  • 1. Data: 2018-05-10 22:38:06
    Temat: brak murarek
    Od: Fiora <f...@o...pl>

    Od ładnych paru lat mam w ogrodzie (działki...)
    stanowisko, czyli pieńki z otworami,dla murarek.
    przez parę lat było ich sporo, w zeszłym roku nieliczne
    a w tym wcale...
    Dlaczego, co się mogło stać?
    działki spokojne w pobliżu lasu, nie w mieście..
    więc nic nie rozumiem
    poproszę o pomoc, bo bardzo się z nich cieszyłam,
    jestem córka pszczelarza , więc także sentymentalnie...
    pomocy !!
    Fiora

  • 2. Data: 2018-05-10 23:50:50
    Temat: Re: brak murarek
    Od: XL <i...@g...pl>

    Fiora <f...@o...pl> wrote:
> [...]
    > działki spokojne w pobliżu lasu, nie w mieście..
    > więc nic nie rozumiem
    > poproszę o pomoc, bo bardzo się z nich cieszyłam

    Tu chyba znajdziesz odpowiedź:

    http://www.e-sadownictwo.pl/artykuly/porady/6069-mur
    arka-ogrodowa-najczestsze-pytania-wyjasnia-przemysla
    w-kapka

    ,,Żeby kolonia była zdrowa i rosła, późną jesienią/zimą musimy oddzielić
    kokony zdrowe, a to zajmie nam kilka dni/tygodni. Z doświadczenia wiem, że
    murarkę można w takich rurkach pozostawić samą sobie maksymalnie na dwa
    lata, później trzcina jest zbyt zanieczyszczona oraz pełna pasożytów, które
    dziesiątkują naszą kolonię. Osobiście polecam jednak zabieg segregacji
    kokonów przeprowadzać corocznie."

    Na stronie także dwa filmy instruktażowe zabiegu, o który chodzi.

    --
    XL