7 lat to wzrost z 5 tys. na 10 tys. Masz rację -- nigdy :DD

    > Po co kupować coś co będzie miało wartość ujemna?

    Nie mówimy o twoim mózgu :P

  • 6. Data: 2023-01-22 12:34:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    kwartalna strata na inwestycji 12%. Jak tu było? A już wiem. Bo na nieruchomościach
    1. Pytałem tu o sposób liczenia - nikt nie wie jak to jest liczone.
    Pytałem pytałem znajomego który żyje z inwestycji - uśmiechnął się i
    powiedział ze to się tak nie da wyliczyć, pogadamy kiedy indziej bo
    dzisiaj musi się spieszyć bo jedzie w alpy z wnukami
    2. ten sam gość z linijki wyżej stracił niejednokrotnie na
    ruchomościach. ale jak w pokrze - Przy dużej ilości zdarzeń, wygrywa
    lepszy, w przypadku mieszkań...... każdy. Więc nieprawdą jest że nieda
    się stracić. Ale również nieprawdą jest że przeciętnie inwestowanie w
    mieszkanie to pewna strata.
    3. Nie czytaj takich artykułów. One nie mają wiele wspólnego z prawdą,
    albo mówią o wynikach z pewnego fragmentu rynku. To tak jak byś próbował
    oszacować ilość ryb w oceanach na podstawie wyników połowu dorsza. Ci
    którzy żyją z wynajmu mieszkań, mają umowy długoterminowe. jak nie mają,
    nie ma szans, zeby najemca szukał aktywnie tańszego/lepszego mieszkania
    i planował przeprowadzkę z lodówką, pralką, meblościanką itp. To nie są
    akcje na nowojorskiej giełdzie.
    Przykład mojego znajomego. Ma lokal, w którym jest sieciowa apteka. Z
    tego jednego lokalu może spokojnie żyć. sądzę że spokojnie dostaje
    "przeciętną krajową". Co go obchodzi jaka jest chwilowa wartość lokalu?
    On go nigdy nie sprzeda, zostawi dzieciom. Jakby go chciał dzisiaj
    sprzedać, dostałby równowartość 10 lat wypłat. gdyby chciał za te
    pieniądze żyć, w ostatnim roku, kwota na koncie miała by połowę
    dzisiejszej wartości nabywczej. więc nie sprzeda takiego lokalu!!!

    ToMasz

  • 7. Data: 2023-01-22 16:01:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-01-2023 o 12:34, ToMasz pisze:

> [...]
    > pieniądze żyć, w ostatnim roku, kwota na koncie miała by połowę
    > dzisiejszej wartości nabywczej. więc nie sprzeda takiego lokalu!!!

    U mnie na osiedlu, podobny lokal w którym była apteka, od 10 lat stoi pusty.
    Przez rok czy dwa była w nim jakaś żabka, ale też splajtowała jak ją
    pracownicy pookradali.

    Wyciągnij średnią z tych dwóch przypadków, zamiast uogólniać jeden
    przypadek na wszystko....

  • 8. Data: 2023-01-22 23:22:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 22 stycznia 2023 o 16:02:02 UTC+1 Cavallino napisał(a):
    > .
    >
    > Wyciągnij średnią z tych dwóch przypadków, zamiast uogólniać jeden
    > przypadek na wszystko....
    Może facet o którym pisze Tomasz ma kilka takich lokali.
    Ja np na dzisiaj też mam stały, przyzwoity dochód z wynajmu mieszkań.
    .
    Np mieszkanie kupione w 2002 za 22000(39m2)zl.
    Przez 5 lat mieszkalismy w nim w 2006 wynajęliśmy.
    Wynajmujemy do dzisiaj.
    Wcześniej ok 10 tys rocznie na czysto zostawalo, po drodze jakieś podwyżki lokatorom
    robiliśmy i na dzisiaj ok 15 tys rocznie zostaje
    Przez te ok 15 lat może z jeden miesiąc nie zamieszkane.
    Rynek taki że dajesz ogłoszenie na olx i pierwszy tel w ciągu 10-15 min.
    Jak pisalem- w 2002 kupione za 22tys dzisiaj gdybym z przymusu chciał sprzedać to w
    ciągu kilku dni pewnie 230 tys bym dostal..
    Ale to bardzo lokalnie jest
    Kogut pisze że 80 m2 za 400 -500 zł w Łodzi wynajmuje
    Tylko że on pisze jak wyżej a takich ofert w Łodzi nie znajdziesz.
    W nieodległym odemnie Gdańsku 6m2 pokój wołają 1500 zł. Do tego wspolna "
    łazienka"(1,5m2) i "kuchnia"(4m2)na 3 takie "pokoje."

  • 9. Data: 2023-01-22 23:46:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 22 stycznia 2023 o 12:34:59 UTC+1 ToMasz napisał(a):
> [...]
    > pieniądze żyć, w ostatnim roku, kwota na koncie miała by połowę
    > dzisiejszej wartości nabywczej. więc nie sprzeda takiego lokalu!!!

    Chcesz stworzyć regułę dając pojedyncze przykłady. Tak się nie da a każdy kto próbuje
    tak zrobić nie jest najmądrzejszy. Reguły tworzy się w oparciu o jak największą ilość
    przypadków. W Polsce są reguły dotyczące nieruchomości stworzone o maksymalnie duże
    ilości przypadków. W przypadku ludzi i nieruchomości policzono przy okazji spisu
    powszechnego. W innym artykule zacytowałem dane odnośnie własności nieruchomości. W
    Polsce 84 proc. gospodarstw domowych zamieszkuje we własnych nieruchomościach. Od
    prywatnych i instytucjonalnych właścicieli wynajmuje 4 proc. Tyle samo procent rynku
    zajmują mieszkania socjalne, a 7 proc. to inne formy zamieszkiwania, w tym bezpłatne.
    Jakaś dane to mają je analizować. 11% to mieszkania socjalne w tym również bezpłatne
    formy mieszkania. W tej grupie nie spodziewał bym się dużego parcia na mieszkanie
    poza tanim lub bezpłatnym systemem. W pewnych przypadkach żadne ruchy żeby wydostać
    się z grupy są niemożliwe do wykonania. W tej grupie są więźniowie, pacjenci szpitali
    psychiatrycznych, ludzie w jakiś ośrodkach typu hospicjum czy w domach starców,
    żołnierze zawodowi, leśnicy i pewne jeszcze kilka grup by się znalazło. Zostaje 4%. W
    Polsce jest 15 milionów mieszkań. 4% to 600 tysięcy mieszkań. W tej ilości są
    mieszkania w budynkach z mieszkaniami przeznaczonymi do najmu (kamienice należące do
    prywatnych właścicieli). Są też mieszkania komunalne przeznaczone do najmu. I osobno
    z najwyższymi nieregulowanymi czynszami mieszkania należące do kategorii najmu
    okazjonalnego. Czy wszyscy z tej cztero procentowej grupy chcą kupić mieszkanie?
    Uważam że nie. Że tylko niewielka część chciała by kupić. Zaklasyfikował bym ich do
    podgrupy najmu okazjonalnego. Pewne niewielkie zapotrzebowanie będzie w grupie 84%.
    Niewielka część ludzi ze będę kupić większe mieszkanie. Ale trzeba mieć na uwadze że
    kupując większe na przykład nowe na rynku pojawi się mieszkanie w którym żyli. Może
    ktoś mi powie jak w takim systemie można zarobić kupując nowe mieszkanie żeby je
    przetrzymać bo zdrożeje? Albo kupić mieszkanie żeby wynajmować i zarabiać? Padł
    przykład że lokal użytkowy stoi pusty bo była apteka ale się zmyła i ktoś uważa że
    warto mu płacić za posiadanie niż sprzedać. Na co może taki ktoś liczyć. Że wróci
    koniunktura na sklepy i lokale użytkowe? Nie wroci. Zmieniła się struktura handlu.
    Dzisiaj do zarabianiu na handlowaniu nie jest potrzebny sklep przy najwazniejszej
    ulicy. Wystarczy magazyn na tanim zadupiu do którego da się dojechać ciężarówka i
    jest w zasięgu działania taniej firmy kurierskiej. W miastach mają prawo bytu w
    ograniczonym zakresie firmy usługowe i sklepy z rzeczami które są potrzebne
    codziennie. W ograniczonym bo jak jest jakiejś branży za dużo to czeka jej duża część
    likwidacja.

  • 10. Data: 2023-01-22 23:59:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 22 stycznia 2023 o 23:22:41 UTC+1 Kris napisał(a):

> [...]
    > W nieodległym odemnie Gdańsku 6m2 pokój wołają 1500 zł. Do tego wspolna "
    łazienka"(1,5m2) i "kuchnia"(4m2)na 3 takie "pokoje."
    Próbowałeś szukać że napisałeś że nie znajdziesz? Byłeś w urzędzie miejskim co
    zajmuje się lokalami w budynkach miasta? Oczywiście że nie. Na populistyczne teksty
    łatwo znajdziesz słuchacza. Ktoś mówił że lokale do remontu jak ktoś spełnia warunki
    brzegowe żeby wynająć są dostępne od miasta od ręki. Nie wiem ile w tym prawdy. Może
    być dużo bo miasto ma ponad 10 tysięcy pustych mieszkań. W Łodzi jest program
    robienia remontów kapitalnych kamienic. Goły czynsz w takiej wyremontowanej kamienicy
    zaczyna się od 9 złotych za metr.