  • 1. Data: 2015-01-31 10:29:20
    Temat: Zmiana zrodla ciepla - teoretycznie
    Od: Majka <k...@g...com>

    Czysto teoretycznie:

    czy można zastąpić piec zasypowy w domu pompą ciepła (grunt),
    wpinając to nowe źródło ciepła do istniejącej instalacji grzejnikowej?

    Czyli tylko wymiana zródla, instalacja zostaje. Można?

    Majka

  • 2. Data: 2015-01-31 10:35:42
    Temat: Re: Zmiana zrodla ciepla - teoretycznie
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 31 stycznia 2015 10:29:22 UTC+1 użytkownik Majka napisał:
    > czy można zastąpić piec zasypowy w domu pompą ciepła (grunt),
    > wpinając to nowe źródło ciepła do istniejącej instalacji grzejnikowej?

    musi to obejrzec fachowiec bo prawdopodobnie nie. Kalaoryfery zapewne sa obliczone na
    wysoka temperature czynnika grzewczego a PC daje niską, zatem oddawana moc bedzie za
    mała.
    Ale: gdyby za wymianą pieca poszła równiez termoizolacja budynku to moc
    zapotrzebowana sie zmniejszy, moze i obecne grzejniki będa wystarczające.

    b.

  • 3. Data: 2015-01-31 10:59:12
    Od: w...@g...com

    > Czyli tylko wymiana zródla, instalacja zostaje. Można?
    > Majka

    Można,
    pod warunkiem, że:
    1 zakupisz pompę ciepłą wysokotemparturową (bo mając nieprzewymiarowane grzejniki
    musisz podawać wysoką temperaturę)
    2 masz obecnie układ zamknięty, bo chyba do układu otwartego pompy ciepła się nie
    podłącza

    pzdr
    Bogdan

  • 4. Data: 2015-01-31 15:05:31
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Czyli tylko wymiana zródla, instalacja zostaje. Można?
    > Majka

    >1 zakupisz pompę ciepłą wysokotemparturową (bo mając nieprzewymiarowane
    >grzejniki musisz podawać wysoką temperaturę)

    I to by było nawet ciekawe. Zwłaszcza kalkulacja na ile się to opłaca,
    znaczy czy jest dużo taniej niż gazem.

  • 5. Data: 2015-01-31 15:48:05
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 31 stycznia 2015 15:05:45 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > I to by było nawet ciekawe. Zwłaszcza kalkulacja na ile się to opłaca,
    > znaczy czy jest dużo taniej niż gazem.

    Nie będzie. Wysoko temperaturowe agregaty zbudowane są z dwóch pomp. COP dla takiego
    zestawu spada o połowę.

  • 6. Data: 2015-01-31 16:01:32
    Od: w...@g...com

    > I to by było nawet ciekawe. Zwłaszcza kalkulacja na ile się to opłaca,
    > znaczy czy jest dużo taniej niż gazem.

    Nie opłaca się na pewno
    (pomijam 10% przypadków osób, którzy muszą zapłacić grube pieniądze za przyłącze
    gazowe).

    a) Koszt inwestycji pompy (zakupu, montażu, uruchomienia) jest 'kosmiczny'.
    b) Koszt użytkowania (zużycie prądu, autoryzowanego serwisu, żeby nie utracić
    gwarancji) będzie najniższy spośród wszystkich opcji ogrzewania (pomijam rolnika,
    który może mieć drewno za darmo z własnego lasu, lub górnika, który ma deputat
    węglowy ;) )

    Oczywiście nie opłaca sie z powodu kosztów inwestycyjnych, a różnica kosztów
    corocznego użytkowania (przyjmijmy, że gazem ziemnym 2razy drożej) nie spowoduje tak
    czy siak opłacalności.

    Natomiast jeżeli już tak mówimy ogólnie bez żadnych konkretów, to trzeba pamiętać,
    że:
    1) nie każdy przy instalacji bierze pod uwagę tylko jeden aspekt - kosztowy, ale
    często kilka : koszt-wygoda użytkowania-biezpieczeństwo-ekologia ;) - tutaj
    inwestycja w pompę ma spore szanse (ale w porównaniu z gazem ziemnym to chyba wygrywa
    tylko bezpieczeństwem i ekologią)
    2) nie każdy może tanio gaz (drogie przyłącze), a niektórzy wogóle nie mają dostępu
    do gazu ziemnego (jak ja)

    pzdr
    Bogdan

  • 7. Data: 2015-01-31 16:07:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    Odnośnie PC i ekologia: PC gruntowe to kilometry zakopanego w ziemi tworzywa
    sztucznego;)

    Pewniue Adama Sz wywołałem

  • 8. Data: 2015-01-31 16:23:59
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 31 stycznia 2015 16:07:07 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Odnośnie PC i ekologia: PC gruntowe to kilometry zakopanego w ziemi tworzywa
    sztucznego;)

    > Pewniue Adama Sz wywołałem

    Mam w dupie ekologię. Poza tym te kilometry rurek są zakopane na prywatnym gruncie.

  • 9. Data: 2015-01-31 17:20:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W mieszkaniu się nie da. A dom się nie opłaca.

  • 10. Data: 2015-01-31 19:44:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-31 o 17:20, Kris pisze:
    > W mieszkaniu się nie da. A dom się nie opłaca.

    W mieszkaniu da się powietrzną PC.

    --
    Pete