  • 1. Data: 2014-08-31 12:43:19
    Temat: co na taras - na 3-5 lat
    Od: z...@g...com

    Witam

    w planie 5 letnim jest budowa na tarasie werandy przeszklonej, jednka nie chce tego
    zostawic w formie dziewiczej na tak dlugo bo posadzka ktora wylalem 2 miesiace temu
    rozsypie sie w pył. I teraz chcialbym cos na nim zrobic w miare estetycznego zeby na
    te 5 lat wygladalo to w miare ale mozna bylo wrocic do tematu werandy bez skuwania
    wszystkiego. Tarasu jest 22 metry - 3 na 7,25- od strony poludniowej i jest
    zadaszony. Oczwyswiscie najlepiej dobrze i tanio - myslalem nad deskami z pcv i
    wiorów drzewnych lub polozeniem jakiejs deski tarasowej ryflowanej ze swierka tylko
    nie wiem czy ma to sens finansowy.

    Jezeli macie za soba takei dylematy prosze o pomoc

    zt

  • 2. Data: 2014-08-31 20:21:01
    Temat: Re: co na taras - na 3-5 lat
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 12:43:19 UTC+2 użytkownik z...@g...com
    napisał:

    > Oczwyswiscie najlepiej dobrze i tanio - myslalem nad deskami z pcv i wiorów
    > drzewnych lub polozeniem jakiejs deski tarasowej ryflowanej ze swierka tylko
    > nie wiem czy ma to sens finansowy.

    Poloz deske tarasowa z naszego krajowego modrzewia - do wyrwania w okolicy
    45-50 pln / m2. Czyli masz 1100 pln + legary z 200-300 pln. Do tego dwie
    stowy olej plus cos do zabezpieczenia legarow i 100-200 pln na "reszte"
    (wkrety do deski tarasowej, kolki do zamocowania legarow etc).

    Moze nie najtaniej ale ladnie i bardzo wytrzymalo :-) Wada - trzebaby
    minimum raz, a najlepiej dwa razy do roku przeolejowac ten taras - przy takiej
    powierzchni licz ok 120 pln / rok (na dwa przemalowania na wiosne i jesien).

    Przed: http://szyna.civ.pl/taras/wtrakcie/1.jpg
    Po: http://szyna.civ.pl/taras_6.jpg (tu jeszcze nie ma schodow i murki
    uj**e :)

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-08-31 21:42:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 11:21:01 -0700 (PDT), Adam

    > Po: http://szyna.civ.pl/taras_6.jpg

    Matko! :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2014-08-31 21:55:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 21:42:28 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Matko! :>

    A Tobie co zas dolega?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2014-08-31 22:07:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 12:55:48 -0700 (PDT), Adam

    > A Tobie co zas dolega?

    BPNMSP :P Ale tak patrzę i oczom nie wierzę! Zamknięte dżwi tarasowe!
    Zamknięte ókna! Do tego jeszcze zasłonięte! Niewyobrażalne. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2014-08-31 22:12:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 22:07:55 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > BPNMSP :P Ale tak patrzę i oczom nie wierzę! Zamknięte dżwi tarasowe!
    > Zamknięte ókna! Do tego jeszcze zasłonięte! Niewyobrażalne. :>

    Jak widac taras jeszcze sie swieci jak jajka mojego psa - jest bezposrednio
    po olejowaniu wiec nie wskazane byloby go uzytkowac :D

    A zasloniete okna sa z sypialni - tam rzeczywiscie sa czesto zasloniete -
    bo w dzien nikt tam nie przebywa a w nocy i tak nic przez okno nie widac:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2014-08-31 22:15:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 22:07:55 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Zamknięte ókna! Do tego jeszcze zasłonięte! Niewyobrażalne. :>

    Specjalnie dla Ciebie wygrzebalem fote z lekko otwartym (dzien wczesniej
    byla olejowana pierwsza warstwa wiec mozna juz bylo po tym biegac :D

    http://szyna.civ.pl/taras_2.jpg

    :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2014-08-31 22:18:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 13:12:48 -0700 (PDT), Adam

    > A zasloniete okna sa z sypialni - tam rzeczywiscie sa czesto zasloniete -
    > bo w dzien nikt tam nie przebywa a w nocy i tak nic przez okno nie widac:)

    Z czystej ciekawości, jaką funkcję spełnia ten "wykusz" okienny w sypialni?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2014-08-31 22:21:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 22:18:11 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Z czystej ciekawości, jaką funkcję spełnia ten "wykusz" okienny w sypialni?

    To nie jest "wykusz" tylko prawdziwy wykusz. Funkcje przede wszystkim
    estetyczna ale i funkcjonalna - bez wychylania sie (nie trzeba otwierac
    okien łał! - to Cie na pewno zarajcuje) widac co dzieje sie na tarasie.

    W salonie mam drugi taki sam:

    http://szyna.civ.pl/trawka/domek1.jpg

    Oprocz tego dostarcza duzo wiecej swiatla (to juz Ci sie nie spodoba ;(
    do pomieszczenia niz zwykle okno :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2014-08-31 23:03:04
    Od: dolniak <d...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia
    Witam
    Znaczy - a cóześ ty tam za posackie zalal,że-zadaszona-pięciu lat nie wytrzyma?To ją
    pociągnij jakim unigruntem,abo czym.Nie laduj się w jakieś kosztowne sprawy,które
    mogą być calościowo droższe niż naprawa czy nawet-w co wątpię-skuwamie.osobny problem
    to syf wnoszony latem z werandy do nieszkania.z plyt i kiepskiego drewna
    też.Więc-odczekaj trochę,odlóż-i zrób to,co masz zrobic docelowo.Jeśli plytki-to i
    tak warto dać mrozoodporne.

    Drugi post-stary już jestem,nie lapię kolejności.Na wszelki wypadek zacząlbym od
    budynku.Polozyl klinkier/kostkę,a potem to drugie,a zakończyl krawężnikiem.tylko
    pamiętaj o wypożyczeniu(i użyciu) skoczka,bo samo udeptywanie nie wystarczy...
    pozdro dolniak