  • 1. Data: 2018-12-05 21:07:09
    Temat: Zamknięcie kuchni
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czy ktoś ćwiczył zamykanie/odcinanie od reszty domu kuchni w sposób inny
    niż wymurowanie ściany?
    Powiesiłbym za jaja tego, kto rozprowagował otwarte kuchnie. Siebie zaraz
    obok, za to, że się zgodziłem.
    Nic nie daje okap ani otwarte okno. Usmażysz cokolwiek i 3 godziny wali w
    całym domu.

    Może jakaś kurtyna powietrzna? Szlag mnie trafi.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2018-12-05 21:23:06
    Temat: Re: Zamknięcie kuchni
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 14:07:06 UTC-6 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > całym domu.
    >
    > Może jakaś kurtyna powietrzna? Szlag mnie trafi.

    Okap z wywietrznikiem. Te cosie co wisza nad kuchenka i tylko probuja filtrowac
    tluszcz czy grube smieci z unoszacej sie pary na zapach wiele nie pomoga.

    A w temacie: Powies se jakas przegrode. Harmonijkowa scianka czy inna szmata ci
    przestrzen oddzieli. Ale bez poprawnie dzialajacej wentylacji i tak sie zapach
    rozejdzie.
    A jak wentylacja kiepska to nawet jak zamurujesz i dasz drzwi to zapachy sie rozejda.
    Szczegolnie jak wentylacja dziala w przeciwna strone do zamierzonej - kuchnia nadmuch
    - sypialnia wyciag.

    Wniosek, zbadaj co tam u ciebie z wentylacja. Potem dumaj nad przegroda.

  • 3. Data: 2018-12-05 21:27:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Dec 2018 12:23:06 -0800 (PST), s...@g...com napisał(a):

    > Wniosek, zbadaj co tam u ciebie z wentylacja. Potem dumaj nad przegroda.

    Wentylacja ciągnie, a okap ma odprowadzenie do osobnego kanału - nie działa
    w zamkniętym obiegu.
    Tylko że 250 m3/h na 17 m3 kuchni to chyba za mało.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2018-12-05 21:31:56
    Od: l...@g...com

    15 wymian na godzinę to całkiem sporo.

  • 5. Data: 2018-12-05 21:38:55
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.12.2018 o 21:07, Maciek pisze:
> [...]
    > obok, za to, że się zgodziłem.
    > Nic nie daje okap ani otwarte okno. Usmażysz cokolwiek i 3 godziny wali w
    Ja mam kuchnię zamkniętą, ale rzadko kiedy zamyka się drzwi. Mimo
    pracującego wyciągu i tak zapachy rozchodzą się po całej chałupie.
    Tyle tylko, że u mnie na zapachy (dla 95% potraw) nikt nie narzeka.
    Te 5% gotujemy przy drzwiach zamknietych ;-)
    Jacek

  • 6. Data: 2018-12-05 22:11:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Dec 2018 12:31:56 -0800 (PST), l...@g...com
    napisał(a):

    > 15 wymian na godzinę to całkiem sporo.

    Tyle podaje producent, ale kuchnia jest otwarta, więc powietrze nie musi
    pochodzić tylko z kuchni...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2018-12-05 22:13:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Dec 2018 21:38:55 +0100, Jacek napisał(a):

    > Tyle tylko, że u mnie na zapachy (dla 95% potraw) nikt nie narzeka.
    > Te 5% gotujemy przy drzwiach zamknietych ;-)

    Wiadomo, że szarlotka z cynamonem to nie problem, ale wszystko co smażone i
    duszone potrafi mi popsuć dzień.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2018-12-06 07:06:09
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2018-12-05 22:13, Maciek pisze:

    > Wiadomo, że szarlotka z cynamonem to nie problem, ale wszystko co smażone i
    > duszone potrafi mi popsuć dzień.

    Otwarta kuchnia ma swoje społeczne, warte utrzymania zalety.

    W tzw. wiatrołapie mamy drugą minikuchnię, złożoną z pieca
    i butli gaz. Nie ma żadnego okapu czy wyciągu, jak trzeba,
    to otwiera się drzwi na dwór. Idą tam prace długie na palnikach
    i w piekarniku.
    Czyli rozważ rodzaj całorocznej "letniej" kuchni.

    pozdro
    --
    A S

  • 9. Data: 2018-12-06 07:53:54
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-12-05 o 21:07, Maciek pisze:

> [...]
    > całym domu.
    >
    > Może jakaś kurtyna powietrzna? Szlag mnie trafi.

    Bo te otwarte kuchnie mają przede wszystkim wyglądać a nie służyć do
    gotowania
    ich posiadacze jadają w restauracjach.
    :)

  • 10. Data: 2018-12-06 08:38:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 21:07:06 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > niż wymurowanie ściany?
    > Powiesiłbym za jaja tego, kto rozprowagował otwarte kuchnie. Siebie zaraz

    Mieliśmy w projekcie otwarta kuchnię i zamknąć ją zdecydowaliśmy się dopiero na
    etapie budowy. Joz były ściany pomurowane, dach i okna jak z żoną doszliśmy do
    wniosku że otwarta kuchnia to pomyłka. Na szczęście wykonawca nie robił problemu z
    domurowaniem dwóch ścian
    I od wtedy do teraz(a to już 10 lat)nie żałujemy tej decyzji.
    U nas kuchnia nie służy do dekoracji tylko jest używana bardzo intensywnie- na
    mieście jadamy sporadycznie, suchą karmą tez się nie odżywiamy. Systematycznie
    pieczemy ciasta itp, gotujemy jakieś dodatkowe potrawy poza śniadaniem, obiadem i
    kolacją, sami robimy wędliny, ser itp więc otwarta kuchnia u nas to by była porażka