  • 1. Data: 2014-04-24 22:50:58
    Temat: bojler elektryczny dla 2 starszych osob
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    potrzebuje wybrac bojler elektryczny dla 2 starszych osob (rodzice 76
    lat) - zastosowanie: prysznic i zmywanie naczyn.

    Jaka pojemnosc bylaby optymalna?

    Macie jakies typy: producent, cena. Myslalem o jakims poziomy aby
    zamontowac blizej sufity (zajmowalby mniej miejsca). Pobor wody:
    lazienka i kuchnia sasiaduja scianami.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2014-04-24 23:55:42
    Temat: Re: bojler elektryczny dla 2 starszych osob
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    >
    > Macie jakies typy: producent, cena. Myslalem o jakims poziomy aby
    > zamontowac blizej sufity (zajmowalby mniej miejsca). Pobor wody:

    Pojemnosc jest uzalezniona od tego, czy planowane jest grzanie
    w II taryfie - jesli tak, musi byc odpowiednio wiekszy.

    Jesli ma byc grzany "na okraglo" to raczej nie inwestowalbym w
    wiekszy niz 80l.

    Najlepiej aby byla gwarancja na szczelnosc zbiornika
    przynajmniej na 5 lat.

    Pozdrawiam,
    A.

  • 3. Data: 2014-04-25 00:44:27
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 23:55:42 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:

> [...]
    >
    > wiekszy niz 80l.
    >

    > Najlepiej aby byla gwarancja na szczelnosc zbiornika

    Ile kosztuje wymiana anody magnezowej?

  • 4. Data: 2014-04-25 01:16:33
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    [...]

    > Ile kosztuje wymiana anody magnezowej?

    Nie wiem, od 5 lat nie wymieniałem ;) (choć pewnie dawno się skończyła).

  • 5. Data: 2014-04-25 01:50:43
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 25 kwietnia 2014 01:16:33 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:
    > [...]
    >

    > Nie wiem, od 5 lat nie wymienia�em ;) (cho� pewnie dawno si� sko�czy�a).

    wymiana kosztuje jakąś stówę. Żeby mieć 5 lat gwarancji trzeba 4 razy wymienić i
    oczywiście trzymać kwit że wymieniono. Jeśli nie wymieniać i zbiornik wytrzyma 4 lata
    to roczny koszt amortyzacji bojlera wyniesie około stówy. Jak z wymianą anod wytrzyma
    7 lat to roczny koszt amortyzacji wyniesie 150 złotych. To gdzie jest sens posiadania
    gwarancji na 5 lat na zbiornik?

  • 6. Data: 2014-04-25 09:28:03
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-04-24 22:50, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > potrzebuje wybrac bojler elektryczny dla 2 starszych osob (rodzice 76
    > lat) - zastosowanie: prysznic i zmywanie naczyn.
    >
    > Jaka pojemnosc bylaby optymalna?
    Pojemność to zależy od zużycia i to Ty powinieneś wiedzieć. Jeden się
    kąpie pod prysznicem minutę, a inny tapla pół godziny. Czy kąpać się
    będą dwie osoby po kolei, czy będzie przerwa?
    Jak dotąd zawsze wybierałem bojlery polskie Domgos albo Zelmech, ale
    szału nie było - po 6-7 latach zaczynały kapać od góry na skutek
    korozji. Ponadto Zelmech niedawno splajtował. Ostatnio kupiłem chiński
    bojler Samson w Castoramie bo był najtańszy i ma 3 lata gwarancji. Wisi
    sobie już dwa lata i działa. Termostat w tym Samsonie ma trochę za dużą
    histerezę: załącza się przy 38, a wyłącza przy 46 stopniach. Co do
    poziomych, to się nie wypowiem, bo nie miałem.
    Jacek

  • 7. Data: 2014-04-25 09:53:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 22:50:58 UTC+2 użytkownik a...@p...pl napisał:
    > potrzebuje wybrac bojler elektryczny dla 2 starszych osob (rodzice 76
    > lat) - zastosowanie: prysznic i zmywanie naczyn.
    A nie lepiej przepływowy podgrzewacz/podgrzewacze?

  • 8. Data: 2014-04-25 10:04:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.04.2014 09:53, Kris pisze:
    > A nie lepiej przepływowy podgrzewacz/podgrzewacze?

    Zdecydowanie nie. Podgrzewacze przepływowe mają sens wyłącznie kiedy
    najważniejszym kryterium jest miejsce.

  • 9. Data: 2014-04-25 10:07:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.04.2014 22:50, a...@p...pl pisze:

    > Jaka pojemnosc bylaby optymalna?

    Kwestia posiadanego miejsca oraz średniego zużycia.

    Dodatkowo jeśli zdarzają się dłuższe przerwy w zasilaniu - wskazany
    będzie większy.

    > Macie jakies typy: producent, cena. Myslalem o jakims poziomy aby
    > zamontowac blizej sufity (zajmowalby mniej miejsca). Pobor wody:
    > lazienka i kuchnia sasiaduja scianami.

    Pionowy jest lepszy z uwagi na stabilność temperatury.

  • 10. Data: 2014-04-25 10:08:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.04.2014 01:16, Aleksander pisze:
    > [...]
    >
    > Nie wiem, od 5 lat nie wymieniałem ;) (choć pewnie dawno się skończyła).

    Wymiana kosztuje jakieś 30zł bo tyle mniej-więcej toto kosztuje ;)