  • 11. Data: 2020-05-23 22:48:48
    Temat: Re: Zestawy narzędziowe - uniwersalne (1/2",1/4", 3/8"). Co wybrać?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nietypowe trafiają się rzadko bo są nietypowe. Dla takich można kupić nasadkę
    uniwersalna i klucz płaski uniwersalny. We wszystkich przybajerowanych zestawach 3/4
    kluczy nigdy nie będzie użyte.

  • 12. Data: 2020-05-24 03:50:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-05-23 18:12, Mateusz Bogusz pisze:

    > Pierwszy zestaw ma teściu i "zestaw" dość różnorodny (to dobrze). Na
    > pewno brakuje tam większych imbusów i torksów w postaci kluczy, bo to
    > się często przydaje (ale to dokupisz za grosze). No i cena. Za 200zł
    > jeszcze bym kupił.
    >
    > Uniwersalną podstawową (czyli wszystkiego po trochu w
    > najpopularniejszych rozmiarach) skrzynkę warto mieć, ale taką to za
    > 100-200zł można już dostać innego producenta. Resztę rozmiarów kluczy,
    > nasadek i innych przedłużek to już się dokupuje na sztuki IMO.

    No właśnie kupiłem już wczoraj ten pierwszy zestaw YATO. Inne nasadki
    (np. te calowe, o których pisał sirapacz to sobie mogę dokupić w razie
    potrzeby, ale w długim horyzoncie czasowym nie przewiduję - chyba, żebym
    kupił jakaś ciężarówkę do remontu to może...).

    A taki za 100-200 to jaki inny polecisz? Bo w Selgrosie w promocji za
    circa 160 zł jest jeszcze taki zestaw -
    <https://www.selgros.pl/oferta-promocyjna/artykuly-p
    rzemyslowe/narzedzia-i-akcesoria-samochodowe/bialyst
    ok/zestaw-narzedziowy-mod-58686-1-884750>,
    ale to nie jest zestaw uniwersalny 1/2, 1/4 i 3/8 cala.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 13. Data: 2020-05-24 21:58:23
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > pewno brakuje tam większych imbusów i torksów w postaci kluczy, bo to
    > się często przydaje (ale to dokupisz za grosze). No i cena. Za 200zł

    jest wart 400pln

> [...]
    > 100-200zł można już dostać innego producenta. Resztę rozmiarów kluczy,
    > nasadek i innych przedłużek to już się dokupuje na sztuki IMO.

    oczywiście - sam oprócz w/w używam skrzynej po 90-100pln zawierających
    2 rozmiary nasadek z pokrętłamni. Ale to cholerstwo się gnie przy użyciu
    większej siły. Do małowymagających zadań się nadaje dobrze ale jak
    będziesz chciał tym odkręcić coś w samochodzie, co odkręca się raz na
    kilka lat czy dekadę to używając zestawu za te 100pln albo się zamęczysz
    albo wpędzisz w większe kłopoty jak zjedziesz łeb śruby

  • 14. Data: 2020-05-25 09:33:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No właśnie kupiłem już wczoraj ten pierwszy zestaw YATO. Inne nasadki
    > (np. te calowe, o których pisał sirapacz to sobie mogę dokupić w razie
    ale ja to mówiłem w kontekście wady a nie zalety:) calowe ty tylko
    zbędne nabicie kosztu a ta druga ich nei miała

    > A taki za 100-200 to jaki inny polecisz? Bo w Selgrosie w promocji za

    kupowałem zestawy ok 100pln jako tańsze zbiory nasdasek i akcesoriów.
    Jedna walizka świetna, ładny wygląd stali, dość twarda (nie gięła sie
    jak ...), potem dokupiłem drugą (u innego sprzedawcy, inna marka) ale
    walizka i lista elementów idenrtyczna. Wydawało mi się, że kupuję taki
    sam tylko w innym kolorze walizki... Narzędzia pokryte chromem, nasadki
    rozrywały się od patrzenia a (o ile dobrze pamiętam) pokrętło na 3/4
    cala okręciłem dookoła nasadki za pomocą rury.

    Tak więc z tanimi zestawami to totalna loteria....:(

  • 15. Data: 2020-05-26 23:55:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > jest wart 400pln

    Nawet jakby był (zestaw) ze złota i wyceniony za połowę, chodzi mi o to
    że połowy elementów tej walizki do niczego nie użyje. IMO walizka ładnie
    wygląda, na markę też nie można powiedzieć że badziewna, dlatego
    świetnie nadaje się na prezent i taki też dostał teściu.

> [...]
    > kilka lat czy dekadę to używając zestawu za te 100pln albo się zamęczysz
    > albo wpędzisz w większe kłopoty jak zjedziesz łeb śruby

    Nie załapałem. To mam teraz zapłacić 300zł więcej żeby za 10 lat nie
    musieć iść do sklepu po dwie nasadki za 30zł? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2020-05-27 00:16:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.05.2020 03:50, Krystek wrote:
> [...]
    ok/zestaw-narzedziowy-mod-58686-1-884750>,
    > ale to nie jest zestaw uniwersalny 1/2, 1/4 i 3/8 cala.

    10 lat temu kupiłem swój pierwszy i jedyny do tej pory zestaw walizkowy
    budget w praktikerze, przy czy ja nabyłem go za <160zł -
    https://www.promoceny.pl/detail/praktiker-zestaw-nar
    zedzi-recznych-budget-85-czesci-60584/
    Nie patrzyłem na materiały per se (i tak wtedy się nie znałem), ale na
    różnorodność elementów. Do dzisiaj złego słowa nie powiem. To że z
    czasem jakiś bit objedziesz to normalne i nie ma co tutaj kupować jakiś
    tytanowych do użytku domowego. IMO grzechotki 1/4" i 1/2" są całkowicie
    wystarczające. Do nasadki 36 użyłem po prostu konwertera 3/8" na 1/2".

    Dzisiaj praktycznie walizka leży pod regałem, bo wszystko z wewnątrz
    jest zdublowane i wisi na wygodniejszej tablicy w garażu. Sięgam jak
    potrzebuje drugi klucz płaski albo nasadkę do kontry.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2020-05-27 09:38:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie załapałem. To mam teraz zapłacić 300zł więcej żeby za 10 lat nie
    > musieć iść do sklepu po dwie nasadki za 30zł? ;-)

    Aby mieć pod ręką komplet narzędzi dostatecznie dobrej jakości.
    Rozbierając jakiś element samochodu zdarza się trafić na śrubę która
    jest zapieczona, częściowo skorodowana i dodatkowo w dziwnym rozmiarze.

    Jak będziesz miał dobry zestaw to masz szansę odkręcić. Jak będziesz
    miał słaby za 100 to masz większe szanse ale na objechanie łba...a wtedy
    spawarka, palniki, wykrętaki itd.. nie polecam. Te 300 się zwróci przy
    pierwszej takiej akcji:)

  • 18. Data: 2020-05-28 23:22:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.05.2020 09:38, sirapacz wrote:
> [...]
    > miał słaby za 100 to masz większe szanse ale na objechanie łba...a wtedy
    > spawarka, palniki, wykrętaki itd.. nie polecam. Te 300 się zwróci przy

    Masz race, ale do tej pory grzebiąc przy autach dobrze że tego nie
    wiedziałem ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2020-05-28 23:50:24
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Masz race, ale do tej pory grzebiąc przy autach dobrze że tego nie
    > wiedziałem ;-)

    rac nie mam;P
    nie życzę ci takich niespodzianek jakie ja odkrywałem:)))
    ale może tylko ja takim i starymi trupami jeżdżę