  • 11. Data: 2020-03-22 10:12:31
    Temat: Re: co na ścianę w chłodnej kotłowni?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.03.2020 20:26, sk wrote:
    > W kotłowni z piecem elektrycznym ma być m.in. zlew gospodarczy i spiżarka (regał na
    przetwory, wino, piwo) bo nie będzie tam ogrzewania.
    > Co dać na ściany? Płytki zawsze lepsze, czy może pomalować jakąś nowoczesną farbą
    wystarczy?

    Możesz pomalować farbą do ścian wewnętrznych np. akrylową.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2020-03-22 10:13:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.03.2020 15:01, Jacek wrote:
    > Ja nic na Twój temat i epoksydów nie marudziłem. Skrytykowałem tylko
    > pomysł dawania farby chlorokauczukowej. Nie wiemy, czy "sk" ma ściany
    > suche, czy równe itd, jaki tynk. Epoksyd popieram. Można też rozważyc
    > farbę elewacyjną np. akrylową.

    Po kiego mu chlorokauczuk czy epoksydowa na ścianę w kotłowni? Będzie po
    niej wózkiem widłowym jeździł czy co?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2020-03-22 12:45:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-21 o 11:57, Jacek pisze:
    > Co jest lepszego od chlorokauczuku?
    > W tej grupie farb lepsze są poliwinylowe. Mają podobne właściwości, jak
    > chlorokauczuk, ale nie są miękkie po wyschnięciu, warstwy nie są
    > porowate, są w miarę odporne na UV i też się nadają na powierzchnie
    > ocynkowane.
    > Piszę w tej grupie, bo są jeszcze farby epoksydowe, poliuretanowe,
    > alkidowe, akrylowe, silikonowe, silikatowe i inne.

    Dzięki za rzeczowe wyjaśnienia.

    Widzę, że muszę trochę się doszkolić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2020-03-22 14:52:45
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Po kiego mu chlorokauczuk czy epoksydowa na ścianę w kotłowni? Będzie po
    > niej wózkiem widłowym jeździł czy co?
    W sumie masz trochę racji. U babci jest piwnica wybielona wapnem i jakoś
    się to trzyma. Ja mam piwnice pomalowane zwykłą emulsją, która
    wytrzymuje 10 lat do kolejnego malowania. W pralni są płytki.
    Kotłownię wymalowałem farbą alkidową, bo tam się najbardziej kurzy i raz
    na jakiś czas biorę węża i myję korzystając z tego, że mam tam kratkę
    ściekową.
    Jacek

  • 15. Data: 2020-03-22 21:29:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dałem najbliższą z tanich alternatywę do kafelków. Chlorokauczuk może być tania
    alternatywą do farby epoksydowej ale nie do kafelków.

  • 16. Data: 2020-03-23 08:07:06
    Od: Runt <r...@a...las>

    W dniu 2020-03-22 o 21:29, cwel Zenek Kapelinder pisze:
    > Dałem najbliższą z tanich alternatywę do kafelków. Chlorokauczuk może być tania
    alternatywą do farby epoksydowej ale nie do kafelków.

    Czy użyłeś go w swojej kotłowni?

    --
    Runt

    All's well that ends well!

  • 17. Data: 2020-03-23 09:15:44
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.03.2020 o 20:26, sk pisze:

    > Co dać na ściany? Płytki zawsze lepsze, czy może pomalować jakąś nowoczesną farbą
    wystarczy?

    Jak nie stać Cię (finansowo, lub mentalnie) na płytki,
    to pobiel ściany, jak bielili nasi ojcowie i dziady.
    Będzie eko i dezy, ale co roku trzeba bielić. Żadne
    farbki-zenki.

  • 18. Data: 2020-03-25 19:11:57
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 25.03.2020 o 08:45, lleeoo pisze:
    na przetwory, wino, piwo) bo nie będzie tam ogrzewania.

    > Na wuja ci tam płytki na ścianach?

    żeby było czysto i ładnie ?

    Na upartego zrób fartuch z
    > płytek przy zlewie, resztę pomaluj farbą dedykowaną do kuchni i
    > łazienek łatwiej będzie przetrzeć szmatką.
    > Też się nad tym u siebie zastanawiałem ale oprócz szafy
    > hydraulicznej i rekuperatora nie mam nic w tej pseudo kotłowni
    > czy raczej maszynowni więc u mnie poszła żywica epoksydowa na
    > posadzkę i farba zmywalna na ściany i sufit.

    założyłem u siebie jedne z tańszych płytek marketowych, chociaż to było
    moje pierwsze doświadczenie z ich kładzeniem to wyszło na tyle nieźle że
    dostałem od małżonki pozwolenie i wszystkie kolejne płytki w domu
    położyłem sam :)
    nie licząc pracy to kwotowo mniej niż dobra farba, nie wymaga
    odświeżania jak farba
    przy farbie ważna jest faktura ściany, jak dasz farbę na tynk to masz
    kurzo-pyło-łapkę, chyba że najpierw gładź i na to farba, no ale wtedy to
    dopiero opłacasię płytka - takie jest moje zdanie, po paru latach
    mieszkania wiem że to był dobry pomysł

  • 19. Data: 2020-03-25 19:48:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.03.2020 o 19:11, Pilocik pisze:
> [...]
    > kurzo-pyło-łapkę, chyba że najpierw gładź i na to farba, no ale wtedy to
    > dopiero opłacasię płytka - takie jest moje zdanie, po paru latach
    Słusznie prawi!
    Jacek

  • 20. Data: 2020-03-29 21:03:54
    Od: sk <s...@g...com>

    W dniu piątek, 20 marca 2020 20:26:18 UTC+1 użytkownik sk napisał:
> [...]
    przetwory, wino, piwo) bo nie będzie tam ogrzewania.
    > Co dać na ściany? Płytki zawsze lepsze, czy może pomalować jakąś nowoczesną farbą

    Dziękuję wszystkim za opinie.
    Będą płytki do sufitu.