  • 1. Data: 2016-06-08 11:25:44
    Temat: czym usunac farbe do malowania ogrodzenia z płytek na schodach ?
    Od: boska <b...@o...pl>

    czym usunac farbe do malowania balustrad z płytek na schodach ?
    rozpucholem uniwersalny, czyściłem to nie bardzo schodzi, sa jakieś srodki?
    i drugie pytanie, czym usunac ta sama farbe z elewacji bo troche poleciało

  • 2. Data: 2016-06-08 13:08:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    boska pisze:

    > czym usunac farbe do malowania balustrad z płytek na schodach ?
    > rozpucholem uniwersalny, czyściłem to nie bardzo schodzi, sa jakieś srodki?

    A co ona za jedna, ta farba? Bo nie każdą powłokę rozpuchol z równą chęcią
    rozpuści. W uniwersalność wierzyć nie warto. Ani w ogóle w możliwość użycia
    rozpuchola -- na przykład dla farb akrylowych rozpuszczalnikeim jest woda,
    lecz daremne są próby zmycia wodą powłoki akrylowej.

    Wiele zaschniętych powłok można próbować zmydlić wodorotlenkiem sodowym.
    Z oldskulową olejną idzie gładko, z nowoczesnymi może być różnie, ale co
    szkodzi spróbować. Wodorotlenek sodowy, soda kaustyczna, soda żrąca -- to
    jest łatwo dostępny w handlu kret do przepychania rur. Proces zmydlania
    trwa dość długo, kilka godzin. W tym czasie trzeba moczyć obiekt w
    roztworze NaOH. Ale zwykły roztwór ze schodów spłynie łatwo. A w przypadku
    pionowych powierzchni, to wręcz niewykonalne. Stary dobry patent, to użycie
    krochmalu. Trzeba więc nagotować kisielu na krecie (dość esencjonalny musi
    być ten bulion). Kiedyś sprzedawali taki preparat gotowy. Nazywał się bosko
    -- "Mordofix". Tylko ostrożnie, bo ta soda rzeczywiście żrąca. Zmydloną
    powłokę zdejmuje się potem lekko szpachelką.

    > i drugie pytanie, czym usunac ta sama farbe z elewacji bo troche poleciało

    A co ona za jedna, ta elewacja? Bo nie każda...

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2016-06-08 13:24:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 8 Jun 2016 13:08:32 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > powłokę zdejmuje się potem lekko szpachelką.

    > A co ona za jedna, ta elewacja? Bo nie każda...

    Za mało się naprodukowałeś, za mało i nietreściwie :->

  • 4. Data: 2016-06-09 14:35:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nozykiem.

  • 5. Data: 2016-06-09 14:50:24
    Od: boska <b...@o...pl>

    jak to jest taka czarna poświata, farba hammerite na rdze mat

  • 6. Data: 2016-06-11 21:43:53
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > na przykład dla farb akrylowych rozpuszczalnikeim jest woda,

    Nie rozpuszczalnikiem tylko rozcieńczalnikiem.

    > lecz daremne są próby zmycia wodą powłoki akrylowej.

    No właśnie tu daje o sobie znać ta subtelna różnica.

    --
    Kaczin