  • 1. Data: 2021-09-19 21:36:53
    Temat: Złączki PEX skręcana czy zaciskane
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Złączki PEX skręcane (zwłaszcza kątowe) mają silne zwężenie przekroju,
    co powoduje opory przepływu odczuwalne przy kiepskim ciśnieniu.
    Złączek PEX zaciskanych jeszcze nie używałem. Czy to prawda, że mają
    większy przekrój, niż te skręcane?
    Jacek

  • 2. Data: 2021-09-19 22:42:58
    Temat: Re: Złączki PEX skręcana czy zaciskane
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-19 o 21:36, Jacek pisze:
> [...]
    > co powoduje opory przepływu odczuwalne przy kiepskim ciśnieniu.
    > Złączek PEX zaciskanych jeszcze nie używałem. Czy to prawda, że mają

    Pod wylewkę nie daje się złączek skręcanych, więc albo zaprasowane albo
    kup sobie sprężynę zewnętrzną i rób łuki,

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-09-20 00:07:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > co powoduje opory przepływu odczuwalne przy kiepskim ciśnieniu.
    > Złączek PEX zaciskanych jeszcze nie używałem. Czy to prawda, że mają

    Nieprawda.

    Zaprasowane są pewniejsze i stosuje się je w miejscach niedostępnych.
    Pod posadzką, w ścianach, za gips-kartonami.

    Złączki skręcane tylko i wyłącznie na wierzchu, gdzie istnieje możliwość
    ich kontroli i dokręcenia w razie potrzeby.

  • 4. Data: 2021-09-20 20:20:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.09.2021 o 22:42, Janusz pisze:
    > Pod wylewkę nie daje się złączek skręcanych, więc albo zaprasowane albo
    > kup  sobie sprężynę zewnętrzną i rób łuki,

    Ja nie chcę dawać tych rurek pod żadną wylewkę. Zależy mi na możliwie
    dużym przekroju złączek, aby nie dławiły przepływu.
    Jacek

  • 5. Data: 2021-09-20 22:59:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-20 o 20:20, Jacek pisze:

    > Ja nie chcę dawać tych rurek pod żadną wylewkę. Zależy mi na możliwie
    > dużym przekroju złączek, aby nie dławiły przepływu.
    > Jacek
    No to gdzie prowadzisz te rurki? i czemu ci łuki przeszkadzają?

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2021-09-21 10:57:27
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.09.2021 o 22:59, Janusz pisze:
    > No to gdzie prowadzisz te rurki? i czemu ci łuki przeszkadzają?
    Rurki będą w pomieszczeniu przemysłowym, w ciasnym miejscu i będą
    obsługiwać specyficzny wymiennik ciepła (nie do ogrzewania).
    Łuki mi nie przeszkadzają, ale mam tam ok. 30 połączeń PEX/metal i tam
    muszę dać kształtki. Dlatego pytam, czy zaciskane mają większy przekrój
    od skręcanych.
    Jacek

  • 7. Data: 2021-09-21 14:48:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-21 o 10:57, Jacek pisze:
> [...]
    >  Łuki mi nie przeszkadzają, ale mam tam ok. 30 połączeń PEX/metal i tam
    > muszę dać kształtki. Dlatego pytam, czy zaciskane mają większy przekrój
    Możesz przecież dać stalowe kolanka a nawet łuki i do nich się wkręcić
    na prosto z pex-em. Na pewno promień łuku będzie mniejszy niż gięcia
    przy pex-ie, a przekrój mniej zaburzony.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2021-09-21 15:29:48
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.09.2021 o 14:48, Janusz pisze:
    > Możesz przecież dać stalowe kolanka a nawet łuki  i do nich się wkręcić
    > na prosto z pex-em. Na pewno  promień łuku będzie mniejszy niż gięcia
    > przy pex-ie, a przekrój mniej zaburzony.
    Dziś byłem w hurtowni oglądać i faktycznie kształtki proste mają
    mniejsze przewężenia, niż kolanka. Co do różnicy zaciskane, a skręcane,
    to jest różnie. Niektóre zaciskane są węższe, a niektóre szersze.
    W każdym razie dzięki za sugestię. Damy stalowe to, co pod kątem, a do
    PEX-a tylko złączki proste.
    Jacek