  • 81. Data: 2018-11-10 13:54:48
    Temat: Re: Za prąd będziemy płacić najwięcej w Europie
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-11-02 o 06:46, Twardy pisze:
    > Za prąd będziemy płacić najwięcej w Europie
    >
    > https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/energetyka-
    do-modernizacji-bedziemy-miec-najdrozsza-energie-w-e
    uropie,880528.html

    Będziemy płacić więcej szybciej niż myślimy, wczoraj cena energii na
    wolnym rynku od 14do 15 osiągneła 1,51zł/kwh, gdzie normalnie wacha się
    od 0,2 do 0,4zł/kwh.
    https://www.pse.pl/home

    To oznacza że przemysł będzie płacił dużo więcej niż obecnie, odbiją
    sobie to na nas.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 82. Data: 2018-11-10 15:18:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co to sa ceny niezbilansowane? Na polprawdach za daleko nie zajedziesz, przekonala
    sie o tym trzy lata temu dzisiejsza jelopozycja. Dobra strone dales. Wynika z niej ze
    w 2014 srednia cena energii zbilansowanej byla o 2-5% nizsza niz teraz a cena energii
    niezbilansowanej momentami wyzsza niz w tym roku. Prad zdrozeje ze wzgledu na oplaty
    za emisje CO2. Moze zdrozec bo zdrozeje wegiel, gaz, ropa. Ale z powodu wzrostu cen
    nosnikow moze zdrozec niewiele bo w Polsce cene pradu stabilizuje energetyka oparta
    na wlasnym weglu brunatnym i kamiennym. Czyli w zasadzie tylko oplata za CO2 ma
    wiekszy wplyw na podwyzki. Oczywiscie nie wiesz do kogo trafiaja pieniadze za CO2,
    albo wiesz i manipulujesz zeby cos osiagnac na przyklad oszukac.

  • 83. Data: 2018-11-14 09:26:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-11-03 o 15:25, Janusz pisze:

    do-modernizacji-bedziemy-miec-najdrozsza-energie-w-e
    uropie,880528.html

    igentne-liczniki/Strony/inteligentne-liczniki.aspx

    > No nie, mój jest zwykły elektroniczny, Pan który go montował pózniej go
    > ręcznie
    > ustawiał. Stąd wiem że żadnego sterowania zdalnego nie ma.

    > To jest kwestia wysłania  komendy po sieci, albo nowego harmonogramu
    > świąt, zależy jak to jest zrobione w liczniku.

    Uprzejmie informuję, że Tauron zdalnie zaktualizował kalendarz w
    licznikach i 12-go był w całości po taniości.

    --
    Pete

  • 84. Data: 2018-11-14 22:20:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-11-14 o 09:26, Pete pisze:

> [...]
    >>

    > Uprzejmie informuję, że Tauron zdalnie zaktualizował kalendarz w
    > licznikach i 12-go był w całości po taniości.

    No to fajnie :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 85. Data: 2018-11-14 23:39:24
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 14.11.2018 o 22:20, Janusz pisze:

    do-modernizacji-bedziemy-miec-najdrozsza-energie-w-e
    uropie,880528.html

    igentne-liczniki/Strony/inteligentne-liczniki.aspx

    > No to fajnie :)

    Energa święta nie uznała, liczyli jak w "normalny" dzień

  • 86. Data: 2018-11-14 23:53:57
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 14 Nov 2018 23:39:24 +0100, pilocik wrote:

    > Energa święta nie uznała, liczyli jak w "normalny" dzień

    Ta firma leży i sama się zakopuje, spójrzcie na cenę akcji...

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 87. Data: 2018-11-15 15:48:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-11-14 o 23:39, pilocik pisze:

    do-modernizacji-bedziemy-miec-najdrozsza-energie-w-e
    uropie,880528.html

    igentne-liczniki/Strony/inteligentne-liczniki.aspx

    > Energa święta nie uznała, liczyli jak w "normalny" dzień

    Uściślę tylko, że Tauron zrobił dobrze tylko licznikom 'inteligentnym' -
    czyli mieszkańcom Wrocławia.

    --
    Pete

  • 88. Data: 2018-11-15 15:59:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-11-15 o 15:48, Pete pisze:

> [...]
    igentne-liczniki/Strony/inteligentne-liczniki.aspx

    > Uściślę tylko, że Tauron zrobił dobrze tylko licznikom 'inteligentnym' -

    Tego się należało spodziewać, tak jak pisałem, mój był ręcznie ustawiany
    więc
    zapłaciłem za prąd normalnie chyba że na fakturze zrobią "prognozę" na
    ten jeden dzień
    i wyliczą ulgę.

    --
    Pozdr