  • 1. Data: 2016-08-24 01:04:54
    Temat: Zywica w lazience, czy to dobry pomysl?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Stare budownictwo, deski na podlodze. Teraz na plytach pilsniowych jest przemyslowa
    wykladzina. Troche sie juz zuzyla bo i lat ma sporo. Zrywam wykladzine i plyty
    pilsniowe. Maluje deski farba epoksydowa. Szpachluje nierownosci. Na to warstwa maty
    szklanej 150g/m laminowana farba epoksydowa albo zywica epoksydowa z utwardzaczem
    PAC. Po zmatowieniu zywica epoksydowa do posadzek. Ma to jakis sens?

  • 2. Data: 2016-08-24 09:39:32
    Temat: Re: Zywica w lazience, czy to dobry pomysl?
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Maluje deski farba epoksydowa.

    A te deski w jakim stanie? Bo może nie ma co malować?

    Nie wiem jak żywica podłogowa, ale taka konstrukcyjna do budowy łodzi
    jest dość twarda i na uginającej się podłodze może pękać, trzeba by
    grubo dać maty szklanej żeby usztywniło się.

    Wczoraj laminowałem kilka (2-4) warstw łodzi i dziś widzę, że jest sztywno.

    Ja bym wymienił wykładzinę i nie kombinował z żywicami, żywice bardziej
    na beton, tak mi się wydaje.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 3. Data: 2016-08-24 10:04:09
    Od: dolniak <a...@w...pl>

    Witam!
    A może by tak:
    Na deski cieniuśki styropian(od paneli) i folię, żeby oddzielić laminat od
    desek.Tyle, że laminat powinien być gładki.Czyli, że miejscami może być grubo.
    I kłopoty z naprężeniami i pękanie.A jakby tak jakąś płytę pod spodem?
    Bo na beton widywałem. Wprawdzie niecałe 30 lat toto leży na tarasie(ale nie moim,
    niestety), ale nikt nie narzeka.
    Pozdro.abomito

  • 4. Data: 2016-08-24 10:17:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlatego PAC zeby elastyczne bylo. W jakim stanie deski nie wiem bo zasloniete. W
    tragicznym nie sa bo jak by byly to by sie uginaly przy chodzeniu.

  • 5. Data: 2016-08-24 11:47:45
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 24 sierpnia 2016 10:17:44 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Dlatego PAC zeby elastyczne bylo. W jakim stanie deski nie wiem bo zasloniete. W
    tragicznym nie sa bo jak by byly to by sie uginaly przy chodzeniu.

    Może podejdź z innej strony.
    Jak chemia budowlana to tylko SIKA.
    http://pol.sika.com/pl/solutions_products.html
    Ale tylko do dokształcenia znajdź coś co ci bedzie odpowiadało
    a potem poszukaj u konkurencji tańsze odpowiedniki.
    Bo w detalu to oni się cenią

  • 6. Data: 2016-08-24 13:13:02
    Od: dolniak <a...@w...pl>

    Rozumiem, że laminat będzie warstwą końcową(znaczy-na nim będziesz stał)
    A może by takna deski i folię dać klej mineralny iw nim zatopić w dwóch kierunkach
    siatkę szklaną?
    W podobny sposób zamierzam zrobić pokrywę na studnię-jednocześnie blat stołu.

  • 7. Data: 2016-08-24 15:13:28
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 sierpnia 2016 01:04:56 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:

    a pod żywice grosiki:
    http://www.nadzwyczajny.pl/inwestycja-w-podloge/

    :-)

    uciu

  • 8. Data: 2016-08-24 15:25:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Warstwa koncowa bedzie z poltora milimetra posadzki z zywicy. Mata tylko na wszelki
    wypadek zeby nie pekalo na laczeniach desek. One niby stabilne ale na bank przy
    chodzeniu roznie sie beda uginaly. Zywice na posadzki niby elastyczne bo utwardzane
    PACem a nie zetka ale guma to nie jest. Mam jeszcze opcje polozyc tanie panele i
    polakierowc bezbarwnym lakierem zeby wodoodporne sie zrobilo ale obawiam sie pekania
    lakieru na laczeniach. Z lakierowaniem jest dla mnie taka niedogodnosc ze schnie i
    utwardza sie kilka godzin. Jak przycisnie to na gazete trzeba bedzie klocka postawic.
    I jeszcze jak wytlumaczyc kotu zeby nie wlazl na mokre. Wykladzina wybitnie mi nie
    miesci sie w koncepcji podlogi w lazience. Jak bym mogl polozyc plyte OSB to bym
    kafelki przykleil. Ale nie mam takiej mozliwosci. Poza tym kafelki zawsze zimne beda.

  • 9. Data: 2016-08-24 15:32:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mam podobny pomysl. Wydrukowac jednostronnie troche banknotow i wtopic je w warstwe
    lakieru bezbarwnego. Nawet papier co przezroczysty po namoczeniu w lakierze sie nie
    robi znalazlem.

  • 10. Data: 2016-08-27 14:31:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Zrywam wykladzine i plyty pilsniowe.
    popieram
    > Maluje deski farba epoksydowa.
    tu nie wiem po jakiego wała? ja bym szedł w stronę impergnacji drewna w
    głąb, a nie ochrony powierzchni od góry
    > Szpachluje nierownosci. Na to warstwa maty szklanej 150g/m
    mata - bardzo dobry pomysł. powstrzyma rozchodzenie się w rogach i
    utratę szczelności.
    > laminowana farba epoksydowa albo zywica epoksydowa z utwardzaczem PAC. Po
    zmatowieniu zywica epoksydowa do posadzek. Ma to jakis sens?
    tu byś musiał rzucać konkretnymi produktami. żywica _poliestrowa_ jest
    tania i mógłbyś z nią zaszaleć. Jak się uprzesz przy epoksydowej -
    koszty mogą być bardzo duże. Znowu poliestrowa podobno nie lubi wody.
    może jakiś miks?
    Ale ogólnie żywica i mata - powinno dać dobry rezultat

    ToMasz