    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Zabezpieczenie miejsc po cięciu.
    Date: Sun, 15 Jul 2018 16:12:17 +0200

    Już tu kiedyś pytałem, ale odświeżę temat. Tegoroczny urodzaj jabłek
    łamie mi gałęzie. Gdzie mogę sięgnąć, to część owoców zrywam, żeby
    odciążyć drzewo, ale to, co połamane musiałem na równo uciąć.
    Ponieważ operowanie na drabinie piłką plus do tego maść ogrodnicza,
    pędzel, czy też farba emulsyjna z grzybobójczym dodatkiem za wygodne nie
    jest, to marzy mi się spray, który by się nadawał do zabezpieczania
    obciętych miejsc.
    Jest w ogóle taki wynalazek?
    Jacek
    PS
    Wczoraj zrobiłem eksperyment na jednym z drzewek, którego mi będzie
    najmniej szkoda, gdyby się zniszczyło: miejsca po cięciu zapsikałem
    szybkoschnącym sprayem do podwozi samochodowych. Tak zwany "baranek".
    Mam nadzieję, że drzewko nie uschnie.