  • 1. Data: 2015-05-25 09:59:44
    Temat: czujnik deszczu - nawadnianie
    Od: quent <x...@x...com>

    Możecie polecić jakiś czujnik deszczu?
    Mam nieodparte wrażenie, że jest to element systemu, który działa bardzo
    zawodnie ale może się mylę i są jakieś czujniki, które działają dobrze.
    Nie miałem z tym styczności i kompletnie nie wiem co kupić.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2015-05-25 11:49:59
    Temat: Re: czujnik deszczu - nawadnianie
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-05-25 o 09:59, quent pisze:
> [...]
    > zawodnie ale może się mylę i są jakieś czujniki, które działają dobrze.
    > Nie miałem z tym styczności i kompletnie nie wiem co kupić.
    Chyba wszystkie z jakimi się spotkałem są oparte na przełączniku, który
    jest włączany/wyłączany przez element zmieniający swój kształt w
    zależności od tego ile wchłonie wody. Sam sobie odpowiedz na ile to może
    być zawodne :-) Jak chcesz coś inteligentniejszego, to musisz rozejrzeć
    się za sondami wilgotności.

    Maciek

  • 3. Data: 2015-05-25 12:17:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-05-25 11:49, Maciek wrote:
> [...]
    > zależności od tego ile wchłonie wody. Sam sobie odpowiedz na ile to może
    > być zawodne :-) Jak chcesz coś inteligentniejszego, to musisz rozejrzeć

    No właśnie nie mam bladego...
    ciekaw jestem jak to się sprawuje w praktyce, może jednak ktoś ma jakieś
    doświadczenia.
    Waham się czy w ogóle wydawać kasę na czujnik i babrać się w prowadzenie
    instalacji do sterownika, który mam w domu ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2015-05-25 12:35:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2015 12:16:32 UTC+2 użytkownik quent napisał:

> [...]
    > Waham się czy w ogóle wydawać kasę na czujnik i babrać się w prowadzenie
    > instalacji do sterownika, który mam w domu ;-)

    a nie da rady podebrac samochodowego optycznego? byłby chyba niezniszczalny.

    b.

  • 5. Data: 2015-05-25 12:40:04
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 25-05-2015 o 12:35, Budyń pisze:

    > a nie da rady podebrac samochodowego optycznego? byłby chyba niezniszczalny.

    Ale bez wycieraczek może długo "wykrywać" deszcz po jego ustaniu.

  • 6. Data: 2015-05-25 12:52:47
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-05-25 12:35, Budyń wrote:

    > a nie da rady podebrac samochodowego optycznego? byłby chyba niezniszczalny.

    Czujnik powinien dawać jakieś opóźnienie proporcjonalne do wielkości opadu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2015-05-25 13:07:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-25 o 12:40, klaus pisze:

    > Ale bez wycieraczek może długo "wykrywać" deszcz po jego ustaniu.

    No ale podlewanie nie jest konieczne w takim wypadku raczej.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2015-05-25 13:39:01
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2015 12:35:08 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > a nie da rady podebrac samochodowego optycznego? byłby chyba niezniszczalny.

    Może i by dał radę ale to nie o deszcz chodzi tylko własnie o wilgotność.
    Podlewać należy jak za sucho a nie w zależności od opadów.

    --
    ZZ@private

  • 9. Data: 2015-05-25 22:27:39
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Może i by dał radę ale to nie o deszcz chodzi tylko własnie o wilgotność.
    > Podlewać należy jak za sucho a nie w zależności od opadów.

    Czyli quent potrzebuje czujnika wilgotności a nie opadu.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 10. Data: 2015-05-26 09:57:29
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2015 22:27:43 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

    > Czyli quent potrzebuje czujnika wilgotności a nie opadu.

    Geniusz ! ;-)

    Dlatego najprostsze i raczej niezawodne czujniki to bąble puchnące od wilgoci.

    ZZ@private