  • 1. Data: 2010-12-29 11:07:45
    Temat: Zamarnięta rura
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Mam problem z kominkiem, a właściwie z instalacją tego kominka. Wyjście z
    kominka idzie przez nieużytkowe (nieocieplane) poddasze, około 10mb rury
    miedzianej + naczynie przelewowe i odprowadzenie do kanalizacji. Rury
    ociepliłem termoizolacją+10 cm wełną, niestety to chyba za mało bo wiecznie
    przy duzych mrozach mam problemy z kominkiem, brak odbioru ciepła. Co
    ewentualnie mógłbym jeszcze zrobić żeby pozbyć się problemu??

  • 2. Data: 2010-12-29 12:19:54
    Temat: Re: Zamarnięta rura
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiecznie przy duzych mrozach mam problemy z kominkiem, brak odbioru
    > ciepła. Co ewentualnie mógłbym jeszcze zrobić żeby pozbyć się problemu??

    Rura, przez którą nie płynie woda, wychładza sie niezależnie od grubosci
    izolacji. Tzn niezależnie w sensie skutku -bo oczywiscie im grubsza izolacja
    tym dłużej trwa zamarzanie. Wymuś okresowy przepływ wody np jedna minuta
    pracy pompy obiegowej na 20 minut.

    b.

  • 3. Data: 2010-12-29 12:32:49
    Od: "severin" <s...@w...pl>

> [...]
    > izolacja tym dłużej trwa zamarzanie. Wymuś okresowy przepływ wody np jedna
    > minuta pracy pompy obiegowej na 20 minut.

    O tym nie pomyślałem, dzięki wielkie.

  • 4. Data: 2010-12-29 15:22:43
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > wiecznie przy duzych mrozach mam problemy z kominkiem, brak odbioru
    > ciepła. Co ewentualnie mógłbym jeszcze zrobić żeby pozbyć się problemu??

    "Zastrzelić" tego "fahofca", który tak spierniczył instalację.
    Radził bym Ci spuścić całą wodę z tej instalacji i poczekaś do wiosny z
    użytkowaniem kominka. W okresie wiosny, lata oraz jesieni, kiedy temperatury
    będą powyżej zera stC będziesz mógł palić bezpiecznie bez narażania siebie i
    całej rodziny na śmierć na skutek rozerwania płaszcza kominka.

  • 5. Data: 2010-12-29 16:23:52
    Od: "severin" <s...@w...pl>

> [...]
    > temperatury będą powyżej zera stC będziesz mógł palić bezpiecznie bez
    > narażania siebie i całej rodziny na śmierć na skutek rozerwania płaszcza
    W lecie palenie w kominku to raczej kiepski pomysł, co do fahofcuf, zostawie
    bez komentarza.

  • 6. Data: 2010-12-29 17:01:20
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > będą powyżej zera stC będziesz mógł palić bezpiecznie bez narażania siebie i
    > całej rodziny na śmierć na skutek rozerwania płaszcza kominka.

    Właśnie dzisiaj pisali zginął 37 letni mężczyzna a kobieta ranna w szpitalu.
    Eksplodował im piec z zamarzniętymi rurami.

    Marek

  • 7. Data: 2010-12-29 21:32:20
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Właśnie dzisiaj pisali zginął 37 letni mężczyzna a kobieta ranna w
    > szpitalu.
    > Eksplodował im piec z zamarzniętymi rurami.

    Pisali też że był to piec "paliwowy" na "paliwo" więc ciężko dojść co
    pismaki chciały podać :-)