  • 1. Data: 2018-06-12 11:28:36
    Temat: aktinidia
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    W tym roku, po raz pierwszy, wreszcie zakwitła aktinidia (obie -
    samopylna odmiana 'Issai' oraz o czerwonych owocach od Mirzana).
    Widziałam kwiaty, na jednym krzewie widziałam zawiązujące się owoce.
    I na tym konie, dziś na żadnym krzewie nie widzę ani jednego owocu.
    Nie zapylone, czy zaszkodziły upały? :-(
    Kto ma jakieś doświadczenia w uprawie tej rośliny?

    Polecana w internecie odmiana - aktinidia pstrolistna 'Dr Szymanowski' -
    nie jest taka samopylna jak piszą.
    Przez 16 lat rosła u mnie i ładnie kwitła, ale nigdy nie zawiązała
    owoców. W zeszłym roku wykopałam.

    Pozdrawiam Krycha

  • 2. Data: 2018-06-12 12:46:31
    Temat: Re: aktinidia
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.06.2018 11:28, Krycha pisze:

    > Nie zapylone, czy zaszkodziły upały? :-(
    > Kto ma jakieś doświadczenia w uprawie tej rośliny?

    Ja bez żadnego trybu... ee, bez żadnego doświadczenia:
    kup sobie pszczołę! Jak ten Szkot.

  • 3. Data: 2018-07-06 12:18:54
    Od: mirzan <l...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 czerwca 2018 11:28:39 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:
> [...]
    > nie jest taka samopylna jak piszą.
    > Przez 16 lat rosła u mnie i ładnie kwitła, ale nigdy nie zawiązała

    U mnie Szymanowski nigdy nie miał owoców. Dokupiłem mu Adama i jeszcze inną o
    rosyjskiej nazwie i też nic.Kandydatki na ognisko.
    Ostrolistne,między innymi Mirzan,mają masę owoców, ale już więdną,owoce i liście.Może
    z powodu suszy, zrzuciły u Ciebie zawiązki.

  • 4. Data: 2018-07-06 21:55:25
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    W dniu 06.07.2018 o 12:18, mirzan pisze:

> [...]
    > Ostrolistne,między innymi Mirzan,mają masę owoców, ale już więdną,owoce i
    liście.Może z powodu suszy, zrzuciły u Ciebie zawiązki.

    Dam im szansę jeszcze rok. Może następny nastanie taki, że nie tylko
    zakwitną, ale urosną też owoce.
    I to jest dla nich ostatnia szansa.
    Kilkanaście lat czekania i nadziei na owocowanie, to wystarczająco długo.

    Krycha.

  • 5. Data: 2018-07-07 10:48:16
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 06.07.2018 21:55, Krycha pisze:

    > Kilkanaście lat czekania i nadziei na owocowanie, to wystarczająco długo.

    Tak to jest u obojnaków, podobnie jak u ludzi.
    Weź chłopa i babę jak się patrzy, a doczekasz się.