  • 1. Data: 2019-09-05 11:18:00
    Temat: adaptacja strychu, co z prądem?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam
    w starym bloku jest strych, adaptuję go na bawialnie, mini siłownie.
    (mam zgodę). czy na strychu (dach drewniany) mogę montować zwykłe oprawy
    oświetleniowe diodowe, czy muszą być jakieś hermetyczne, albo na 12/24v?
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2019-09-05 13:13:28
    Temat: Re: adaptacja strychu, co z prądem?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.09.2019 11:18, ToMasz wrote:
    > w starym bloku jest strych, adaptuję go na bawialnie, mini siłownie.
    > (mam zgodę). czy na strychu (dach drewniany) mogę montować zwykłe oprawy
    > oświetleniowe diodowe, czy muszą być jakieś hermetyczne, albo na 12/24v?

    Co wymaga ustawa - jeżeli Cię to interesuje - to jedno, a drugie że
    wypada zachować zdrowy rozsądek i np. przewody pociągnąć w peszelu po
    belkach. Napięcie ja bym tak samo, dał zwykłe (chyba że to ma być
    świetlica dla dzieci) bo wyższe napięcie to mniejsze natężenie i grzanie
    okablowania. Bezpiecznik po drodze odpowiedni, żeby ewentualne zwarcie
    nie zaiskrzyło więcej niż potrzeba i wygląda że podstawy mamy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2019-09-05 14:23:27
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Co wymaga ustawa - jeżeli Cię to interesuje - to jedno,

    a co mówi ustawa?
    ToMasz

  • 4. Data: 2019-09-06 10:32:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.09.2019 14:23, ToMasz wrote:
    > a co mówi ustawa?

    http://www.fachowyelektryk.pl/technologie/instalacje
    -elektryczne/125-instalacja-na-drewnianym-poddaszu.h
    tml

    Tam masz też odesłanie do odpowiednich aktów, jeżeli ich treść chcesz
    przeczytać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz