  • 1. Data: 2017-05-16 00:01:51
    Temat: Zdalne sterowanie domem
    Od: PJ <p...@n...noname>

    Mam zamiar postawic dom, nie zaden letniskowy, ale pelnowymiarowy dom, w
    ktorym bede przebywal tylko w weekendy, dni wolne i swieta, tak ze
    czasem nawet i 2 tygodnie nikogo tam nie bedzie.

    Chcialbym moc zdalnie sterowac elementami takimi jak:
    - rolety okienne
    - oswietlenie
    - ogrzewanie/klimatyzacja
    - wentylacja
    - alarmy/czujniki ruchu
    oraz miec podglad video na dom z zewnatrz i wewnatrz.

    Zamierzam takze najac firme ochroniarska, zeby robili obchod domu z
    zewnatrz 1-2 razy w tygodniu.

    Idea jest taka, zeby np. w piatek wieczorem wejsc do domu odpowiednio
    nagrzanego/ochlodzonego, wywietrzonego, bez zapachu stechlizny, oraz bez
    niespodzianek typu zalana lazienka, a takze by odstraszac zlodziei/wandalow.

    Czy przy obecnej technice taka wizja jest mozliwa? Jakie
    rozwiazania/systemy/firmy polecacie?

    Dzieki za wszelkie wskazowki.

  • 2. Data: 2017-05-16 00:58:19
    Temat: Re: Zdalne sterowanie domem
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 maja 2017 00:01:51 UTC+2 użytkownik PJ napisał:

    > Czy przy obecnej technice taka wizja jest mozliwa? Jakie
    > rozwiazania/systemy/firmy polecacie?

    http://www.andrzejrysuje.pl/wordpress/wp-content/upl
    oads/2015/04/postep.png

    ;-)

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-05-16 01:52:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-16 o 00:01, PJ pisze:

    > Czy przy obecnej technice taka wizja jest mozliwa? Jakie
    > rozwiazania/systemy/firmy polecacie?
    >
    > Dzieki za wszelkie wskazowki.

    W Twoim wypadku najlepszy system to będzie kamerdyner, jakiegoś
    autochtona na umowę o dzieło lub Ukraińca na czarno zatrudnij. Nieźle
    też sprawi się pokojówka, którą można będzie poruchać po trudach dnia
    codziennego.

  • 4. Data: 2017-05-16 04:27:52
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 16.05.2017 00:01, PJ wrote:

    > Chcialbym moc zdalnie sterowac elementami takimi jak:
    > - rolety okienne
    > - oswietlenie
    > - ogrzewanie/klimatyzacja
    > - wentylacja
    > - alarmy/czujniki ruchu

    Ja mam takie sterowniki i jestem bardzo zadowolony https://plcstore.pl/.
    Zero awarii. Wszystko na nich zrobisz.

  • 5. Data: 2017-05-16 06:36:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > - wentylacja
    > - alarmy/czujniki ruchu
    > oraz miec podglad video na dom z zewnatrz i wewnatrz.

    Wszystko się da.

    Ale po co sterować przy pomocy telefonu np. wentylacją mechaniczną?
    Ona ma działać cały czas, ma swój sterownik, który umie sam zając się
    tematem.

    Weź też pod uwagę, że taki system jest podatny na włamanie hakerskie. Im
    więcej ma kontroli, tym większą kontrolę oddajesz ewentualnemu hakerowi.

    --
    MN

  • 6. Data: 2017-05-16 06:44:13
    Od: w...@a...com

> [...]
    > niespodzianek typu zalana lazienka, a takze by odstraszac zlodziei/wandalow.
    >
    > Czy przy obecnej technice taka wizja jest mozliwa? Jakie

    Twój pomysl, idea, czy zamiar jest przedni. W cywilizowanych krajach buduje się
    tzw, "smart homy". Ze zdalnie przez internet sterowanymmi kamerami i
    podgladem. Do tych wszystkich ochroniarzy i technicznych wynalazkow zalecałbym
    zainstalowanie w oknach parteru solidnych ale nie szpecacych elewacji krat.
    A w drzwiach jakies rzadkie staromodne zamki zamykane na klucz z dziurka.

    Ja miałem i mam identyczny problem. Dom na wsi, w którym spędzamy tydzień co
    dwa tygodnie. Stwierdzilem, ze mi pare cennych drobiazgow zginelo a zamki yale
    i gerdy w drzwiach naruszone nie zostaly... Kraty w oknach również.
    Nasi Rodacy zdolne sa. W Ameryce ja calymi miesiącami zostawiałem samochody
    i drzwi do domu przyparte i nic nie zginelo a tu? Zlodziejstwo, chciajstwo i
    zawisc, ze ktoś dorobil się nieco więcej od przeciętnej, powszechnie się pleni.

    Zobowiazalem sąsiada mieszkającego około 120 m od domu aby "rzucil okiem" czy
    się tam ktoś nie kreci. Od tego czasu, jak na razie nic nie zginalo...

    A z dawnych lat wiem, ze jak się ma pek około 100 kluczy do roznych zamkow,
    to zawsze ktorys z nich do Twoich drzwi domu będzie pasowal.

    Pzdr
    Tornad

  • 7. Data: 2017-05-16 12:35:26
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 16.05.2017 06:36, Marcin N wrote:

    > Weź też pod uwagę, że taki system jest podatny na włamanie hakerskie. Im
    > więcej ma kontroli, tym większą kontrolę oddajesz ewentualnemu hakerowi.

    Te sterowniki co ja mam z https://plcstore.pl/ nie są podatne na
    włamania hakerskie.

  • 8. Data: 2017-05-16 17:33:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 maja 2017 12:35:46 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Te sterowniki co ja mam z https://plcstore.pl/ nie są podatne na
    > włamania hakerskie.

    Skoro mozesz nimi sterowac *zdalnie* (o takie pyta autor posta) to mylisz
    sie. Jezeli nie same sterowniki to urzadzenie, ktorym sterujesz (komputer,
    smartfon) moze zostac przejety :)

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2017-05-16 17:41:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-05-16 o 12:35, KIKI pisze:

    > Te sterowniki co ja mam z https://plcstore.pl/ nie są podatne na
    > włamania hakerskie.

    Bo nie mają możliwości sterowania poprzez internet? :)

  • 10. Data: 2017-05-16 19:36:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > ktorym bede przebywal tylko w weekendy, dni wolne i swieta, tak ze
    > czasem nawet i 2 tygodnie nikogo tam nie bedzie.

    A masz czas żeby te kamery i nagrania oglądać? Poza tym teraz bandziorki
    włażą w kominiarkach i kamery na nic. Ja bym powiesił atrapy, część
    tylko migających diodką, część ruchomych, a zaoszczędzoną kasę przeznaczył
    na jakiś lepszy abonament w miejscowej firmie ochroniarskiej, żeby
    szybciej reagowali czy częściej zaglądali.

    L.