  • 1. Data: 2019-10-11 00:15:48
    Temat: czym można wykończyć styropian?
    Od: marios <d...@f...gd>

    :) pewnie rozpuszczalnikiem

    Na (chłodnym/zimnym) ganku są [co prawda nowe] drzwi (U1.35) na stalowej
    ościeżnicy (takie z brico za 699).
    Są prawie zlicowane po zewnętrznej z belitem - odrobinę da się je
    przyłożyć styro, ale od strony zawiasów to zmieści się z 0,5 cm.

    Chcę jakoś estetycznie wykończyć glify od środka jednocześnie odrobinę
    docieplając okolice styropianem 2-3cm. Mam i XPS (2,3,4,6) i zwykły
    (1,2,4,5,10 cm).

    Nie widzi mi się klejenie do tego jeszcze GK - te okolice mogą być
    często zawilgocone (zimna powierzchnia), no i GK zabierze ze 2 cm ze
    skąpego miejsca i czy nie spuchnie i w wejściu zaraz będzie obite.

    No i tak się zastanawiam co tu wymyślić w miarę prosto, aczkolwiek w
    miarę odpornego na obijanie.

    Zatrzeć xps-a, uciąć siatki ledóchowskiego, czy może zwykłą elewacyjną
    pod klej i zaciągnąć klejem , przetrzeć i pomalować?

    A może OSB? - ale osb (mam 12-e) chyba trudniej otynkować (osb
    olejowane?), osb zresztą też może spuchnąć.
    Mam też zszywacz, może jaką siatkę na zszywki zapakować i to osb otynkować?

    Chyba najprostszym rozwiązaniem będzie przykleić styro do ścian
    (klej/piana - mam oba) , wtopić siatkę elewacyjną, ze dwa razy zatrzeć
    klejem (mam), wyrównać i pomalować , bez gładzi - choć też mam (siniat),
    i tynk gipsowy też mam(kreisel),
    a może lepiej/mocniej będzie klejem do płytek (mam korakola bioflexa).
    A może płyta budowlana? - drogie cholerstwo.

    Jakieś doświadczenia?

  • 2. Data: 2019-10-11 00:20:38
    Temat: Re: czym można wykończyć styropian?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan marios napisał:

    > :) pewnie rozpuszczalnikiem

    Sąsiad mi mówił, że w najbliższą niedzielę będzie próbował
    wykończyć styropian kartką wyborczą. Ale on to fantasta jest.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2019-10-11 02:46:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdyby nie ten styropian, synku, to byś dzisiaj Yandex'a używał.

    -----

  • 4. Data: 2019-10-11 03:14:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sadzisz ze solidarność i okolice były spontanicznym oddolnym ruchem ludu pracującego
    miast i wiosek? Najpierw napisalem wsi. Zmieniłem na wioski bo wsi brały czynny
    udział w takim pozbawieniu czerwonej bandy władzy zeby mogła dalej rzadzic. Na
    dodatek czerwona banda i stworzona przez nią i oplacana demokratyczna opozycja tak
    przejęła władzę ze z administratorów majątku narodowego stała się jego właścicielem.
    Dla zmylki debilom rozdali gowno warte świadectwa prywatyzacyjnych czy jak wtedy się
    to gowno nazywalo. Na dodatek debile jak było referendum prywatyzacyjnych to nie
    wzięli w nim udziału i czerwona banda miała wolna ręką w zagrabieniu i zniszczeniu
    wszystkiego co było do ukradzenia i zniszczenia. Tak samo odbyło się to w innych
    demoludach. Jedynie Rumuni, czapki z głów przed nimi, zrobili z garstka rzadzacych to
    co należało zrobić i u nas.

  • 5. Data: 2019-10-11 03:54:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie sądzę, gdyż o tym że w lecie będą w kraju wielkie strajki słyszałem parokrotnie
    już w maju-czerwcu 1980, z kręgów wojskowych.
    Ale rewolucje toczą się później swoimi torami nieprzewidzianymi przez twórców.

    -----

  • 6. Data: 2019-10-11 08:31:32
    Od: e...@g...com

    Dej spokój Zenon, w Rumunii inna klika zlikwidowała Czałczesku, by się dorwać do
    koryta. W pośpiechu, by ich sprawki nie wyszły na wierzch.

  • 7. Data: 2019-10-11 09:32:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Sąsiad mi mówił, że w najbliższą niedzielę będzie próbował
    > wykończyć styropian kartką wyborczą. Ale on to fantasta jest.

    https://demotywatory.pl/231763/Wszyscy-wiedza-ze-cze
    gos-nie-da-sie-zrobic

  • 8. Data: 2019-10-11 11:28:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-11 o 00:15, marios pisze:
> [...]
    > (klej/piana - mam oba) , wtopić siatkę elewacyjną, ze dwa razy zatrzeć
    > klejem (mam), wyrównać i pomalować , bez gładzi - choć też mam (siniat),

    I to będzie najprostsze, wytrzymałość gorsza od osb ale za to dość łatwo
    dziury naprawić.

    >  a może lepiej/mocniej będzie klejem do płytek (mam korakola bioflexa).
    Na tak cienkiej warstwie to bez znaczenia, za to duże znaczenie ma styropian
    im twardszy tym lepiej, czyli xps.

    > A może płyta budowlana? - drogie cholerstwo.
    daj szansę 1 sposobowi, płytę zawsze zdążysz zrobić :)

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2019-10-11 11:40:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 października 2019 00:15:50 UTC+2 użytkownik marios napisał:

    > Jakieś doświadczenia?

    Jeśli to wykończenie nie musi być gładkie to daj tam atlas snmal
    https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-cermit-sn-mal
    -500-523/
    Mam tym zrobiony korytarz wewnątrz i tynk na zewnątrz. Twarde to pioruńsko jest.
    Tynki cementowo wapienne mam i e w niektórych miejscach poobijały się a tam gdzie
    snmal nic nie poobijane.

  • 10. Data: 2019-10-11 19:07:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.10.2019 11:40, Kris wrote:
> [...]
    Tynki cementowo wapienne mam i e w niektórych miejscach poobijały się a tam gdzie

    To "pioruńsko" to najzwyklejszy tynk zewnętrzny mineralny. Nie piszę że
    jest zły do tego co chce zrobić autor, ale w swojej kategorii to szału
    nie robi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz