  • 1. Data: 2015-08-25 17:19:19
    Temat: czym sciagnac okleine z segmentowej bramy garazowej
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Jou!

    Pytanie chyba bardziej dla chemikow. Jest sobie brama garazowa segmentowa.
    Czyli taka standardowa zlozona z 4 paneli - pianka powleczona blacha ocynkowana
    i na niej okleina PCV drewnopodobna. Musze zedrzec okleine do golej blachy
    ale tak zeby nie uszkodzic ocynku :)

    Opalarka - bez szans, skubalbym z pol roku.

    Na pewno sie da chemicznie tylko nie wiem czym. Prawdopodobnie kiedys przy
    myciu samochodu prysnalem na kawalek plynem do czyszczenia samochodu z
    pianownicy z karchera w ktorym jest dosc agresywna chemia i po roku z jednego
    panela pol plata okleiny zeszlo reka :-) Probowalem powtorzyc ta sama chemia
    - po 2 miesiacach zero reakcji. Moze to nie to, rozne cuda wyczyniam przy
    garazu wiec nie wiem co to moglo byc.

    Poza tym potrzebuje zeby to dzialalo wzglednie szybko - powiedzmy do 24h
    zeby dalo sie zerwac okleine :) Macie jakis pomysl?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2015-08-25 17:49:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-08-25 o 17:19, Adam Sz. pisze:
    > Opalarka - bez szans, skubalbym z pol roku.
    Ja bym zaczął właśnie od opalarki i szpachelki.
    Pewnie to kwestia grubości blachy i zastosowanych oklein oraz rodzaju
    tej pianki, ale mi właśnie opalarką i szpachelką udało się zdjąć okleinę
    z drzwi metalowych. Po opaleniu okleina albo się ładnie kurczyła i
    odklejała albo się miejscami zwęglała i póki ciepła odchodziła w miarę
    dobrze.

  • 3. Data: 2015-08-25 18:01:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 sierpnia 2015 17:49:05 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Ja bym zaczął właśnie od opalarki i szpachelki.

    Odpada - probowalem. To jest cienka blacha, a pod spodem pianka. Nie mozna
    przegrzac, bo pianka odejdzie od blachy i bedzie calkiem kaplica :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2015-08-25 18:27:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-08-25 o 18:01, Adam Sz. pisze:

    > Odpada - probowalem. To jest cienka blacha, a pod spodem pianka. Nie mozna
    > przegrzac, bo pianka odejdzie od blachy i bedzie calkiem kaplica :)
    > pozdr.
    Próbowałeś opalarką elektryczną czy żywym płomieniem, bo ja o tym drugim
    sposobie pisałem.
    Jak blacha nie jest grubości, tej co puszki po piwie, to może się udać,
    tak jak mnie?

  • 5. Data: 2015-08-25 19:03:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 sierpnia 2015 18:28:12 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Próbowałeś opalarką elektryczną czy żywym płomieniem, bo ja o tym drugim
    > sposobie pisałem.

    Opalarka, zelazkiem, suszarka :-)

    > Jak blacha nie jest grubości, tej co puszki po piwie, to może się udać,
    > tak jak mnie?

    Blacha z tego co widze w katalogach producentow bram ma grubosc 0,5mm wiec to
    bardzo cienka blacha. Podgrzewajac zbyt mocno blacha sie lekko wybrzusza
    (widac po przylozeniu poziomicy). Zeby bylo trudniej - blacha nie jest plaska
    tylko ma "wzor drewna", czyli tysiace rowkow i wglebien.

    Wydaje mi sie, ze to, czym polalem brame rok temu spowodowalo
    "zneutralizowanie" odpornosci na promienie UV i slonce zrobilo dalej swoje.
    Okleina w wiekszosci zwyczajnie sie odparzyla od blachy, sciemniala
    (widac bylo ewidentnie nawet zacieki z "tego czegos") i odchodzila calymi
    platami. Sciagnalem ja z dwoch paneli, zostaly dwa nieruszone - i te niestety
    ida STRASZNIE opornie :) Nie ma szans zrobic tego opalarka - to jest jeszcze
    ~6-7m2 okleiny do sciagniecia, a idzie to tempem 1cm2 na minute... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2015-08-25 20:43:28
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 sierpnia 2015 19:03:11 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > ida STRASZNIE opornie :) Nie ma szans zrobic tego opalarka - to jest jeszcze
    > ~6-7m2 okleiny do sciagniecia, a idzie to tempem 1cm2 na minute... :)
    > pozdr.

    Spróbuj tzw. włosów murzyna - krążki ze sprasowanego nylonu, na wiertarkę, czy
    kątówkę - może nie ruszy ocynku, jeśli nakładany ogniowo...

    pozdr
    AA

  • 7. Data: 2015-08-25 21:08:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 sierpnia 2015 20:43:29 UTC+2 użytkownik AA napisał:

    > Spróbuj tzw. włosów murzyna - krążki ze sprasowanego nylonu, na wiertarkę, czy
    kątówkę - może nie ruszy ocynku, jeśli nakładany ogniowo...

    Dzieki, jest to jakis pomysl. Widze, ze sa wersje twarda i miekka - twarda
    m.in. "wyrownuje spawy" wiec chyba ruszylaby ocynk, jutro zrobie maraton po
    marketach, moze cos znajde i wyprobuje :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2015-08-26 09:24:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    > jednego
    > panela pol plata okleiny zeszlo reka :-)

    To raczej nie to. Samochody też są oklejane (choćby słupki między oknami i
    nic nie schodzi) raczej po prostu jeden panel nie był w fabryce odtłuszczony
    i okleina ledwo co trzymała i po kilkuset cyklach nagrzewania odpadła.

    IMO prędzej to mechanicznie usuniesz niż chemią. Próbowałem kiedyś jakimś
    Label-Off ale to działało tylko jak się dostała pod spód. Wic trzeba było po
    kawałeczku po milimetrze podważać i psikać tym preparatem pod naderwaną
    krawędź.

    Osobiście spróbowałbym skrobaczką do płyt ceramicznych (kuchenek). Ostrze
    idzie na płasko więc ocynku raczej nie ruszy. Na płaskim wydaje mi się to
    najszybszą metodą a na łuki coś wymyślimy :-)

    A z ciekawości po co chcesz to zrywać?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2015-08-26 09:51:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 09:24:27 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > i okleina ledwo co trzymała i po kilkuset cyklach nagrzewania odpadła.

    Na 100% nie - normalnie bylo widac miejsca gdzie ktos (no pewnie ja) czyms
    prysnal - to miejsce + zacieki w dol z miesiaca na miesiac stawaly sie
    coraz ciemniejsze, az w koncu zaczely odlazic :)

> [...]
    > idzie na płasko więc ocynku raczej nie ruszy. Na płaskim wydaje mi się to
    > najszybszą metodą a na łuki coś wymyślimy :-)

    Chyba wlasnie znalazlem rozwiazanie - szczotka druciana do katowki:

    https://static.praktiker.pl/miniaturki/upload/zdj_pr
    oduktow_nieobrobione/1000x1000/99514.jpg

    Nawet na niskich obrotach idzie jak BURZA :-) Mysle ze godzina roboty i bede
    mial calosc zdarta, schodzi z klejem, nie wiem co z ocynkiem ale bede jechal
    delikatnie to moze wiekszosc zostanie :-)

    > A z ciekawości po co chcesz to zrywać?

    Zeby pomalowac :) Podklad/lakier mam juz zalatwiony od sasiada ktory te bramy
    montuje i maluje od lat - tylko warunek jest ze ma byc gola blacha zeby bylo
    trwale :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2015-08-26 11:33:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Na 100% nie - normalnie bylo widac miejsca gdzie ktos (no pewnie ja) czyms
    > prysnal - to miejsce + zacieki w dol z miesiaca na miesiac stawaly sie
    > coraz ciemniejsze, az w koncu zaczely odlazic :)

    No jak były zacieki to dowód jednoznaczny :-)

> [...]

    > jechal
    > delikatnie to moze wiekszosc zostanie :-)

    No i super.

> [...]
    > bramy
    > montuje i maluje od lat - tylko warunek jest ze ma byc gola blacha zeby

    A dlaczego nie ponownie okleić ten jeden zniszczony panel?

    Pozdrawiam
    Ergie