  • 1. Data: 2015-10-18 20:45:25
    Temat: Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki
    Od: dsw <d...@g...com>

    Witajcie,

    Co może być przyczyną, że zmywarka czasami nie wypłukuje tabletki?
    Zdarza się tak 6/10 razy. Czasami zostaje 1/3-1/2 tabletki, czasami prawie cała.
    Niezależnie od programu i ilości załadowania.

  • 2. Data: 2015-10-18 21:17:08
    Temat: Re: Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2015-10-18 o 20:45, dsw pisze:
> [...]
    > Zdarza się tak 6/10 razy. Czasami zostaje 1/3-1/2 tabletki, czasami prawie cała.
    Niezależnie od programu i ilości załadowania.

    Ułożenie czegoś (np dużego talerza)w przedniej części zmywarki, iż
    blokuje lub uniemożliwia otworzenie się komory z tabletką lub
    uszkodzenie mechanizmu spustowego.

    Grześ

  • 3. Data: 2015-10-18 23:22:29
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > Zdarza się tak 6/10 razy. Czasami zostaje 1/3-1/2 tabletki, czasami prawie cała.
    Niezależnie od programu i ilości załadowania.

    A otwiera się dozownik na tabletki?

    Jeśli tak, to - albo wina tabletki (z mojego doświadczenia - Somat,
    Ludwik oraz te z Lidla często się nie wypłukują), albo dozownik nie jest
    suchy, tabletka nasiąka i się przykleja, co utrudnia wypłukanie.

    Odkąd przeszłam na tabletki jednej marki (tej tu nie wymienionej) już mi
    się nie zdarza niewypłukanie. No niestety.

    Ewa

  • 4. Data: 2015-10-18 23:30:19
    Od: dsw <d...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 października 2015 23:22:31 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:

> [...]
    >
    > Odkąd przeszłam na tabletki jednej marki (tej tu nie wymienionej) już mi
    > się nie zdarza niewypłukanie. No niestety.

    pojemnik się otwiera, jak wypłucze tabletkę to jest suchy.
    Fakt, że przy tabletkach C. rzadziej się to zdarzało, ale też się zdarzało.
    Zmywarka to whirpool 8700, czyste filtry i zraszacze.

  • 5. Data: 2015-10-18 23:32:37
    Od: dsw <d...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 października 2015 21:17:20 UTC+2 użytkownik Olo napisał:

    Niezależnie od programu i ilości załadowania.

    > Ułożenie czegoś (np dużego talerza)w przedniej części zmywarki, iż
    > blokuje lub uniemożliwia otworzenie się komory z tabletką lub
    > uszkodzenie mechanizmu spustowego.

    Niezależnie od załadowania. Też myślałem, że może duże talerze, albo garnki... ale
    nawet przy małym załadowaniu małymi naczyniami czasami tak się zdarza. Myślałem, że
    też jest to wina górnego kosza, gdy nie jest dosunięty w głąb do końca, ale już teraz
    zwracam na to uwagę i również czasami nie wypłukuje tabletki. Mechanizm spustowy
    raczej działa, bo jednak klapka jest otwarta (słychać jak się otwiera w początkowych
    fazach mycia).

  • 6. Data: 2015-10-18 23:47:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Oct 2015 11:45:25 -0700 (PDT), dsw napisał(a):

> [...]
    > Zdarza się tak 6/10 razy. Czasami zostaje 1/3-1/2 tabletki, czasami prawie cała.
    Niezależnie od programu i ilości załadowania.

    Sprawdź, czy na pewno zmywarka grzeje wodę. Nierozpuszczona tabletka to
    zwykle awaria grzałki - tak się zaczęła objawiać awaria grzałki w mojej
    poprzedniej zmywarce. Nie wiedziałam o tym, bo nastawiam zmywarkę na noc,
    aby rano były czyste naczynia. Najpierw rano były czyste, ale mokre i
    nierozpuszczona (całkiem lub częściowo) tabletka, w końcu zaczęły być
    tłuste oraz nadal niewysuszone, a wtedy mnie oświeciło: maszyna myła coraz
    chłodniejszą wodą, w końcu zimną. Serwis to potwierdził. Grzałka do
    wymiany.

    Kupiłam nową zmywarkę, bo w poprzedniej moduł grzałki plus wymiana
    kosztowałyby prawie tyle, co wartość sprzętu po 7 latach użytkowania.

  • 7. Data: 2015-10-19 00:45:42
    Od: dsw <d...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 października 2015 23:47:37 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
    > tłuste oraz nadal niewysuszone, a wtedy mnie oświeciło: maszyna myła coraz
    > chłodniejszą wodą, w końcu zimną. Serwis to potwierdził. Grzałka do

    Jeżeli to ta sama grzałka co grzeje w sensie suszy, to grzeje:)
    Zmywarka jest w sumie nowa, z pół roku ma.
    Z Waszych podpowiedzi jedyne co mi wychodzi to to, że to wina tabletek.
    W związku z tym: jakie polecacie?
    Zwykle używałem tych na C. Ale nie 7w1superhiper tylko takie mniej marketingowe, 3,
    góra 4w1. Teraz używam takie lowprice'owe - wychodzi mi skąpstwo :)

  • 8. Data: 2015-10-19 00:54:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podstawowe pytanie to jakich programów czy programu uzywasz. jak krotki program to
    proszku trzeba uzywac.

  • 9. Data: 2015-10-19 08:18:13
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-10-19 o 00:45, dsw pisze:
> [...]
    > jakie polecacie? Zwykle używałem tych na C. Ale nie 7w1superhiper
    > tylko takie mniej marketingowe, 3, góra 4w1. Teraz używam takie

    Ostatnio kupuję takie, które się wkłada razem z rozpuszczalną folią
    (finish quantum powerball) - przy nich nigdy mi się nie zdarzyło, żeby
    pozostały resztki.

    Ewa

  • 10. Data: 2015-10-19 15:37:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 18 Oct 2015 15:45:42 -0700 (PDT), w
    om>, dsw <d...@g...com>
    napisał(-a):

    > Jeżeli to ta sama grzałka co grzeje w sensie suszy, to grzeje:)
    > Zmywarka jest w sumie nowa, z pół roku ma.
    > Z Waszych podpowiedzi jedyne co mi wychodzi to to, że to wina tabletek.

    Tabletki złapały wilgoć? Tabletka, która złapała wilgoć, a potem wyschła,
    ciężko się rozpuszcza. Pomogło wkładanie ich do szczelnego pojemnika. Z
    autopsji.