  • 1. Data: 2018-06-15 18:56:05
    Temat: Zasilanie w ogrodzie, ale inaczej
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam potrzebę postawienia w środku ogródka czegoś na kształt słupka z
    gniazdami 230V i co wazne w środku ma być miejsce na wyłacznik i
    różnicowkę [1].

    Oglądam rózne takie i:
    a) sa same gniazda na wbijanym słupku. Miałem to w rękach i jak mocniej
    pociągam za kabel to sie wygina i rusza. Odpada. W dodatku mają bardzo
    kiepską klase IP, mam nawet watpliwośc czy moga stać na deszczu.

    https://5.allegroimg.com/original/0169dc/93e2c8184f7
    bacb7b6edf71803e5

    b) Coś w rodzaju skrzynki z gniazdkami i miejscem na szynę C ale bez
    stopki. Trzeba to do czegos mocowac, na oko do czegoś płaskiego. Ma
    wyższa klasę IP ale mocowanie jest przeszkodą.

    https://a.allegroimg.com/original/06b9d8/7ccf54814b6
    ea170c8e3d07af1fa

    c) same gniazdka w stalowym słupku. Problem że nie ma w srodku
    bezpieczników.

    d) skrzynki takie jak daje eketrownia, "plastikowe pudelka". Nijak z
    tego nie da się wygodnie wyjąć kabli wpiętych w gniazdka.

    Mogę kupic b) i dorobić stopę, ale może ktoś widzial jakieś inne
    rozwiązanie? Kabel ma być zakopany a calość ma sluzyć do zasilania pompy
    basenowej i czasem kosiarki.

    [1] Mimo że mam już róznicówkę w tym obwodzie chcę jeszcze jedną, bardzo
    czułą, tylko do tych gniazd.

  • 2. Data: 2018-06-15 19:01:32
    Temat: Re: Zasilanie w ogrodzie, ale inaczej
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    duże rzeczy wchodzą w grę?
    Ja u siebie zrobiłem ogrodową rozdzielnie na czymś takim:

    http://allegro.pl/skrzynka-elektryczna-ip65-xc316wr-
    ze-stojakiem-i5822288970.html

    Tu masz uzbrojoną - ja wziąłem wersję pustą (są i stojaki ze skrzynkami
    jak i same stojaki i same skrzynki). Przejrzyj to co ma ten sprzedający.
    nóżki zabetonowałem stosunkowo niewielką ilością betonu i ani drgnie.

  • 3. Data: 2018-06-15 19:02:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    możesz też taką jak masz do czego przytwierdzić:
    http://allegro.pl/rozdzielnica-ogrodowa-rozdzielnia-
    2x230v-5mod-i6711001643.html

  • 4. Data: 2018-06-15 19:27:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/15/2018 7:01 PM, sirapacz wrote:
    > duże rzeczy wchodzą w grę?
    > Ja u siebie zrobiłem ogrodową rozdzielnie na czymś takim:
    > http://allegro.pl/skrzynka-elektryczna-ip65-xc316wr-
    ze-stojakiem-i5822288970.html

    Troche za duża. Co prawda mi to nie przeszkadza ale stojąca skrzynka
    tego typu psuje innym koncepcje ogrodową :/

  • 5. Data: 2018-06-15 19:28:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/15/2018 7:02 PM, sirapacz wrote:
    > możesz też taką jak masz do czego przytwierdzić:
    > http://allegro.pl/rozdzielnica-ogrodowa-rozdzielnia-
    2x230v-5mod-i6711001643.html

    Dokładnie taką podalem jako przykład kombinowania z mocowaniem ;)

    Jak by miała solidną nogę to bym brał od ręki.

  • 6. Data: 2018-06-15 19:33:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2018 o 19:27 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

    ze-stojakiem-i5822288970.html

    > Troche za duża. Co prawda mi to nie przeszkadza ale stojąca skrzynka
    > tego typu psuje innym koncepcje ogrodową :/

    Nie wiem do czego Ci to potrzebne - ale może da się wkomponować to
    przyłącze w jakiś element ogrodu? - altanka, płotek, murek, latarnia?
    Ja porobiłem sobie takie gniazda gdy odnawiałem ogrodzenie.

    TG

  • 7. Data: 2018-06-15 19:35:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    idz do slusarza i dorobi noge itp.

  • 8. Data: 2018-06-15 19:37:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/15/2018 7:33 PM, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Nie wiem do czego Ci to potrzebne

    Pompa + kosiarka + różne duperele.

    > - ale może da się wkomponować to
    > przyłącze w jakiś element ogrodu?

    W tym miejscu jest tylko troche krzaków. Jestem ograniczony miejscem
    gdzie będzie stała pompa basenowa.

    > Ja porobiłem sobie takie gniazda gdy odnawiałem ogrodzenie.

    Docelowo jak bedę robil ogrodzenie to w slupkach porobia gniazda i na
    tym będzie koniec. Ale obecnie musze czekać aż zrobia mi drogę więc
    muszę wymyślić coś "tymczasowo, na 10-20 lat".

  • 9. Data: 2018-06-15 19:38:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/15/2018 7:35 PM, Zenek Kapelinder wrote:
    > idz do slusarza i dorobi noge itp.

    Sam sobie dorobię, ale pytam najpierw co bym nie wyszedl na frajera bo
    może sa jakieś lepsze.

  • 10. Data: 2018-06-15 19:48:06
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > muszę wymyślić coś "tymczasowo, na 10-20 lat".

    JEst tam też mniejsza skrzynka:
    http://allegro.pl/skrzynka-elektryczna-ip65-ze-stoja
    kiem-i5653835527.html

    Pamiętaj, że powinno być to stabilne tak, aby gdy ktoś to na to wbiegnie
    (dzieci) nie przewrócił jej i pourywał drutów pod napięciem tylko by
    sobie koncertowo łeb rozbił:P

    Dlatego zresztą wbetonowałem swoją:P