  • 71. Data: 2019-01-08 10:24:34
    Temat: Re: Zamiana węgla na gaz
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 20:11:08 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    y na 90% okaże się za małe.
    > 2. Co do węgla, to PG Silesia nie produkuje orzecha w klasie 28-29 MJ/kg
    > tylko 27-28. Nieduża niby różnica, ale ktoś tu coś naciąga.

    https://www.pgsilesia.pl/images/strona/kartyprodukto
    w/O-I-010716.pdf
    Ciepło spalania 27-28
    wartość opałowa 28-29

  • 72. Data: 2019-01-08 11:33:46
    Od: l...@g...com

    Na odwrót

  • 73. Data: 2019-01-08 22:50:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 16:06, Kris pisze:
> [...]
    swoj. Wychodzi ze jak w podstawowce na fizyce o cieple uczyli to chory byles.
    > A na tej fizyce uczyli Ciebie że ciepło można wyprodukować taniej lub drożej?

    Może go i uczyli. Ale jak widać nie był zbyt pojętnym uczniem.

  • 74. Data: 2019-01-10 08:59:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-01-10 o 00:17, Maniek4 pisze:

    > Nie będę się sprzeczał. Napisałem, że moc minimalna nie jest bez
    > znaczenia. 6 kW to dużo. Przerabiam to kilka lat. Kilkadziesiąt
    > odpalen palnika w ciągu dnia nie jest bez znaczenia. Co do starej
    > instalacji się nie wypowiem. Nie jestem akwizytorem i zabijać tu
    > się nie będę.
    >
    > Pozdro.. TK

    Ani ja nie jestem.

    Moc minimalna jest kompletnie bez znaczenia jeżeli się wie jak sobie z
    nią radzić.

    Ty jednak poszedłeś inną drogą i wybrałeś kocioł, który ma dokładnie ten
    sam problem co poprzedni MCRII - wymiennik ze stali nierdzewnej.

    Rozszczelnienia wymienników to dość częsty problem w przypadku MCRII,
    ale nie bierze się on znikąd. Kotły, które są wyposażone w tego typu
    wymienniki są bardzo wrażliwe na jakość wody. Zarówno na
    zanieczyszczenia mechaniczne, pH jak i skład rozpuszczonych w niej
    związków chemicznych, a zwłaszcza chloru.

    Pod tym względem kotły serii Kompakt są o wiele bardziej odporne.

  • 75. Data: 2019-01-10 12:01:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 08:59:34 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Pod tym względem kotły serii Kompakt są o wiele bardziej odporne.

    A co sadzisz o Junkersie którego poleca Kżyho?
    Junkers Cerapur Smart ZSB14-3C

  • 76. Data: 2019-01-10 12:02:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 08:59:34 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Pod tym względem kotły serii Kompakt są o wiele bardziej odporne.
    Za jaką ceną można faktycznie dzisiaj kupić kotły serii Kompakt?