  • 1. Data: 2019-06-06 09:21:51
    Temat: blat kuchenny - zabezpieczeni krawędzi łączenia blatów
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Drodzy parafianie, czytam i czytam i im więcej czytam, tym mniej wiem...
    Silikon, szkło wodne, rozcieńczona farba olejna, lakier pouliretanowy,
    jakikolwiek lakier do drewna, klej do drewna....jego mać.

    Czy ktoś ma doświadczenia i może się podzielić? witki mi opadają i
    niedługo z błachego powodu będę potrzebował psychiatry:)

    a na poważnie to myślałem o silikonie - nałożyć gluta pół centymetra od
    krawędzi górnej łączenia i po ściśnięciu usunąć nadmiar... ktoś coś?

    ...no właśnie...czym usunąć nadmiar. Wytrzeć ręcznikiem papierowym...ale
    zostaną jakieś tam drobne ilości wtarte w blat...

    o... już czuje jak mi powieka lata...

    sirapacz

  • 2. Data: 2019-06-06 09:34:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-06 o 09:21, sirapacz pisze:
    > Silikon,
    Silikon. Jeżeli masz spasowane idealnie blaty to można skleić klejem
    poliuretanowym.
    No i z lewej strony powinieneś mieć złącza do blatów, aby je ściągnąć.

    Robert

  • 3. Data: 2019-06-06 09:45:29
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Silikon. Jeżeli masz spasowane idealnie blaty to można skleić klejem
    > poliuretanowym.
    > No i z lewej strony powinieneś mieć złącza do blatów, aby je ściągnąć.
    >
    > Robert
    mialem robione blaty na cnc wiec spasowanie jest naprawde dobre.
    Chciałbym zachować rozłączalność (te blaty są cholernie wielkie i
    ciężkie). Złącza są przygotowane i mam czym to ścisnąć. Chodziło mi
    tylko o zmniejszenie ryzyka do zera podcieknięcia wody w szczelinę by mi
    nie wywaliło blatu na krawędzi.

  • 4. Data: 2019-06-06 10:22:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-06 o 09:45, sirapacz pisze:

> [...]
    > ciężkie). Złącza są przygotowane i mam czym to ścisnąć. Chodziło mi
    > tylko o zmniejszenie ryzyka do zera podcieknięcia wody w szczelinę by mi

    No to silikon jak chcesz zachować szansę rozłączenia. Okleić
    powierzchnię taśmą, To co wylezie zebrać. Zdjąć taśmę i
    rozpuszczalnikiem zmyć.

    Jeżeli zrobili też połączenia na lemelki to może być ciężko z przyszłym
    rozłączeniem blatów. Ułatwiają one zlicowanie krawędzi. Blaty nie są
    proste. Na silikonie się ślizga i trochę trzeba się pobawić, aby się
    zlicowały. Jak masz tylko dwa złącza to lepiej dołóż trzecie.

    Robert

  • 5. Data: 2019-06-06 12:07:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > proste. Na silikonie się ślizga i trochę trzeba się pobawić, aby się
    > zlicowały. Jak masz tylko dwa złącza to lepiej dołóż trzecie.

    mam trzy na każde łączenie. Nie mam lemelek (nie wiem co to jest ale jak
    rozumiem z kontekstu chodzi tu złącze pióro-wpust).

    Jak polecę rozpuszczalnikiem to nie zmyję nadruku z laminatu?

  • 6. Data: 2019-06-06 12:21:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-06 o 12:07, sirapacz pisze:

    > mam trzy na każde łączenie. Nie mam lemelek (nie wiem co to jest ale jak
    > rozumiem z kontekstu chodzi tu złącze pióro-wpust).

    Takie coś.
    https://i2.wp.com/narzedziadodrewna.pl/wp-content/up
    loads/2012/02/polaczenia_stolarskie_117_przyklady-5.
    jpg

    > Jak polecę rozpuszczalnikiem to nie zmyję nadruku z laminatu?

    Prawdopodobnie masz standardowy blat pokryty HPL-em. Na 100% aceton i
    podobne nie uszkodzą.

    Zanim nałożysz silikon to skręć na próbę, aby mieć pewnośc, że dasz radę
    zlicować. Jeżeli będzie problem to trzeba sobie przygotować plan B.
    Tyczki do sufitu czy też próba przeciągnięcia od spodu krętami.

    Robert

  • 7. Data: 2019-06-06 12:39:07
    Od: ń <...@...n>

    Dałem szarą masę taką czasami sprzedawaną jako wałeczek dodawany do zlewozmywaka żeby
    go osadzać w blacie na tej masie (przeciw
    podciekaniu właśnie).
    To masa tzw. trwale plastyczna (w odróżnieniu od tzw. trwale elastycznych silikonów
    czy poliuretanów).
    No ale szare może komuś przeszkadzać gdy widać, u mnie jest tylko kilka centymetrów,
    bo łączenie blatów wypada pod zlewozmywakiem.

    -----

  • 8. Data: 2019-06-07 15:40:02
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-06-06 o 12:39, ń pisze:
> [...]
    > No ale szare może komuś przeszkadzać gdy widać, u mnie jest tylko kilka
    > centymetrów, bo łączenie blatów wypada pod zlewozmywakiem.

    U mamy zrobiłem tak:
    Zdemontowane oczyszczone nałożyłem cienko silikonem bezbarwnym i całość
    szpachelką rozciągnąłem tworząc błonę, następnie po wyschnięciu możesz 2
    części do siebie docisnąć i powstanie szczelne połączenie które
    zabezpieczy krawędzie i będzie demontowalne.

    Robak

  • 9. Data: 2019-06-07 15:55:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-07 o 15:40, Sir_Robak pisze:
> [...]
    > części do siebie docisnąć i powstanie szczelne połączenie które
    > zabezpieczy krawędzie i będzie demontowalne.

    Ale szczelina będzie dla większości nieakceptowalna.

    Robert

  • 10. Data: 2019-06-07 16:36:02
    Od: Olo <j...@w...pl>

> [...]

    > ciężkie). Złącza są przygotowane i mam czym to ścisnąć. Chodziło mi
    > tylko o zmniejszenie ryzyka do zera podcieknięcia wody w szczelinę by mi

    To przykłady
    coś w ten deseń od dołu

    https://tmakcesoria.pl/pozostale-ramie-niewidoczne-z
    awieszki-szyny-itp/781-wloskie-zlacze-do-blatu-blato
    w-quick-fi-35mm-l-100.html
    od góry

    https://www.gama-sklep.com.pl/item/listwa-szczelinow
    a-do-blatu-38-mm-z-profilem-r57-60189/43218
    do tego krawędzie jak ktoś pisał pokryte silikonem.

    W każdym innym przypadku (jeśli ma być zachowana rozłączalność) będzie
    się rozłazić tzn. w szczelinę wcześniej czy później wciśnie się brud lub
    wpłynie woda i "spuchnie" lub będzie widoczna szczelina.
    Olo