  • 1. Data: 2020-09-21 16:40:09
    Temat: Źródła światła (lampy) LED w Kauflandzie
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W Kauflandzie do środy w ofercie mają LED-owe zamienniki tradycyjnych
    żarówek, sprzedawane pod marką Attralux -
    <https://twoja-gazetka.pl/kaufland-gazetki/gazetka-1
    31500-34>

    To marka należąca do PHILIPS-a - produkująca lampy z ich komponentów.
    Coś jak PIŁA vel. PILA.

    W sklepie na koszyku z pudełkami tych żaró^H^H^LED-ówek było napisane,
    że można też stosować ze ściemniaczami (te bańki - odpowiedniki
    tradycyjnych 60W).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2020-09-21 19:33:49
    Temat: Re: Źródła światła (lampy) LED w Kauflandzie
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-09-21 o 16:40, Krystek pisze:
> [...]
    >
    > W sklepie na koszyku z pudełkami tych żaró^H^H^LED-ówek było napisane,
    > że można też stosować ze ściemniaczami (te bańki - odpowiedniki

    ciekawe, na E14 4,5W to zamiennik 40W z 470lm a na GU10 to samo 4,5W to
    zamiennik aż 50W ale tylko z 345lm.
    hmm...

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2020-09-21 19:42:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krystek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    131500-34>

    >To marka należąca do PHILIPS-a - produkująca lampy z ich komponentów.

    Cena 15zl za 3 dobra, o ile komus odpowiada 806lm "odpowiednich 60W" i
    zolty kolor 2700K.

    >W sklepie na koszyku z pudełkami tych żaró^H^H^LED-ówek było
    >napisane, że można też stosować ze ściemniaczami (te bańki -
    >odpowiedniki tradycyjnych 60W).

    Tylko ze "u mnie" na pudelku ani slowa o tym, za to przekreslona
    ikonka jakby sciemniacza.

    Za to na polce maja lampki "LED BIRNE" ze sciemianiem wylacznikiem -
    krotkie wylaczenie zmienia jasnosc w trzech stopniach.
    A obok podobne, zmieniajace kolor na podobnej zasadzie 2700/4000/6500K

    J.

  • 4. Data: 2020-09-21 20:11:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.09.2020 o 16:40, Krystek pisze:
    > W Kauflandzie do środy w ofercie mają LED-owe zamienniki tradycyjnych
    > żarówek, sprzedawane pod marką Attralux -
    > <https://twoja-gazetka.pl/kaufland-gazetki/gazetka-1
    31500-34>

    Rok temu z hakiem w Kauflandzie była wyprzedaż podobnych żarówek Osram.
    Najpierw przecenili je na 5 zł i kupiłem 4 sztuki, a potem po przecenie
    na 2 zł kupiłem ostatnie 14 sztuk.
    Do dziś żyje jeszcze 12 sztuk. 6 padło. Za taką cenę nie jest źle.
    Jacek

  • 5. Data: 2020-09-22 01:49:13
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 21.09.2020 o 19:42, J.F. pisze:
> [...]
    a.pl...
    31500-34>

    > Cena 15zl za 3 dobra, o ile komus odpowiada 806lm "odpowiednich 60W" i

    Akurat 2700 K to dla mnie jedyna dopuszczalna temperatura barwowa LEDów.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2020-09-22 01:50:49
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 22.09.2020 o 01:49, Kżyho pisze:
    a.pl...

    > Akurat 2700 K to dla mnie jedyna dopuszczalna temperatura barwowa LEDów.

    Tylko do tego jeszcze porządny parametr Ra powinien być. A zwykle jest
    tylko 80. Od 90 w górę to jest już bardzo fajnie i takie żarówki można
    tanio dosyć spotkać w Lidlu.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2020-09-22 08:25:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 22.09.2020 o 01:50, Kżyho napisał:

> [...]

    Ale i tak daleko im jeszcze do tradycyjnej świeczki - 1500 K -
    która w Sevres świeci jak wzorzec światła.

  • 8. Data: 2020-09-22 08:44:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Akurat 2700 K to dla mnie jedyna dopuszczalna temperatura barwowa
    > LEDów.

    Dla mnie za zolte. Wolalbym 4000K. A takie to rzadkosc.
    Widac klient tego nie chce.

    >Tylko do tego jeszcze porządny parametr Ra powinien być. A zwykle
    >jest tylko 80. Od 90 w górę to jest już bardzo fajnie i takie żarówki
    >można tanio dosyć spotkać w Lidlu.

    O ile nie chinskie Ra :-)

    J.

  • 9. Data: 2020-09-22 09:29:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Monday, September 21, 2020, 7:33:49 PM, you wrote:

    [...]

    > ciekawe, na E14 4,5W to zamiennik 40W z 470lm a na GU10 to samo 4,5W to
    > zamiennik aż 50W ale tylko z 345lm.
    > hmm...

    GU10 mają fatalne chłodzenie a w wyższej temperaturze wydajność LED
    radykalnie spada, stąd 345 lm. A odpowiada 50W, bo GU10 to jest
    wyjątkowo nieudany wynalazek i rzeczywiście te żarówki w wersji
    halogenowej świeciły jak świeczki :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2020-09-22 09:35:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, September 22, 2020, 8:44:21 AM, you wrote:

    [...]

    > Dla mnie za zolte.

    Ale dla zdrowia dobre. Wieczorem nie nalezy używać światła o wyższej
    temperaturze barwowej, jeśli zamierzasz zasnąć.

    > Wolalbym 4000K. A takie to rzadkosc. Widac klient tego nie chce.

    Bo to takie ni pies ni wydra... Ale schodzi masowo na oświetlanie
    sklepów.

    [...]

    --
    Best regards,