  • 1. Data: 2015-11-04 08:32:24
    Temat: Żelazko ze stacją parową - ktoś ma? używa? poleca?
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Cześć.

    Moja żona narzeka na swoje stare żelazko, więc chciałem ją uszczęśliwić
    czymś, co chociaż trochę ją odciąży (nie mylić z aborcją! :) ) w tym
    nieszczęsnym obowiązku.

    Trochę poczytałem tu i ówdzie i ludzie chwalą sobie stacje parowe. Ale
    wiadomo jak to w internecie - artykuły i komentarze są często sponsorowane.

    No i pytania:
    Co sądzicie na temat tego typu ustrojstw?
    Jeśli rzeczywiście polecacie takie stacje parowe, to jakie konkretnie?
    I czy do tego trzeba kupić jakąś dedykowaną deskę?

    Pozdrawiam
    MW

  • 2. Data: 2015-11-04 12:42:42
    Temat: Re: Żelazko ze stacją parową - ktoś ma? używa? poleca?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Nov 2015 08:32:24 +0100, wolim napisał(a):

> [...]
    > Jeśli rzeczywiście polecacie takie stacje parowe, to jakie konkretnie?
    > I czy do tego trzeba kupić jakąś dedykowaną deskę?

    Nie mam i nie zamierzam mieć - z wyboru. Ponieważ:
    - zajmuje toto kupę miejsca, dodatkowy gadżet; wolę zwykłe żelazko
    - prasowanie raczej ograniczam do przypadków ścisłej konieczności, niż
    rozwijam, bo go nie cierpię
    - wolę zainwestować w dobrą, osobną! suszarkę do prania - wyjmowanie i
    składanie/rozwieszanie rzeczy zaraz po wysuszeniu eliminuje konieczność
    prasowania
    - jakby mi mąż w prezencie kupił żelazko, to by z nim leciał ze schodów;
    jeśli będę chciała inne, niż mam, to pójdę i sobie kupię, a on na pewno
    chętnie poniesie
    :-)

    --
    XL
    http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

  • 3. Data: 2015-11-04 13:16:27
    Od: bbjk <b...@p...pl>

    W dniu 15-11-04 o 08:32, wolim pisze:
    > Cześć.
    >
    > Moja żona narzeka na swoje stare żelazko, więc chciałem ją uszczęśliwić
    żartujesz, prawda?
    > czymś, co chociaż trochę ją odciąży w tym nieszczęsnym obowiązku.
    Może zacznij sam prasować?
    --
    B.

  • 4. Data: 2015-11-04 14:02:49
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-11-04 o 13:16, bbjk pisze:

    > żartujesz, prawda?
    > Może zacznij sam prasować?

    Spodziewałem się takich odpowiedzi. Doprawdy nie masz pojęcia w temacie
    podziału obowiązków w moim domu. Nie mam zamiaru Ci się tłumaczyć, ale
    zdecydowaną większość, tzw "kobiecych" obowiązków wykonuję
    własnoręcznie. Żona akurat prasuje. No taki pech, że ten akurat
    "kobiecy" obowiązek wykonuje moja żona. No i taki pech, że jej się
    popsuło żelazko. Zwracam uwagę na cudzysłowia.

    No bo co by było, gdybym napisał, że "mojej żonie zepsuła się
    szambiarka"? Albo "mojej żonie zepsuła się wiertarka", "... zepsuł się
    kilof, młotek, kosiarka, patelnia, pompka do roweru...". Wszak to bez
    znaczenia powinno być dla Ciebie. Bo nie masz pojęcia o zwyczajach w
    mojej rodzinie. Idźmy dalej - gdybym napisał, że to mnie popsuło się
    żelazko, to napisałabyś, że żartuję i że to moja żona powinna zacząć
    prasować? No raczej nie.

    Zatem pytam raz drugi. Co sądzicie na temat stacji parowych? Warto kupić?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2015-11-04 14:41:22
    Od: bbjk <b...@p...pl>

    W dniu 15-11-04 o 14:02, wolim pisze:
> [...]
    > "kobiecy" obowiązek wykonuje moja żona. No i taki pech, że jej się
    > popsuło żelazko. Zwracam uwagę na cudzysłowia.

    To nie o to chodzi, kto co robi, każdy sobie w domu rzepkę skrobie, jak
    lubi i umie, i w to nie wnikam. Tylko pomysł, że do uszczęśliwienia żony
    droga wiedzie przez żelazko spowodował natychmiastowe współczucie dla
    żon tak postrzeganych.
    Do wygodniejszej roboty, być może.
    Chyba, ze sformułowanie było żartobliwe? Dlatego zapytałam, czy żartujesz :)

    > Idźmy dalej - gdybym napisał, że to mnie popsuło się
    > żelazko, to napisałabyś, że żartuję i że to moja żona powinna zacząć
    > prasować? No raczej nie.

    Po prostu nie wpadłoby mi do głowy, że żelazkiem (garnkiem, patelnią,
    odkurzaczem) można kogoś uszczęśliwić. I że w przypadku żelazka
    rozgranicza się, co w domu moje, a co twoje. Sprzęt domowy, jak
    odkurzacz, pralka, kuchenka, jest wspólny. Ale może ja się nie znam.

    Co do istoty pytania, nie wiem, jest w domu jakieś zwyczajne i wystarcza.
    --
    B.

  • 6. Data: 2015-11-04 15:15:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Nov 2015 14:02:49 +0100, wolim napisał(a):

> [...]
    > zdecydowaną większość, tzw "kobiecych" obowiązków wykonuję
    > własnoręcznie. Żona akurat prasuje. No taki pech, że ten akurat

    Może po prostu jej to najlepiej wychodzi i dlatego. Ja tam gender nie
    jestem, ale mój mąż już tak ma od chłopięctwa (same chłopy w domu i ta
    jedna matka, kobieta, na nich wszystkich), że po prostu bierze żelazko i
    sobie prasuje koszule czy dżinsy, kiedy akurat ma potrzebę. Zalicza to do
    codziennej samoobsługi jak golenie. Chętnie uprasowałby coś i dla mnie przy
    okazji, ale zdecydowanie wolę, żeby jednak nie, bo mi zależy na ulubionych
    ubraniach, he he - już mi kiedyś uprał ulubiony sweterek w pralce, razem z
    kolorowymi rzeczami z bawełny, bo mu do "wsadu" brakowało, więc sweterek
    zrobił się 4 rozmiary większy i zmienił kolor na szarozielony 3-)
    Ale to dygresja tylko.
    Stacja parowa? - raczej dla kogoś, kto życie spędza prasując. Wg mnie
    wystarczy dobre żelazko z parą i porządną stopą.
    Czemu żona narzeka na obecne? - może przyjrzyjmy się bliżej jej zarzutom,
    będzie można coś doradzić.

  • 7. Data: 2015-11-04 15:18:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Nov 2015 14:02:49 +0100, wolim napisał(a):

    > Spodziewałem się takich odpowiedzi.

    Aha, i jeszcze jedno: nie radzę Ci samemu kupować tego żelazka, skoro to
    zwykle żona prasuje. Wbrew pozorom bardzo ważne jest, jak żelazko "leży" w
    ręce. Dla mnie to jedno z podstawowych kryteriów. Więc idźcie razem na
    zakupy, jesli koniecznie chcesz brać udział w wyborze.

  • 8. Data: 2015-11-04 16:12:36
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-11-04 o 14:02, wolim pisze:

> [...]
    > prasować? No raczej nie.
    >
    > Zatem pytam raz drugi. Co sądzicie na temat stacji parowych? Warto kupić?

    Hm, od jakiegoś czasu zawsze staram się stosować zasadę przy sprzęcie
    AGD - im mniej skomplikowany, tym lepiej. Nie tylko ze względu na
    ewentualne trudności w obsłudze, ale przede wszystkim dlatego, że połowy
    (lub więcej) funkcji się zwykle nie wykorzystuje, a trzeba za nie
    zapłacić. A potem się z tym jeszcze męcz np. przy każdym przenoszeniu.
    W żelazku ważna jest moc i w miarę możliwości lekkość, żeby ręki nie
    zmęczyć.

    Ewa

  • 9. Data: 2015-11-04 16:22:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > W żelazku ważna jest moc i w miarę możliwości lekkość,
    > żeby ręki nie zmęczyć.

    Znam również inną teorię -- że w żelazku ważny jest ciężar.
    Żeby ręki nie zmęczyć. Jest już nieaktualna? To stara teoria.
    Z teoriami nie jestem na bieżąco, dlatego pytam. Z praktyką
    zresztą też nie jestem.

    Jarek

    --
    W piosence byk non-ironowo-tergalowy
    Nagle psychicznie trochę poczuł się niezdrowy

  • 10. Data: 2015-11-04 17:31:22
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-11-04 o 14:41, bbjk pisze:

> [...]
    > rozgranicza się, co w domu moje, a co twoje. Sprzęt domowy, jak
    > odkurzacz, pralka, kuchenka, jest wspólny. Ale może ja się nie znam.

    Sformułowanie było jak najbardziej żartobliwe. A prasować u nas nikt nie
    lubi. Tyle tylko, że ja uważam, że codzienne prasowanie nie ma sensu, a
    moja żona prasuje wszystko, co popadnie. Czasami nawet skarpetki.
    Dlatego sama sobie zgotowała ten los :) Ja za to gotuję, jeżdżę na
    zakupy, dbam o finanse i wykonuję całą masę innych rzeczy, które
    tradycyjnie wykonywać powinien mężczyzna. Zresztą podział obowiązków to
    indywidualna sprawa każdego domu.

    A uszczęśliwić można kogoś każdym sprzętem, który wyręcza lub
    przynajmniej pomaga w codziennych obowiązkach. Tu akurat jest to
    żelazko. Ale wyobraź sobie sytuację, że ktoś codziennie zamiata na
    kolanach 100m2 podłogi. Czy odkurzacz go uszczęśliwi?

    Pozdrawiam,
    MW