  • 1. Data: 2017-10-04 17:25:13
    Temat: ZE wymienił mi licznik
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Przyszedł dziś pan z Eneii i wymienił licznik energii elektrycznej.
    Jakież było moje zdziwienie jak zobaczyłem, że zamontował "stary"
    licznik, taki z tarczą. Ostatnio miałem taki "elektroniczny". Coś z nimi
    było nie tak, że wracają do rozwiązań sprzed dziesięcioleci?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-10-04 18:16:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli maja pule starych licznikow majacych legalizacje to dlaczego mieli by ich nie
    wykorzystac?

  • 3. Data: 2017-10-05 13:59:11
    Temat: Re: ZE wymienił mi licznik
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.10.2017 17:25, Baczek wrote:
> [...]
    > licznik, taki z tarczą. Ostatnio miałem taki "elektroniczny". Coś z nimi
    > było nie tak, że wracają do rozwiązań sprzed dziesięcioleci?

    Będziesz miał mniejsze rachunki.

  • 4. Data: 2017-10-05 14:26:16
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2017-10-05 13:59, KIKI wrote:

    > Będziesz miał mniejsze rachunki.

    bo tarczę ciężko rozpędzić ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2017-10-06 19:38:18
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    > bo tarczę ciężko rozpędzić ;-)

    Mnie spadły rachunki o 400-500 pln.

  • 6. Data: 2017-10-07 11:00:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 5, 2017 at 2:26:17 PM UTC+2, quent wrote:

    > bo tarczę ciężko rozpędzić ;-)

    ostatnio wiele o tym napisano, wyglada, ze problem jest realny...

    wystarczy w googla wpisac cos w stylu : liczniki elektroniczne oszukuja

    np. https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/r
    achunki-energie-elektryczna-liczniki,214,0,2279382.h
    tml

    Z pobieznej lektury wynika, ze powody sa conajmniej 2:
    1 liczniki mechaniczne nie wskazywaly zuzycia przy bardzo malym pradzie (w sumie
    oszukiwaly zaklad energrgetyczny ;) ) -
    2. to juz powazniejszy problem - wychodzi, ze te liczniki mierza poprawnie prad
    sinusoidalny 50 Hz, a obeznie prawie wszystko ma zasilacze impulsowe, wtedy do
    zmierzenia takich przebiegow potrzebny jest miernik "true RMS", a takie sa znacznie
    drozsze...

    Standardowy miernik mierzacy maks prad i napiecie i przeliczajacy je na skuteczne dla
    sinusa czyli dzielone przez pierwiastek z 2 bedzie mocno zawyzal przy taich
    odbiornikach (jak pojawily sie pierwsze zarowki energooszczedne to elektrycy u ojca w
    firmie zmierzyli pobierany prad miernikiem przystosowanym do sinusa i uwazali, ze to
    oszustwo - sporo wiecej im wyszlo niz deklarowal producent ;) ), sprawdzilismy z
    ojcem za pomoca miernika mocy (takiego tarczowego - mechanicznego i sie w miare
    zgadzalo jednak...)

  • 7. Data: 2017-10-07 15:32:57
    Od: w...@a...com

    W dniu piątek, 6 października 2017 19:38:21 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Mnie spadły rachunki o 400-500 pln.

    Ja slyszalem, ze jednemu te rachunki do zera spadly. Na targu w Rzeszowie kupil
    magnes neodymowy, z którego prądnice do wiatraka miał robic.
    I nie wiedzial, ze obudowę licznka po każdym uzyciu nalezalo rozmagnesować.
    Chyba 5 tys. zl kary zaplacil.

    Pzdr
    Torand

  • 8. Data: 2017-10-07 16:54:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo to byli kretyni a nie elektrycy. Mam przed soba opakowanie od ledowki. Napiecie
    zasilania 220-230. Natezenie pradu 45mA. Moc 3,7W. Kretyn elektryk przemnozy napiecie
    i natezenie i mu wyjdzie ponad 10W i drze ryja ze oszukuja. A kazdy miernik mocy
    czynnej i licznik pokaze ze niecale cztery waty ledowka pobiera. Cud czy trzeba
    wiedziec troche wiecej niz pseudo elektryk?

  • 9. Data: 2017-10-07 16:58:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Opowiesc z takich co to jeden drugiemu opowiadal ze w Moskwie Wolgi rozdaja. A prawda
    byla taka ze nie Wolgi a rowery i nie rozdaja a kradna.

  • 10. Data: 2017-10-07 21:57:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, October 7, 2017 at 4:54:39 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    czynnej i licznik pokaze ze niecale cztery waty ledowka pobiera. Cud czy trzeba
    wiedziec troche wiecej niz pseudo elektryk?

    To byly czasy komuny jeszcze, lata ~80 (?), nie pamietam dokladnie... Wiekszosc
    urzadzen, ktore uzywali miala przebiegi sinusoidalne... grzalki, zarowki zarowe,
    silniki... No i wzieli porzadny ( w sensie wysokiej klasy dokladnosc, wskazowka +
    lusterko pod nim) miernik uniwersalny, zmierzyli prad i oczywiscie przemnozyli przez
    napiecie.

    To tak, jako ciekawostka, bo wyglada, ze te obecne elektroniczne liczniki zuzycia
    pradu mierza podobnie ;)

    WS