  • 1. Data: 2015-01-21 10:36:33
    Temat: Zakup działki
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Czy działka o powierzchni 1600m2, ale w kształcie trójkąta jest warta
    zainteresowania pod budowę domu?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2015-01-21 10:35:09

  • 2. Data: 2015-01-21 10:46:43
    Temat: Re: Zakup działki
    Od: masti <g...@t...hell>

    Heraklit wrote:

    > Czy działka o powierzchni 1600m2, ale w kształcie trójkąta jest warta
    > zainteresowania pod budowę domu?

    trójkąt trójkątowi nie równy.
    Do tego zależy jaki dom chesz tam upchnąć.
    Ja mam 1200 prawie w trójkącie tzn z jednej strony jest ścięty i dom
    wszedł bez problemu.
    1600 to kawał miejsca.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2015-01-21 11:36:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Jan 2015 10:36:33 +0100, Heraklit

    > Czy działka o powierzchni 1600m2, ale w kształcie trójkąta jest warta
    > zainteresowania pod budowę domu?

    Zależy -- zwróć głównie uwagę na usytuowanie domu względem "róży". :P

    Zderzając się z dylematem usytuowania domu rezygnowałem z zakupu większej
    działki z lepszym (i krótszym) dojazdem, na rzecz działki z długim dojazdem
    i po polnej drodze, ale za to z idealnymi warunkami pod ustawienie domu.
    Zachowując energooszczędne ustawienie domu, zostanie >60% działki na
    wybieg.

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2015-01-21 11:48:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Heraklit" <r...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Czy działka o powierzchni 1600m2, ale w kształcie trójkąta jest warta
    > zainteresowania pod budowę domu?

    Lokalizacja i cena. Jak lokalizacja dobra to i domek pod dzialke sie
    dobierze - z tym ze w dzsiejszych czasach zwracalbym uwage na kierunki
    świata. Od połudia powinny być okna, od północy nie za bardzo.

    b.

  • 5. Data: 2015-01-21 12:49:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 11:48, Budyń pisze:

    > Lokalizacja i cena. Jak lokalizacja dobra to i domek pod dzialke sie
    > dobierze - z tym ze w dzsiejszych czasach zwracalbym uwage na kierunki
    > świata. Od połudia powinny być okna, od północy nie za bardzo.

    Z tą kierunkowością okien to bym nie przesadzał. Jak wypada okno na
    północy - to trzeba je zrobić i tyle.
    Ludzie nawalą okien od południa i latem gotują się w domu.

    --
    MN

  • 6. Data: 2015-01-21 13:06:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Jan 2015 12:49:58 +0100, Marcin N

    > Z tą kierunkowością okien to bym nie przesadzał.
    > Jak wypada okno na północy - to trzeba je zrobić i tyle.
    > Ludzie nawalą okien od południa i latem gotują się w domu.

    Usytuowanie domu na działce jest bardzo istotne dla jej późniejszego
    sensownego zagospodarowania. Sąsiad kupił tę co ja odrzuciłem na wstępie,
    garaż ma od południa i żeby jeszcze dom ustawił przy południowej krawędzi
    to byłoby pół bidy, bo od zachodu i północy przy salonie miałby trochę
    działki na wybieg -- a tak ma wielki podjazd i praktycznie zero "ogrodu",
    bo po wyjściu z salonu wpada zaraz na płot (południe na dole oczywiście,
    wjazd na działkę tam gdzie dwa "cycki"): http://emide.pl/sasiad.jpg

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2015-01-21 13:37:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

> [...]
    > bo po wyjściu z salonu wpada zaraz na płot (południe na dole oczywiście,

    wystarczyłoby, żeby zrobił lustrzane odbicie PN/PD i już było by lepiej

  • 8. Data: 2015-01-21 13:47:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Jan 2015 12:37:22 +0000 (UTC), masti

    > wystarczyłoby, żeby zrobił lustrzane odbicie PN/PD i już było by lepiej

    Wtedy wjazd do garażu byłby "łamany" i sporo wschodniej części zajmowałby
    dojazd do garażu (gdyby ustawić dom garażem przy północnym płocie). Od
    zachodu także byłoby mało miejsca, bo od wschodu "wbija" się inna działka
    na 2m a na złamanie auta by się przydało trochę miejsca. Podczas rozważania
    zakupu tej konkretnej działki tak to widziałem właśnie. W północnym
    narożniku ew. dodatkowe miejsce parkingowe.

    Ale w obecnym układzie jednak najlepiej byłoby przyciągnąć po prostu dom do
    krawędzi południowej i wschodniej, zostawiając resztę na "ogród". Obecnej
    koncepcji zupełnie nie rozumiem, nie ma ani podjazdu, ani ogrodu, ani
    sensownego położenia domu względem kierunków.

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2015-01-21 14:10:02
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 21.01.2015 10:36, Heraklit wrote:
    > Czy działka o powierzchni 1600m2, ale w kształcie trójkąta jest warta
    > zainteresowania pod budowę domu?

    Moj sie zmiescil. Dla mnie bylo warto.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 10. Data: 2015-01-21 15:31:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 stycznia 2015 12:50:04 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Z tą kierunkowością okien to bym nie przesadzał. Jak wypada okno na
    > północy - to trzeba je zrobić i tyle.

    A ja bym nie przesadzal - to jest podstawa i tyle. Jak salon wypadnie od
    polnocy to chocbyc nie wiem ile okien nawalil to zawsze bedzie w nim
    ponuro i ciemno.

    > Ludzie nawalą okien od południa i latem gotują się w domu.

    To wszystko da sie zrobic z sensem - ja mam duze okno tarasowe na poludnie
    ale przed nim wysuniety daszek. W lato slonce dochodzi rowno do progu
    drzwi tarasowych - jest jasno ale salon sie nie przegrzewa, w zime wpada
    wglab i doswietla / dogrzewa caly salon - slonce dociera przez korytarz az
    do wiatrolapu.

    Zle ustawienie domu wedlug stron swiata to najgorszy blad jaki mozna popelnic
    i to juz na samym starcie... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.