  • 1. Data: 2017-05-23 20:05:44
    Temat: Zbiornik na deszczówkę
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Po dzisiejszej burzy mam pierwsze doświadczenie z łapaniem wody do
    zbiornika. Z części dachu o powierzchni ok. 50 mkw napełniło mi 1000
    litrowy zbiornik do 3/4 (był pusty - postawiony w sobotę). Nie
    doceniałem trochę przyrody. Jednak taki godzinny mocny deszcz to całkiem
    spora dawka. Chyba dostawię drugi baniak ;-)
    Przy okazji dokształciłem się:
    opad do 2,5 mm - słaby deszcz
    do 7,5 - średni
    powyżej - silny.
    Czyli mieliśmy silny x 2.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-05-23 20:16:54
    Temat: Re: Zbiornik na deszczówkę
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 20:05:45 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Po dzisiejszej burzy mam pierwsze doświadczenie z łapaniem wody do
    > zbiornika. Z części dachu o powierzchni ok. 50 mkw napełniło mi 1000
    > litrowy zbiornik do 3/4 (był pusty - postawiony w sobotę). Nie

    Problem z woda z deszczowki jest taki, ze tysiac litrow to Ci wystarczy
    na jedno podlewanie w ogrodzie, a potem nie bedzie deszczu przez nastepne
    3 tygodnie;) Potem przyjdzie okres deszczowy, 20 tys litrow wyleci przez
    dziure przelewowa, a ten tysiac znowu starczy tylko na jedno lanie.
    Po ktorym bedzie miesieczny okres suszy :-)

    W ten sposob zaoszczedzisz w sezonie 2m3, co mnie kosztuje aktualnie 10 pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-05-23 20:45:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.05.2017 o 20:16, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > dziure przelewowa, a ten tysiac znowu starczy tylko na jedno lanie.
    > Po ktorym bedzie miesieczny okres suszy :-)
    Tak właśnie myślałem, ale zbiornik pojawił się u mnie z dwóch powodów:
    pierwszy to taki, że z powodu przebudowy kanalizacji muszę puścić wodę z
    dachu na ogród (była do kanalizacji). Drugi to taki, że trafił mi się
    tani zbiornik z darmową dostawą i grzech było nie brać ;-)
    1000 litrów to u mnie faktycznie na jedno większe podlewanie w czasie
    suszy, ale jest jeszcze opcja dostawienia drugiego baniaka. To będzie na
    dwa.
    Jacek

  • 4. Data: 2017-05-23 20:45:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-05-23 o 20:16, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > Po ktorym bedzie miesieczny okres suszy :-)
    >
    > W ten sposob zaoszczedzisz w sezonie 2m3, co mnie kosztuje aktualnie 10 pln..

    Też miałem podobne wyliczenia. Gdy leje - to dodatkowej wody nie
    potrzeba. Gdy nie pada - to zapas wystarcza na krótko. Gra nie jest
    warta świeczki w naszym klimacie.

    No chyba, że zbieranie deszczówki to takie hobby - na hobby nie warto
    oszczędzać.

    --
    MN

  • 5. Data: 2017-05-23 21:18:31
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    czyli trzeba zakopac 20 000 litra + pompa
    10 szpadli, dwa lata i muskle jak u arnolda w najlepszych czasach.
    a co.
    jak hobby to hobby!!!! nie skracamy. zero koparkowych itp!!!

  • 6. Data: 2017-05-23 21:44:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 21:19:31 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:
    > czyli trzeba zakopac 20 000 litra + pompa
    > 10 szpadli, dwa lata i muskle jak u arnolda w najlepszych czasach.
    > a co.
    > jak hobby to hobby!!!! nie skracamy. zero koparkowych itp!!!

    Przesadzacie kolego, dziura na szambo 10 kubikowe nie jest jakaś bardzo
    wstrząsająca, 1 ludek w weekend takie coś spokojnie szarpnie szpadlem ;)
    Czyli 2 weekendy i po robocie.

    L.

  • 7. Data: 2017-05-23 22:33:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > No chyba, że zbieranie deszczówki to takie hobby - na hobby nie warto
    > oszczędzać.

    no to ja mam taki hobby od wielu lat. najpierw łapałem do 60siątki w
    garażu. do mycia rąk. raz, dwa razy w roku brakowało. potem już były
    większe baniaki. beczka po oleju 208 litrów działała parę lat. od
    drugiego roku woda była ruda, ale beczka nie chciała przerdzewieć na
    wylot. teraz mam 2x200litrów i cieżko mi to wylać, tak aby się nie
    napełniło. piorę w tej wodzie ciuchy robocze, używam do myjki
    ciśnieniowej i do mycia mopem.

    ToMasz

  • 8. Data: 2017-05-23 23:17:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 21:44:41 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Przesadzacie kolego, dziura na szambo 10 kubikowe nie jest jakaś bardzo
    > wstrząsająca, 1 ludek w weekend takie coś spokojnie szarpnie szpadlem ;)
    > Czyli 2 weekendy i po robocie.

    Ja sobie zrobilem szambo 12m3 betonowe i w sumie moglbym go teraz wykorzystac
    jako zbiornik na deszczowke bo lada tydzien sie przepinam na kanalize.
    Ale chyba mi sie nie chce grzebac. Nawet "tymi rencami" wyjdzie Cie taki
    pojemnik z 2k pln. To jest 400m3 wody. Rocznie zgromadzisz i zuzyjesz pewnie
    z 50, to po 8 latach zwrot. Ale jeszcze pompa, prad. Pewnie 12 lat wyjdzie.
    Dla mnie nadal srednio oplacalne ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2017-05-24 06:48:46
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-05-23 22:33, ToMasz pisze:

    > napełniło. piorę w tej wodzie ciuchy robocze, używam do myjki
    > ciśnieniowej i do mycia mopem.

    Jak to do myjki ciśn? Do Karchera nie wolno brudnej (znaczy nie
    czystej z kranu) i nie potrafi zasysać z beczki - musi być podana
    pod cisnieniem "kranowym". Czym tam myjesz cisnieniowo?
    --
    A S

  • 10. Data: 2017-05-24 08:23:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 May 2017 20:05:44 +0200, Jacek

> [...]
    > doceniałem trochę przyrody. Jednak taki godzinny mocny deszcz to całkiem
    > spora dawka. Chyba dostawię drugi baniak ;-)

    Ja myślałem, że to się robi po to aby się z rynnien prosto pod dom nie
    lało. :P Ja przerabiam istniejące szambo 6m3 na deszczówkę (muszę wyjąć,
    albo urżnąć górny krąg, bo mi sterczy pół metra nad planowany poziom -- no
    właśnie, da się to uciąć?), ale raczej jakoś obficie z tego podlewać nie
    zamierzam.

    BTW Właśnie robią mi kanalizację i mam rozkminkę czy odpływ z garażu robić
    do szamba czy do deszczówki. Że z filtra basenowego będzie szło do
    deszczówki to oczywiste (zawartość chloru większa niż w kranówce, ale też
    szybko paruje), tylko czy te syfy z garażu jest "bezpiecznie" spuszczać do
    deszczówki?

    --
    Pozdor
    Myjk