  • 1. Data: 2018-06-04 17:25:31
    Temat: ciepła woda obiegowa
    Od: Budyń <b...@g...com>

    sytuacja taka: bojler z ciepłą wodą nagrzany na maksa będzie miał z 80-90stopni.
    Takiej temperatury w kran nie puszczę - musze dać zawór termostatyczny mieszający.

    Ale jak sie wtedy rozwiazuje obieg c.w.u? Ten mieszacz mi rozbija koncepcję. Dac dwa
    mieszacze - jeden dla potrzeb obiegu, a drugi w czasie poboru? Kedy one sie wzajemnie
    poblokują :/

    Link do schematu potrzebny

    b.

  • 2. Data: 2018-06-04 17:47:02
    Temat: Re: ciepła woda obiegowa
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2018 17:25:32 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Ale jak sie wtedy rozwiazuje obieg c.w.u? Ten mieszacz mi rozbija koncepcję. Dac
    dwa mieszacze - jeden dla potrzeb obiegu, a drugi w czasie poboru? Kedy one sie
    wzajemnie poblokują :/

    Takiego braku wiedzy się po Tobie nie spodziewałem ;-)

    http://esterownik.pl/gfx/upload/5a6f2d93.png

    To jest ekstra bo nie miesza zupełnie wodą w bojlerze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2018-06-04 18:49:04
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2018 17:47:03 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    dwa mieszacze - jeden dla potrzeb obiegu, a drugi w czasie poboru? Kedy one sie
    wzajemnie poblokują :/

    > Takiego braku wiedzy się po Tobie nie spodziewałem ;-)

    przyznm ze sie zakręciłem, nie mam ambicji byc alfem i omegiem :)

    > http://esterownik.pl/gfx/upload/5a6f2d93.png
    >
    > To jest ekstra bo nie miesza zupełnie wodą w bojlerze :)

    qurcze, to jest odpowiedz z tej grupy z 2011 roku:

    Re: Podłączenie cyrkulacji

    2011-12-15 22:36:48 - Maniek4

    Użytkownik janusz_kk1 napisał w wiadomości

> [...]
    yczny_i_cyrkulacja.png
    >Dzięki, jakoś nie mogłem załapać, ale teraz rozumiem :)
    >Maniek nie masz racji to nie jest proteza cyrkulacji.

    Jest i juz.
    To co jest na rysunku to nie proteza, bo cyrkulacja podlaczona jest do
    kroccka cyrkulacji i ze tak powiem sam tak mam.
    Mowa jest o podlaczeniu do zasilania baniaka i to jest proteza.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2018-06-04 21:14:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2018 18:49:05 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > qurcze, to jest odpowiedz z tej grupy z 2011 roku:

    Ale co - nie zgadzasz się z tym czy jak? :)
    Dla mnie to najlepsza forma cyrkulacji - woda krąży w obiegu zamkniętym,
    nie rusza wody w bojlerze (normalnie masz tam taki ruch jak daje pompa,
    czyli spory), dopiero jak się zaczyna schładzać - termostat wpuszcza
    trochę ciepłej z bojlera (ale to się dzieje bardzo powoli więc ruch wody
    w bojlerze jest minimalny) - ciepło się "nie rozwarstwia".

    Mam tak od 8 lat, polecam ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2018-06-04 22:44:16
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2018 21:14:57 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ale co - nie zgadzasz się z tym czy jak? :)

    a zgadzam sie, tyle ze jak zapuscilem ten topic to za chwile znalazłem rysunek który
    zapodałeś.

    b.

  • 6. Data: 2018-06-09 16:41:44
    Od: "Nazwa" <adres>

    oglegroups.com...

> [...]
    >nie rusza wody w bojlerze (normalnie masz tam taki ruch jak daje pompa,
    >czyli spory), dopiero jak się zaczyna schładzać

    Cyrkulacja powinna się włączać dopiero wtedy gdy woda się zacznie schładzać.
    Powyższa forma cyrkulacji jest najlepsza co najwyżej dla dostawcy prądu.

  • 7. Data: 2018-06-09 18:24:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 16:41, Nazwa pisze:

> [...]
    >
    > Cyrkulacja powinna się włączać dopiero wtedy gdy woda się zacznie
    > schładzać. Powyższa forma cyrkulacji jest najlepsza co najwyżej dla

    Pod względem energetycznym niewielka różnica.

  • 8. Data: 2018-06-09 19:07:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 9 czerwca 2018 18:24:03 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Pod względem energetycznym niewielka różnica.

    cyrkulacja ma chodzić w okreslonych godzinach oraz gdy temperatura na jej koncu
    spadnie do zadanej temperatury. Spodziewam sie ze duzo to sobie ona nie pochodzi.
    Koszt prądu chyba niewielki, ale strata ciepla z rurek to juz zalezy od ich izolacji.
    U mnie obwód obiegowy ma ok 12m i od dolnego betonu dzieli go 5cm styropianu+otulina
    rury.

    b.

  • 9. Data: 2018-06-09 21:24:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 9 czerwca 2018 16:41:47 UTC+2 użytkownik Nazwa napisał:

    > Cyrkulacja powinna się włączać dopiero wtedy gdy woda się zacznie schładzać.
    > Powyższa forma cyrkulacji jest najlepsza co najwyżej dla dostawcy prądu.

    Tyle, że jak woda zacznie się schładzać w standardowej cyrkulacji - to włącza
    się pompa która pompuje ileś dziesiąt litrów i miesza nawarstwioną cieplnie
    wodę w zbiorniku "totalnie". W praktyce po wszystkim - na dole dolatuje
    gorąca woda z góry, a na górę dociera zimna woda z dołu.

    W tej wersji cyrkulacji "na zewnątrz" w zbiorniku niewiele się zamiesza.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2018-06-09 22:20:30
    Od: "Nazwa" <adres>

    oglegroups.com...

    >Tyle, że jak woda zacznie się schładzać w standardowej cyrkulacji - to
    >włącza
    >się pompa która pompuje ileś dziesiąt litrów

    Tyle ile potrzeba i dokładnie tyle samo jak twojej udziwnionej wersji.

    >W tej wersji cyrkulacji "na zewnątrz" w zbiorniku niewiele się zamiesza.

    Po co gonisz wodę po rurach bez potrzeby, skoro jej temperatura jest ok?
    Jakiś chory pomysł.
    Jak jeszcze powiesz, że ta cyrkulacja chodzi 24/7 to pęknę ze śmiechu tak tą
    optymalizacją.