  • 1. Data: 2020-03-18 13:39:26
    Temat: Zwykłay szpadel niezwykły problem
    Od: Majka <k...@g...com>

    Mam krzepę w rękach czy szpadle są do dupy?

    Proszę polećcie solidne narzędzie do kopania w ogrodzie, przekopania grządki,
    okopania pieńka.
    Zużyłam już dwa szpadle "nonejm" - złamały się trzonki. stare, ceny nie podam po ile
    były.
    Jeden szpadel z Mrówki, niby markowy (Koval czy coś takiego) - łyżka stalowa=końcówka
    sama - jak plastelina, zupełnie nie do użytku. Cena zakupu chyba 45 albo 49 zł.
    Szpadel z Brico, za 60 zł, firma jakieś nazwisko - to samo, miękka część kopiąca,
    dyskwalifikacja.

    Co kupić, żeby było szpadlem a nie dziadostwem z gównolitu?
    Tylko nie piszcie proszę, że muszę kupić Fiskarsa za 120 lub Gardene za 200zł, bo nie
    uwierzę, że wszystko co w sklepach jest to jest szajs.

    Majka

  • 2. Data: 2020-03-18 13:42:24
    Temat: Re: Zwykłay szpadel niezwykły problem
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Co kupić, żeby było szpadlem a nie dziadostwem z gównolitu?
    > Tylko nie piszcie proszę, że muszę kupić Fiskarsa za 120 lub Gardene za 200zł, bo
    nie uwierzę, że wszystko co w sklepach jest to jest szajs.

    A taki całkowicie metalowy? nie pamiętam gdzie kupiłem, ale jeszcze go
    nie złamałem. Kosztu nie pamiętam ale napewno mniej niż 100

  • 3. Data: 2020-03-18 13:47:56
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-18 o 05:39 -0700, Majka napisał:
    > Proszę polećcie solidne narzędzie do kopania w ogrodzie, przekopania
    > grządki, okopania pieńka.

    Ja wszystko to robię kilofem. Szpadel służy mi tylko do wybierania już
    przekopanej ziemi.

    Mateusz

  • 4. Data: 2020-03-18 13:52:40
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 marca 2020 13:44:48 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:
    nie uwierzę, że wszystko co w sklepach jest to jest szajs.

    > A taki całkowicie metalowy? nie pamiętam gdzie kupiłem, ale jeszcze go
    > nie złamałem. Kosztu nie pamiętam ale napewno mniej niż 100

    Ja mam pecha chyba - oba te z marketów były metalowe, tzn. stalowe rury miały.
    W momencie zakupu wyglądały bardzo solidnie. I rury są ok, nic się z nimi nie stało.
    Ergonomiczny, gumowany uchwyt - wygodne. Lekko wygięta rura, ergonomicznie. Wszystko
    brawo, ale...
    Ale sama łyżka była miękka. Niby blacha stalowa wyglądała na 3mm grubą, a gówno
    miękkie, że ja baba dałam radę to powyginać przy zwykłej pracy.

    Majka

  • 5. Data: 2020-03-18 14:15:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Ja wszystko to robię kilofem. Szpadel służy mi tylko do
    > wybierania już przekopanej ziemi.

    Ale chyba tylko za pierwszym razem, taka orka na ugorze.
    Coroczne przekopywanie grządki powinno dać się zrobić
    bardziej subtelnym narzędziem (ja używam glebogryzarki).

    Jarek

    --
    Jest rolnik na Labradorze
    Co chujem sieje i orze

  • 6. Data: 2020-03-18 14:25:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    50+60=110. prawie tyle co ten tańszy markowy.

  • 7. Data: 2020-03-18 15:08:22
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 18.03.2020 o 13:39, Majka pisze:
    > Mam krzepę w rękach czy szpadle są do dupy?

    Strach się bać ;)

    > Co kupić, żeby było szpadlem a nie dziadostwem z gównolitu?
    > Tylko nie piszcie proszę, że muszę kupić Fiskarsa za 120 lub Gardene za 200zł, bo
    nie uwierzę, że wszystko co w sklepach jest to jest szajs.

    Zwykłego fiskarsa z rurą w przekroju okrągłą w stylisku (za ok 50-60 zł)
    wykończyłem w podobny sposób - przełamała się rura przy blacie, ale ja
    jestem duży i dość silny.
    Teraz kupiłem również fiskarsa ale rura nie jest w przekroju okrągła,
    jest nieco większego wymiaru jak poprzedni i daje radę - ok 80 zł
    To chyba ten:
    https://www.castorama.pl/szpadel-ostry-z-metalowym-t
    rzonkiem-ergonomicznym-fiskars-98-cm-id-1051354.html
    --
    M.

  • 8. Data: 2020-03-18 15:11:56
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    ta blacha musi być zaokrąglona - inaczej faktucznie się pognie przy
    niewielkim wysiłku

    Może próbujesz skopać jakąś glinę? albo może wkładasz szpadel na cały
    sztych? próbuj mniejszymi głębokościami.

  • 9. Data: 2020-03-18 15:21:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-03-18 o 15:08, MK pisze:

> [...]
    > To chyba ten:
    > https://www.castorama.pl/szpadel-ostry-z-metalowym-t
    rzonkiem-ergonomicznym-fiskars-98-cm-id-1051354.html

    Też polecam, miałem kilka zwykłych, wszystkie połamałem, dopiero ten
    droższy fiskars wytrzymuje a i wygięty jest bardziej ergonomicznie i
    lepiej się nim pracuje niż prostym szpadlem.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2020-03-18 17:37:11
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 18 Mar 2020 05:39:26 -0700 (PDT), Majka wrote:

> [...]
    > Tylko nie piszcie proszę, że muszę kupić Fiskarsa za 120 lub Gardene za 200zł, bo
    nie uwierzę, że wszystko co w sklepach jest to jest szajs.

    Myślę, że sprawa rozbija się o technikę kopania. Jak wbijesz szpadel w
    zbitą ziemię na całą głębokość, a potem trzonek mocno naciśniesz do ziemi
    (dźwignia) to każdy szpadel się zegnie lub złamie. Fizyka.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka