  • 1. Data: 2017-03-25 18:40:58
    Temat: czy wiesz że.....
    Od: Budyń <b...@g...com>

    tak se liczę i se wyliczyłem ze ogrzewanie prundem jest nieco tańsze niż grzanie
    wunglem... Teraz moge popierać walkę ze smogiem :)

    b.

  • 2. Data: 2017-03-25 19:24:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko zeby nie wyszlo jak z samochodami elektrycznymi. Ladowanie akumulatora tansze
    niz tankowanie paliwa ale koszty poczatkowe bardzo wysokie i akumulatory raczej
    wieczne nie sa a swoje kosztuja. W efekcie przejechanie kilometra elektrykiem nawet
    jak by prad darmo byl drozsze niz spalinowym. W markecie blaszana koze rowniez na
    wegiel mozna kupic za 120 zlotych.

  • 3. Data: 2017-03-25 22:02:18
    Temat: Re: czy wiesz że.....
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Budyń pisze:
    > tak se liczę i se wyliczyłem ze ogrzewanie prundem jest nieco tańsze niż grzanie
    wunglem... Teraz moge popierać walkę ze smogiem :)

    Oj, obawiam się, że gazem jednak taniej... i to w taki sam sposób, jak
    zapewne wymyśliłeś :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2017-03-25 22:31:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 25 marca 2017 22:02:08 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:
    wunglem... Teraz moge popierać walkę ze smogiem :)

    > Oj, obawiam się, że gazem jednak taniej... i to w taki sam sposób, jak
    > zapewne wymyśliłeś :)

    z gazem sie nie kłóce. Tyle ze to wungiel uchodzil zawsze za najtanszy.
    Pytanie pomocnicze - ile energii na dobe trzeba na CWU dla 4osobowej rodziny? Z moich
    stystyk wynika ze 1,2m3 gazu czyli jakies 13kWh. Zgadza sie? Jutro jakies wyliczenia
    dam, musze je ogarnąć jeszcze.

    b.

  • 5. Data: 2017-03-25 22:39:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 25 marca 2017 22:31:22 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Z moich stystyk wynika ze 1,2m3 gazu czyli jakies 13kWh.
    > Zgadza sie? Jutro jakies wyliczenia dam, musze je ogarnąć jeszcze.

    Coś w tym jest. Licząc na palcach, za pierwszym razem wyszło mi... 12,8kWh :>

    L.

  • 6. Data: 2017-03-25 22:58:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Pytanie pomocnicze - ile energii na dobe trzeba na CWU dla 4osobowej rodziny?
    to zależy od tego jak mieszkają. mnie na 40 metrach, dla 4 osób
    najtaniej wyszło 1300zł na rok, z ciepłą wodą użytkową i grzaniem zupy.
    więc pi razy oko połowa z tego szła na ogrzewanie
    Zwiększenie powierzchni grzania do 56m, spowodowało wzrost rachunków za
    gaz, ale tak o 100-150zł na rok, wiec można powiedzieć proprcjonalnie.
    chyba ze dzieci polubiły prysznicowanie :)
    ToMasz

  • 7. Data: 2017-03-26 00:26:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Coś w tym jest. Licząc na palcach, za pierwszym razem wyszło mi... 12,8kWh :>

    Na palcach?!

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2017-03-26 00:46:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 00:26:21 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Na palcach?!

    Uj ten to się zawsze przyszwęda no, palcami stukałem w kalkulator :>

    L.

  • 9. Data: 2017-03-26 01:47:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Uj ten to się zawsze przyszwęda no, palcami stukałem w kalkulator :>

    Tylko nie uj!

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2017-03-26 09:57:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    No więc liczyłem tak:

    koszt prądu w drugiej taryfie to 0,2426zł/kWh
    dla ogrzewania prądem potrzebuję (4745kWh na cwu, 7255kWh C.O., łącznie 12000kWh, co
    odpowiada mniej wiecej 1200m3 gazu czy 3tonom węgla - budynek normalny a nie
    energooszczędny)
    bojler CWU, zbiornik nierdzewkę 250l wyrwe za 1000zł
    zbiornik 1000l mauser
    dwa zawory mieszające 250zł
    pompa CO 250zł
    rezerwa na ocieplenie zbiorników i duperele 1500zł
    łącznie 3080zł
    aby zamknąć sie tylko w II taryfie bojler trzeba grzać w zakresie 80-40, a zbiornik
    dla CO od 80 do 30.
    łączne koszt 20letni to 3080+20*12000*0,2426=61304zł, srednioroczny 3065zł

    natomiast dla węgla wygląda na to że ze względu na marne sprawnosci pieców rzędu 50%
    koszt energii jest bardzo podobny do en. elektrycznej i wynosci 0,24zł/kWh. Na
    różnych forach tak sie wypowiadają węglowcy.,
    A ponieważ koszt kotłowni węglowej (łącznie z kominem) musi kosztować 5x tyle co moja
    instalacja grzania prądem to i koszty ogrzewania sa wieksze (3630zł/rocznie).
    I jeszcze się trzeba węgla natachać....

    Gazem wychodzi porównywalnie do prądu, cena gazu 0,2zł/kWh, koszt kotłowni i
    przyłącza 13000 to średnioroczno wychodzi 3050zł

    Do kompletu przydałaby sie pompa ciepła -adam (albo kto inny), umiesz ocenić ile cię
    kosztuje energia w zł/kWh?

    b.