  • 1. Data: 2016-11-26 17:21:31
    Temat: Zawór do spłuczki kompaktowej
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam "kompakcik" sprzed kliku lat, do którego nie umiem znaleźć części
    zamiennych.
    O ile zawór z pływakiem do nalewania wody nie jest problemem, bo pasuje
    (prawie) każdy, to gorzej jest z zaworem spustowym. Wymiana uszczelki na
    nową miękką (dorabiana) i czyszczenie powierzchni przylgowych niewiele
    pomaga. Cieknie mniej lub więcej, a wody szkoda.
    Tutaj pytanie do Was: czy każdy kompakt jest inny i mam się rozglądać za
    wymianą całości, czy jednak jest szansa zdobyć nowy zawór spustowy?
    Mój jest prawdopodobnie czeski, model "Standard".
    Jacek

  • 2. Data: 2016-11-26 18:06:14
    Temat: Re: Zawór do spłuczki kompaktowej
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

> [...]
    > wymianą całości, czy jednak jest szansa zdobyć nowy zawór spustowy?
    > Mój jest prawdopodobnie czeski, model "Standard".

    Zawór spustowy często jest specjalnie tak zaprojektowany, że przepuszcza,
    gdy poziom wody w zbiorniku jest wyższy niż przewidziany. Czasem więc
    wystarczy uregulować zawór pływakowy by zamykał się przy nieco niższym
    poziomie. Jakiś tydzień temu przez to przechodziłem -- rozmontowałem,
    czyściłem powierzchnie i uszczeli. I nic. Wystarczyło pokręcić śrubką
    -- sączyć się przestało.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2016-11-26 18:39:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Zawór spustowy często jest specjalnie tak zaprojektowany, że przepuszcza,
    > gdy poziom wody w zbiorniku jest wyższy niż przewidziany.
    To oczywiste. U mnie przepuszcza przy właściwym poziomie wody.
    Jacek

  • 4. Data: 2016-11-26 19:42:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > To oczywiste. U mnie przepuszcza przy właściwym poziomie wody.

    Co to jest "właściwy poziom wody"? Mnie też się wydawało, że to uszczelka
    uszkodzona, bo do brzegu zbiornika jeszcze sporo brakowało. Obniżenie
    poziomu o jeden czy dwa centymetry pomogło. Może zresztą teraz ten poziom
    jest "niewłaściwy", bo projektant sobie umyślił inny. Ale gówno mnie to
    obchodzi -- spłukuje dobrze.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2016-11-26 21:02:19
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Co to jest "właściwy poziom wody"?
    U mnie to taki, że się nie przelewa górą (taka konstrukcja, że jest
    rurka z lejkiem na górze, którędy woda ma się przelewać, jak jest za
    dużo. Ja mam nastawione ok. 1,5 poniżej.
    Jacek

  • 6. Data: 2016-11-26 21:07:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > U mnie to taki, że się nie przelewa górą (taka konstrukcja, że jest
    > rurka z lejkiem na górze, którędy woda ma się przelewać, jak jest za
    > dużo. Ja mam nastawione ok. 1,5 poniżej.

    Też tak miałem.

    --
    Jarek