  • 1. Data: 2015-03-26 16:08:54
    Temat: Zdalne sterowanie zaworem czterodrożnym
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Czy jest jakiś prosty patent na zdalne sterowanie zaworem czterodrożnym,
    aby nie biegać do piwnicy? Najlepiej by było z możliwością płynnej
    regulacji.
    Czytam, że są zawory z siłownikiem, ale mam zwykły ręczny.
    Czy wogóle warto rozważać dobudowanie czegoś do zwykłego zaworu, czy też
    od razu wymienić na taki ze sterowaniem?
    Jaki może być koszt zafundowania sobie takiego zaworu z siłownikiem i
    zdalnym sterowaniem?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-03-26 16:33:24
    Temat: Re: Zdalne sterowanie zaworem czterodrożnym
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek wrote:
    > Czy jest jakiś prosty patent na zdalne sterowanie zaworem
    > czterodrożnym, aby nie biegać do piwnicy? Najlepiej by było z
    > możliwością płynnej regulacji.

    zawór z siłownikiem

    > Czytam, że są zawory z siłownikiem, ale mam zwykły ręczny.

    jaki masz bo często można zamontować napęd do istniejącego

    > Czy wogóle warto rozważać dobudowanie czegoś do zwykłego zaworu, czy
    > też od razu wymienić na taki ze sterowaniem?

    jeżeli chodzi o wygodę to warto

    > Jaki może być koszt zafundowania sobie takiego zaworu z siłownikiem
    > zdalnym sterowaniem?

    zależy jak miałby być sterowany (0-10v są droższe, 3 położeniowe są
    tańsze) czy ma mieć sygnalizację położenia itp

    jeffrey