  • 1. Data: 2021-06-13 11:55:10
    Temat: baniak z wodą a anoda
    Od: budynPL <b...@g...com>

    mam dwa nierdzewne (nie wiem jaka stal nierdzewna) baniaki
    na wodę CWU, grzane grzałką elektryczną, teoretycznie również
    nierdzewną.
    Rozwiązanie jest wyjątkowo nietrwałe w obu baniakach.
    Jedna z grzałek siedziała w baniaku nieużywana przez wiele lat, ostatnio podłączyłem
    to obie grzałki (bo tam jest 1,5+2kW) w przeciągu miesiąca padły.
    Hipoteza robocza jest że gorący metal skorodował błyskawicznie
    i potrzebna jest jakas ochrona anodowa.
    Zna się ktos na tym? To się niech wypowie.

    Czy ogrzewacz przepływowy zainstalowany w pewnej odległosci za pośrednictwem pexa od
    takiego baniaka też będzie korodował?\

    b.

  • 2. Data: 2021-06-13 14:48:17
    Temat: Re: baniak z wodą a anoda
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2021 o 11:55 budynPL <b...@g...com> pisze:

> [...]
    >
    > Czy ogrzewacz przepływowy zainstalowany w pewnej odległosci za
    > pośrednictwem pexa od takiego baniaka też będzie korodował?\

    Mam baniak 300L z "nierdzewki" marki Joule. Baniak ma 15 lat gwarancji i
    chętnie z niej korzystam.
    W pierwszym roku wymieniali mi na gwarancji 2x baniak i 3x grzałki
    (pisałem tu na grupie). Baniaki ciekły przy mufach, grzałki były
    skorodowane i ,,rozsadzone" od środka. Przy 3 baniaku i 4 grzałce (tym
    razem dali tytanową) - poszli po rozum do głowy i dodatkowo dali mi anodę
    aktywną AMT 800 - bo im się statystyki nie zgadzały. Na kilkaset
    sprzedanych baniaków mieli tylko 3 reklamujących klientów i wszyscy z
    mojej okolicy - Pruszków i Nowy Dwór Mazowiecki. Anoda po montażu nie
    chciała wystartować, gość od anody poprosił o próbkę wody - wyszło, że
    podobno mam idealny elektrolit, super przewodzącą wodę, do której trzeba
    było przeprogramować anodę. Od czasu zamontowania anody na razie spokój.
    Co ciekawe na niektórych mosiężnych złączkach miałem zielonkawy nalot - po
    zamontowaniu anody nalotu nie ma, mimo, że złączek nie dotykałem.

    TG

  • 3. Data: 2021-06-13 18:27:00
    Od: budynPL <b...@g...com>

    niedziela, 13 czerwca 2021 o 14:48:20 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > Co ciekawe na niektórych mosiężnych złączkach miałem zielonkawy nalot - po
    > zamontowaniu anody nalotu nie ma, mimo, że złączek nie dotykałem.

    dobra, dam na obwodzie wody obiegowej zewnętrzny ogrzewacz wody, nie będę się z
    anodami pałował
    Mam nadzieję że przepływ od pompy obiegowej jest wystarczający aby to ruszyło.

    b.