  • 1. Data: 2017-05-20 22:54:38
    Temat: co jest na styropianie? JAk się nazywa ta substancja?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    obok mnie ocieplają budynek. na cegły kładą styropian, siatkę i jakąś
    zaprawę. jest to na tyle wytrzymałe, ze mimo iż ma 1mm grubości, nie
    jestem w stanie zrobić wgniecenia palcem. wiem, to przez siatkę, ale
    cement to nie jest, ani gładź gipsowa też nie.
    czy możecie mi powiedzieć co to jest? Czy jest to odporne na
    któtkotrwałe działanie wody?

    mam pewien murek i daszek, którego nikt nie potrafi dobrze zabezpieczyć
    przed działaniem wody. teraz się posypie - zmień firmę, pipraki a nie
    fachowcy. ja jednak wpadłem na taki pomysł. jakby właśnie dać cieńki
    styropian, siatkę, substancje o którą pytam, a na to.... choćby tynk
    ozdobny, dokładnie tak jak się robi na ściany. czy taka "kanapka"
    ułożona w poziomie wytrzyma warunki atmosferyczne? Tak samo albo lepiej
    jak papa?

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-05-20 23:00:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 20 maja 2017 22:54:42 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > jestem w stanie zrobić wgniecenia palcem. wiem, to przez siatkę, ale
    > cement to nie jest, ani gładź gipsowa też nie.

    Nie prościej zapytać budowlańów na miejscu czy chociażby na worki po zaprawie
    zerknąć?

  • 3. Data: 2017-05-21 09:17:00
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
> [...]
    > ozdobny, dokładnie tak jak się robi na ściany. czy taka "kanapka"
    > ułożona w poziomie wytrzyma warunki atmosferyczne? Tak samo albo lepiej

    A po co tam styropian?
    Sądzę, że kluczowe jest słowo "w poziomie".Jeśli to jest w poziomie, to połóż sobie
    żywicę.Parę lat wytrzyma, choc też wieczna nie jest.Ale wszystko inne odpadnie
    wcześniej.Wprawdzie tynk ozdobny jest na zywicy, ale nie jest jej dużo Przy
    poziomych powierzchniach warto dać warstwę ochrommą. Oczywiście najpierw wypoziomować
    klejem, ze spadkami.
    pozdro.abomito

  • 4. Data: 2017-05-21 10:58:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.05.2017 o 23:00, Kris pisze:

    > Nie prościej zapytać budowlańów na miejscu czy chociażby na worki po zaprawie
    zerknąć?

    nie. bo ja jestem poza domem 12 godzin. takie życie. w sobotę wieczorem
    to oglądałem zero śmieci, nikogo z budowlańców.
    ToMasz

  • 5. Data: 2017-05-21 11:01:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.05.2017 o 09:17, abomito pisze:
    > Witam!
    >
    > A po co tam styropian?
    bo beton jest nierówny. znaczy stryo mogę olać, ale wylewkę mam zrobić
    na 1mm? bez sensu, odpanie. gipsem zalać? też nie bo jak przesiąknie to
    gips będzie miał wytrzymałość plasteliny. żywica - dobry pomysł, ale na
    równą ( a w zasadzie gładką) powierzchnię. a takiej niemam stąd pytam w
    czym zatopić siatkę

    ToMasz

  • 6. Data: 2017-05-21 12:19:19
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > gips będzie miał wytrzymałość plasteliny. żywica - dobry pomysł, ale na
    > równą ( a w zasadzie gładką) powierzchnię. a takiej niemam stąd pytam w
    > czym zatopić siatkę
    Z daleka nie widzę, jaka to powierzchnia i jak krzywa.Ale wez pod uwagę, że takie
    masy są przeważnie w wiaderach 20 kg.Tyle musisz kupić, chyba że znajdziesz cos
    mniejszego.Wiąże w masie,czyli nie ma wpływu ce jest 1 czy 10 mm.Tyle że taki tynk
    jest dedykowany dp pionowych powierzchni, więc na poziom warto by dać jeszcze
    dodatkową żywicę.
    Ale to nie moja sprawa, więc nie naciskam.Może ktoś coś lepszego wymyśli.

    pozdro.abomito

  • 7. Data: 2017-05-22 00:04:53
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj ToMasz, 20 maj 2017 w news:ofqa83$7od$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

> [...]
    > przez siatkę, ale cement to nie jest, ani gładź gipsowa też nie.
    > czy możecie mi powiedzieć co to jest? Czy jest to odporne na

    Nosz Tomasz, to jest zapewne jakiś "klej do zatapiania siatki", a
    najpewniej ten sam, co do przyklejania styro. Co najmniej kilkanaście
    modeli się znajdzie.
    http://www.izolacje.com.pl/artykul/id1551,klej-do-st
    yropianu-czy-klej-do-
    siatki?p=1
    Z pewnością jest odporne na krótkotrwałe działanie wody - na pewno w
    pionie.

    > to.... choćby tynk ozdobny, dokładnie tak jak się robi na ściany.
    > czy taka "kanapka" ułożona w poziomie wytrzyma warunki
    > atmosferyczne? Tak samo albo lepiej jak papa?

    Na poziomej poweierzchni? Nie sądzę, żeby warstwa przeznaczona do
    izolacji pionowej wygrała z dobrze położoną papą. Przekombinowałeś.

  • 8. Data: 2017-05-22 11:04:01
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 20 May 2017 22:54:38 +0200, ToMasz napisał(a):

    > ozdobny, dokładnie tak jak się robi na ściany. czy taka "kanapka"
    > ułożona w poziomie wytrzyma warunki atmosferyczne? Tak samo albo lepiej
    > jak papa?

    Jeśli chcesz lepiej jak papa, to szukaj w tych okolicach:

    https://www.netweber.pl/weber-technologia-deitermann
    .html
    http://membranaepdm.pl/

    Tanio nie będzie, ale nie będziesz musiał jeszcze N razy poprawiać.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl