  • 1. Data: 2016-07-25 16:14:35
    Temat: Zarysowana sciana
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jutro przychodzi pan zeby mi sciane pod ekran zrobic. Na scianie jest rysa w
    poziomie. Rysa zawsze sie tam robila jakis czas po malowaniu. Plan jest taki ze
    przykleja siatke i na nia jakis superfinisz naklada i szlifuje. Czy siatka
    zabezpieczy przed pekaniem w przyszlosci?

  • 2. Data: 2016-07-25 16:17:43
    Temat: Re: Zarysowana sciana
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 16:14:35 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    przykleja siatke i na nia jakis superfinisz naklada i szlifuje. Czy siatka
    zabezpieczy przed pekaniem w przyszlosci?

    Moim zdaniem nie. Zalezy co to za pekniecie.
    Najlepiej postaw "przedscianke" na konstrukcji stalowej z KG. Wtedy to co
    jest pod - niech sobie peka, a przy okazji bedziesz mial znacznie bardziej
    rowna powierzchnie niz stara wygipsowana sciana :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-07-25 16:19:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 16:17:44 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > jest pod - niech sobie peka, a przy okazji bedziesz mial znacznie bardziej
    > rowna powierzchnie niz stara wygipsowana sciana :)

    Wzglednie nawet KG na placki bedzie dobry. Skoro to pekniecie w poziomie to
    plyty kladz w pionie. Nic nie peknie :) Koszt to worek kleju 20-30 pln plus
    dwie, trzy plyty KG. Niech wygipsuje tylko laczenia, bedzie rowniej niz
    jak pojedzie z gipsem po calosci.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2016-07-25 16:56:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak na parterze robili sklep to na dziko wycieli sciane nosna. Wtedy peklo. I od od
    tamtego czasu na scianie pojawia sie rysa jak by ktos czubkiem igly zarysowal. Gdyby
    nie kurz ktory sie tam zbiera to by bylo praktycznie nie do zauwazenia. A jak by
    plastyfikatora dodac do tynku. Moze sie tynk rozciagnie bez pekania?

  • 5. Data: 2016-07-25 17:11:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 16:56:27 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Jak na parterze robili sklep to na dziko wycieli sciane nosna.

    Uo jezu - ale naprawili to ??

> [...]
    zauwazenia. A jak by plastyfikatora dodac do tynku. Moze sie tynk rozciagnie bez

    Platyfikator dodany do tynku spowoduje jedynie, ze tynk bedzie bardziej
    odporny na wode i... bardziej sztywny. Czyli bardziej podatny na pekniecia.

    Ludzie chyba blednie kojarza nazwe "plastyfikator" jakby ta miala cos
    uelastyczniac - ona uelastycznia zaprawe, czy beton ale tylko w czasie
    jej wykonywania - po wyschnieciu zaprawa z plastyfikatorem ma wiecej wad
    niz zalet. Plastyfikator jest przeznaczony raczej do betonow, niz zapraw,
    czy tynkow.

    To samo jest zawsze w domach przy schodach - peka w miejscu gdzie podciag
    podtrzymuje wiszacy na nim strop, a na tym jest wymurowany mur dalszej
    kondygnacji. Strop i podciag pracuja i ciagle to peka - dlatego zwykle
    to miejsce przykrywa sie drewnem takim z jakiego sa zrobione schody:)

    Jezeli peka to znaczy ze strop pracuje i sie ugina, a sciana zbyt sztywna
    jest i peka. Jakby byla z cegiel na zaprawie wapiennej to by nie pekalo :)
    A z czego jest i jak gruba?

    Ja bym robil plyte KG, chocby z tego powodu ze bedzie idealnie rowna i
    nie bedzie znieksztalcac obrazu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2016-07-25 18:13:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niby naprawili, wstawili belke pod to wyciete. Ale sciana murowana na wapiennym tynku
    sie ruszyla. Pilnowali na poczatku z nadzoru budowlanego i w pewnym momencie uznali
    ze jest ok. I sie nic nie dzieje z wyjatkiem pojawiania sie rys na scianach. W sumie
    jak nie grozi zawaleniem to nie moje malpy nie moj cyrk. Gdyby nie to ze ekran ma tam
    byc to pekniecie mi nie przeszkadzalo bo przy tej scianie cos stalo i zaslanialo.
    Plyty by byly dobre i bralem je po uwage ale chwilowo zrezygnowalem. Przy tej
    wielkosci ekranu doszedlem do wniosku ze powinien byc troche zakrzywiony. Jesli
    ustawie ostrosc na srodku to brzegi sa minimalnie nieostre. W sumie to malo
    przeszkadza bo na filmach akcja nie dzieje sie na brzegach. Zaookraglenie troche
    potrwa bo trzeba go dokladnie zrobic i kombinuje jak to zrobic zeby sie nie narobic.
    Wychodzi ze najprosciej bedzie zlecic firmie wycinajacej w styropianie wyciecie
    odpowiedniego ksztaltu.

  • 7. Data: 2016-07-25 18:20:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 18:13:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:

> [...]
    firmie wycinajacej w styropianie wyciecie odpowiedniego ksztaltu.

    No to tym bardziej KG! Plyty sie dosc latwo gna - tylko jakas forme przygotuj,
    namocz plyty i poloz na 1-2 doby - wygna sie do jakiego ksztaltu tylko chcesz :)
    Konstrukcje juz mozna przygotowac "lukowata", plyty sie potem do niej lekko
    jeszcze dopasuja.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-07-25 18:23:34
    Od: Bolko <s...@g...com>

    >Wychodzi ze najprosciej bedzie zlecic firmie wycinajacej w styropianie >wyciecie
    odpowiedniego ksztaltu.

    No ale czym wykończysz ten styropian żeby była jednolita powierzchnia?
    Nie taniej wyjdzie ci kupić ekran?

  • 9. Data: 2016-07-25 18:25:25
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Konstrukcje juz mozna przygotowac "lukowata", plyty sie potem do niej lekko
    > jeszcze dopasuja.

    pomysł fajny tylko jak zrobić żeby łuk był łukiem

  • 10. Data: 2016-07-25 18:26:38
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2016-07-25 o 18:20, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > Konstrukcje juz mozna przygotowac "lukowata", plyty sie potem do niej lekko

    Są specjalnie ponacinane płyty KG do układania łuków.
    Po ułożeniu najlepiej położyć na tym tapetę do malowania z włókna
    szklanego, wada taka że min 50 mkw trzeba kupić