  • 1. Data: 2017-06-28 08:14:12
    Temat: Zbrojenie nadproża/belki nad oknem narożnym
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam

    jakie jest prawidłowe zbrojenie belki nad oknem narożnym

    1)
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIYkJMbTZ
    lWFpMM3c/view

    2)
    http://i1370.photobucket.com/albums/ag264/domi-murat
    or/20140726_151704_zpsb05fecff.jpg

    Majster robi jak w punkcie 1 (brakuje tam jeszcze 2 prętów - mają być 4 fi16)) i czy
    prawidłowo jest, że 4 pręty się tam łączą? Przez to robi się taka "buła".
    Czy takie zbrojenie jak w punkcie 2 nie jest lepsze - 4 pręty idące równolegle.

    Dzieki

  • 2. Data: 2017-06-28 08:17:14
    Temat: Re: Zbrojenie nadproża/belki nad oknem narożnym
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 28 czerwca 2017 08:14:13 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Witam
    >
    > jakie jest prawidłowe zbrojenie belki nad oknem narożnym
    >
    > 1)
    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIYkJMbTZ
    lWFpMM3c/view

    ustaw prawidlowy dostep do fotki

    b.

  • 3. Data: 2017-06-28 09:02:34
    Od: uciu <a...@g...com>

    http://i65.tinypic.com/1zxv88y.jpg

  • 4. Data: 2017-06-28 09:25:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 czerwca 2017 09:02:36 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > http://i65.tinypic.com/1zxv88y.jpg

    Ale kaszana. Prety maja byc w gornej czesci - jak najblizej gornej
    powierzchni belki. Im wiecej ich tam zmiescisz tym bedzie belka
    mocniejsza. Miedzy pretami trzeba zostawic ~2cm luzu na otuline betonu.
    Kazdy pret umieszczony ponizej bedzie oslabial belke. Pozatym taka kaszane
    jak na zdjeciu nie zalejesz poprawnie betonem bo sa za male przestrzenie
    miedzy pretami.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2017-06-28 09:38:54
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 czerwca 2017 09:25:44 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ale kaszana. Prety maja byc w gornej czesci - jak najblizej gornej

    No własnie tez tak myslałem....
    Pręty są w górnej części 2cm od góry belki.
    NIe podoabą mi się tam te łączenia prętów a majster mówi ze musi być bo pręty od
    wewnątrz mają wychadzić na zewnątrz na drugim końcu itd - coś jak u Ciebie na
    narożach wieńców)

    Czy takie wykonanie jest poprawne?? - tutaj pręty idą równolegle - nie ma tej mijanki
    jak w wieńcach u Ciebie
    http://pics.tinypic.pl/i/00593/1ivshwe8epr5.jpg

  • 6. Data: 2017-06-28 09:48:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 czerwca 2017 09:38:56 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > No własnie tez tak myslałem....
    > Pręty są w górnej części 2cm od góry belki.

    Tak ma byc :)

    > NIe podoabą mi się tam te łączenia prętów a majster mówi ze musi być bo pręty od
    wewnątrz mają wychadzić na zewnątrz na drugim końcu itd - coś jak u Ciebie na
    narożach wieńców)

    Jak masz dwa prety to mozna tak zrobic. Ale jak masz 4 i chcesz zachowac
    otuliny 2cm to ten czwarty wychodzi juz 10cm ponizej belki.

    > Czy takie wykonanie jest poprawne?? - tutaj pręty idą równolegle - nie ma tej
    mijanki jak w wieńcach u Ciebie
    > http://pics.tinypic.pl/i/00593/1ivshwe8epr5.jpg

    Moim zdaniem tak. Można ew. dołożyć tutaj Lki. Np.:

    https://scr.pgr.pl/2017/06/2017-06-28_09-48-16-04302
    .png

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2017-06-28 09:51:54
    Od: w...@g...com

    W dniu środa, 28 czerwca 2017 08:14:13 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Witam
    > jakie jest prawidłowe zbrojenie belki nad oknem narożnym

    Chciałem się dopytać, czy u Ciebie belki nad oknami (narożnymi zwłaszcza) będą się
    łączyć bezpośrednio beton-beton ze stropem, czy jakiś pustak pójdzie między to
    jeszcze ?
    Muszę sprawdzić na fotkach u mnie, ale na 90% u mnie te nadproża są połączone
    jednolicie ze stropem - jak przyjechała pompa do betonu - to zalali mi za jednym
    zamachem wszystkie słupy, nadproża, stropy.
    Więc wydaje mi się, że w takiej sytuacji ten nadwis narożny nie ma prawa się
    wygiąć/ułamać, etc.

    pzdr
    Bogdan

  • 8. Data: 2017-06-28 09:54:52
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 czerwca 2017 09:51:56 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Chciałem się dopytać, czy u Ciebie belki nad oknami (narożnymi zwłaszcza) będą się
    łączyć bezpośrednio beton-beton ze stropem, czy jakiś pustak pójdzie między to
    jeszcze ?

    jest beton beton - ma to być lane razem

    Dzieki

  • 9. Data: 2017-06-28 09:59:04
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 czerwca 2017 09:48:27 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Moim zdaniem tak. Można ew. dołożyć tutaj Lki. Np.:
    >
    > https://scr.pgr.pl/2017/06/2017-06-28_09-48-16-04302
    .png

    Majster robi to mniej wiecej tak jak po lewej:
    http://zbudujmydom.pl/uploads/drogimex/strony/zbroje
    nie-fundamentow-jak-prawidlowo-wykonac/schmat-zbroje
    nia-w-naroznikach-law-fundamentowych-zaginanie-preto
    w.jpg

    dlatego jest tam taka buła prętów.

    Nic, powiem by to poprawili

    Dzieki

  • 10. Data: 2017-06-28 10:02:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    zamachem wszystkie słupy, nadproża, stropy.
    > Więc wydaje mi się, że w takiej sytuacji ten nadwis narożny nie ma prawa się

    Beton jest mocny tylko na sciskanie. To, ze belka ma metr wysokosci nie
    znaczy, ze jest pancerna i niezniszczalna bo bez stali po prostu
    peknie gora i sie zlamie :) Poprawne zbrojenie to podstawa, to jest
    konstrukcja zelbetowa, a nie betonowa :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.