  • 1. Data: 2018-01-18 13:09:55
    Temat: ciepła woda obiegowa
    Od: Budyń <b...@g...com>

    jak zrobic ciepłą wodę obiegową w instalacji o rozrzuconych po pomieszczeniach
    odbiorach?
    Tak sobie ładnie narysowali
    https://www.budujemydom.pl/i/images/8/9/9/dz01MDAmaD
    0yMjU=_src_188899-cyrkulacja_cwu1_budujemydompl.jpg

    ale odbiory raczej nie są zlokalizowane pod kreskę :/

    Rury doprowadzające wodę chciałbym zrobić w miarę krótkie a to oznacza ze na
    trójnikach w podłodze. Ale układ na trójnikach gdzie kazda gałąź ma kilka metrów nie
    ma jak pozenic z wodą obiegową.

    Chodzi o taki mniej wiecej układ
    http://www.meibes.pl/system/documents/files/000/001/
    837/original/thermo-schemat.png
    oni sobie poradzili jakimis superhiper zaworami. A bez zaworów?

    b.

  • 2. Data: 2018-01-19 23:20:56
    Temat: Re: ciepła woda obiegowa
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-18 o 13:09, Budyń pisze:
> [...]
    837/original/thermo-schemat.png
    > oni sobie poradzili jakimis superhiper zaworami. A bez zaworów?
    Będzie trudno bo najkrótszy obieg będzie miał największy przepływ, dajesz
    zwykłe zawory oprócz najdalszego obiegu i je lekko dławisz
    proporcjonalnie do temp jaką będziesz miał na rurce za nim, musisz je
    organoleptycznie wyregulować.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2018-01-20 09:22:01
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 23:21:01 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    > zwykłe zawory oprócz najdalszego obiegu i je lekko dławisz
    > proporcjonalnie do temp jaką będziesz miał na rurce za nim, musisz je

    z narysunków wynika ze oprócz zaworu do regulacji jak wspomniałeś to również zawory
    zwrotne na każdej gałęzi, bo inaczej pobieranie wody będzie odwracało przebiegi w
    obiegówce i zassysało chłodniejszą.

    Ale ale - czy wiesz że:
    Chciałem z jednego zródła ciepła wody uzytkowej zasilic dwa lokale i zrobić pomiar
    ilosci wody ciepłej i zimnej. Wyszło mi ze jesli bedzie woda obiegowa to jeden pomiar
    ciepłej wody musi być realizowowanch dwoma licznikami. Czyli na lokal 2 liczniki
    cieplej wody, jeden zimnej. Dwa lokale - 6 licznikow - jakas fabryka mi tu wychodzi
    :/

    b.

  • 4. Data: 2018-01-20 16:44:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-20 o 09:22, Budyń pisze:
> [...]
    zwrotne na każdej gałęzi, bo inaczej pobieranie wody będzie odwracało przebiegi w
    Nie nie będzie, bo główne rury dajesz 20-25 a obiegówka wystarczy 16.

> [...]
    cieplej wody, jeden zimnej. Dwa lokale - 6 licznikow - jakas fabryka mi tu wychodzi
    Nie wiedziałem, zrób dwa zbiorniki cwu i wtedy wystarczy ci po jednym
    wodomierzu na zimnej. Ciepłej nie zmierzysz bo będziesz mierzył cyrkulację.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2018-01-20 16:50:24
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 20 stycznia 2018 16:44:30 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
    zawory zwrotne na każdej gałęzi, bo inaczej pobieranie wody będzie odwracało
    przebiegi w obiegówce i zassysało chłodniejszą.
    > Nie nie będzie, bo główne rury dajesz 20-25 a obiegówka wystarczy 16.

    czy będzie to zalezy wyłącznie od spadkow ciśnienia - trzebaby to policzyć kiedy sie
    obieg nie odwróci - albo dac zawory zwrotne.

    > Nie wiedziałem, zrób dwa zbiorniki cwu

    fizycznie tak nie mogę - będzie jeden centralny układ do produkcji ciepłej wody - i z
    niego odejdzie zasilanie na dwa lokale

    >Ciepłej nie zmierzysz bo będziesz mierzył cyrkulację.

    zmierzę uzywając dwóch liczników, jeden od cyrkulacji, drugi od cyrkulacji+odbiór

    b.

  • 6. Data: 2018-01-21 13:16:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-20 o 16:50, Budyń pisze:
> [...]
    >

    > czy będzie to zalezy wyłącznie od spadkow ciśnienia - trzebaby to policzyć kiedy
    sie obieg nie odwróci - albo dac zawory zwrotne.
    Ale po co?

    > fizycznie tak nie mogę - będzie jeden centralny układ do produkcji ciepłej wody - i
    z niego odejdzie zasilanie na dwa lokale
    No to napakujesz liczników w 3 d..py

    > zmierzę uzywając dwóch liczników, jeden od cyrkulacji, drugi od cyrkulacji+odbiór
    Życzę powodzenia ale kiepsko to widzę w użyciu.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2018-01-21 13:48:46
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 stycznia 2018 13:16:15 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
    zawory zwrotne na każdej gałęzi, bo inaczej pobieranie wody będzie odwracało
    przebiegi w obiegówce i zassysało chłodniejszą.

    sie obieg nie odwróci - albo dac zawory zwrotne.
    > Ale po co?

    zeby odbiór ciepłej wody szadł tylko z rury ciepłej wody a nie z rury i odwróconej
    obiegówki (bo tam jest chłodniejsza lub całkiem zimna woda gdy nie pracuje)

    i z niego odejdzie zasilanie na dwa lokale
    > No to napakujesz liczników w 3 d..py

    są dwa lokale, jedna kotłownia

    > Życzę powodzenia ale kiepsko to widzę w użyciu.

    albowiem?

    b.