  • 1. Data: 2019-05-24 09:10:06
    Temat: Zawór termostatyczny
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Chopy, bo kobit tu chyba ni ma... :P

    Jest sobie taki (albo innego producenta) zwrór:
    http://barway.pl/zawor.jpg

    Jak mu wcisnę zimną wodę "pod prąd" (w stosunku do schemaciku na naklejce)
    w króciec MIX, to będzie ją puszczać w króciec C dopóty dopóki woda nie
    przyleci ciepła o określonym nastawie i wtedy puści wodę w króciec H? Czy
    taki zawór działa jakoś płynnie czy on/off?

    Mnie potrzeba żeby właśnie zawór był on/off i przełączał obieg w momencie
    jak doleci mu ciepła o okreslonym na zaworze nastawie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2019-05-24 10:18:59
    Temat: Re: Zawór termostatyczny
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, May 24, 2019 at 9:10:04 AM UTC+2, Myjk wrote:
    > Jak mu wcisnę zimną wodę "pod prąd" (w stosunku do schemaciku na naklejce)
    > w króciec MIX, to będzie ją puszczać w króciec C dopóty dopóki woda nie
    > przyleci ciepła o określonym nastawie i wtedy puści wodę w króciec H?

    Hm, nie zastanawialem sie nigdy nad tym, ale tak na oko, to chyba odwrotnie:
    na elemencie regulujacym zimna woda => otworzy doplyw cieplej, zeby otrzymac
    cieplejsza, jak za ciepla (powyzej nastawu) to przymknie ciepla/otworzy zimna...

    > Czy taki zawór działa jakoś płynnie czy on/off?

    Ja bym stawial, ze chyba nie (pewnie od konstrukcji sporo zalezy)

    No i wg mnie jest duze prawdopodobienstwo, ze w ogole nie bedzie dzialal w przeciwnym
    kierunku ;)

    np. sa wersje z wbudowanymi zaworami zwrotnymi
    http://envirotech.nazwa.pl/handelenvitech/wp-content
    /uploads/2014/11/tm50.pdf

    ten dopuszcza wiecej lub mniej cieplej (i wymaga cisnienia na wejsciu cieplej)
    https://www.fachowyinstalator.pl/jak-dziala-termosta
    tyczny-zawor-mieszajacy-vta370/

    Jesli bedzie np. jakas iglica otwierajaca przeplyw, to normalnie woda bedzie ja
    wypychac i oprze sie o element sterujacy, w druga strone moze ja zassac i calkowicie
    odetniie przeplyw...

  • 3. Data: 2019-05-24 10:24:49
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 24 maja 2019 09:10:04 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > przyleci ciepła o określonym nastawie i wtedy puści wodę w króciec H? Czy
    > taki zawór działa jakoś płynnie czy on/off?

    mam dwa takie, nie wiem cy zadziala pod prąd, na pewno nie działa on/off, tam jest
    jakis termostat dzielący strumienie. Byc moze poza zakresem to i faktycznie jest off
    któregoś z nich.

    > Mnie potrzeba żeby właśnie zawór był on/off i przełączał obieg w momencie
    > jak doleci mu ciepła o okreslonym na zaworze nastawie.

    on nie przełącza gdy doleci woda o zadanej temperaturze, tylko taką próbuje
    wygenerować korzystające z obu strumieni.

    b.

  • 4. Data: 2019-05-24 11:17:19
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 24.05.2019 o 09:10, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > Mnie potrzeba żeby właśnie zawór był on/off i przełączał obieg w momencie
    > jak doleci mu ciepła o okreslonym na zaworze nastawie.

    wydaje mi sie że jak mu na mix dasz zimną to pusci ją do H - bo zawór
    bedzie otwarty dla dogrzewania wyjścia.
    Jak zaś puścisz mu na mix ciepłą to zawór się zamknie i przepływ będzie
    z mix do C
    i raczej nie będzie on/of tylko się będzie stopniowo przełączał

  • 5. Data: 2019-05-24 11:36:26
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 24 May 2019 11:17:19 +0200, alberciq wrote:
    > wydaje mi sie że jak mu na mix dasz zimną to pusci ją do H - bo zawór
    > bedzie otwarty dla dogrzewania wyjścia.
    > Jak zaś puścisz mu na mix ciepłą to zawór się zamknie i przepływ będzie
    > z mix do C

    Z tą poprawką, że budowa takiego ustrojstwa niekoniecznie jest tak prosta
    jak może się wydawać. W instrukcji mojego prysznicowego pokrętła
    wyczytałem np. że ma jakieś wewnętrzne zabezpieczenie na wypadek zaniku
    zimnej wody: ma wówczas się całkiem pozamykać aby nie dopuścić do ew.
    oparzeń.

    Dlatego nie obstawiałbym, że taki zawór będzie działał "na odwrót" w
    sensowny sposób.

    Mateusz