  • 1. Data: 2018-12-12 12:48:45
    Temat: czym zedrzeć starą farbę z drewnianej balustrady
    Od: quent <x...@x...com>

    Na wiosnę będę zmuszony wyremontować drewnianą balustradę na tarasie.
    Drewno pomalowane farbą kryjącą, która złuszcza się bardzo mocno w wielu
    miejscach. Na pionowych pow. trzyma się nieźle.
    Plan mam taki aby zaopatrzyć się w jakieś elektronarzędzie do tego celu.
    Co będzie wg. Was lepsze - strug elektryczny czy szlifierka taśmowa?
    Szlifierka oscylacyjna nie daje rady.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2018-12-12 12:57:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 12:48:46 UTC+1 użytkownik quent napisał:
> [...]
    > Plan mam taki aby zaopatrzyć się w jakieś elektronarzędzie do tego celu.
    > Co będzie wg. Was lepsze - strug elektryczny czy szlifierka taśmowa?

    Myjką spróbuj

  • 3. Data: 2018-12-12 12:59:52
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Plan mam taki aby zaopatrzyć się w jakieś elektronarzędzie do tego celu.
    > Co będzie wg. Was lepsze - strug elektryczny czy szlifierka taśmowa?

    Szlifierka typu "czołg" powinna dac radę

  • 4. Data: 2018-12-12 13:01:41
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Piaskowanie ale z głową

  • 5. Data: 2018-12-12 13:04:29
    Od: quent <x...@x...com>

    On 12.12.2018 12:59, Kris wrote:
    > Szlifierka typu "czołg"

    Właśnie o takiej myślałem.
    Myjką robiłem już jesienią trochę ale wolałbym uniknąć tego bo straszny
    syf robi rozrzucając wokół kawałki zerwanej farby.
    Wolę coś co podłącze pod odciąg.
    Jakiś model polecacie tego narzędzia?
    Nie chcę brac najtańszej bo już widzę jak z takiej co i rusz zsuwa się
    papier ścierny podczas pracy ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2018-12-12 13:15:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 13:04:30 UTC+1 użytkownik quent napisał:

> [...]
    > Wolę coś co podłącze pod odciąg.
    > Jakiś model polecacie tego narzędzia?
    > Nie chcę brac najtańszej bo już widzę jak z takiej co i rusz zsuwa się

    Kupiłem jakiś czas temu Parkside z Lidla. Sporo mebli starych szlifuje i działa bez
    problemu. Jeśli mnie pamięć nie myli to poniżej 200zł kosztowała. Więcej do tej pory
    na papier do niej wydałem niż za samą szlifierkę zapłaciłem;)

  • 7. Data: 2018-12-12 13:15:33
    Od: l...@g...com

    Z lidlowskiej taśmowej troche się zsuwa, choć spokojnie da się pracować.

  • 8. Data: 2018-12-12 13:22:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 13:15:35 UTC+1 użytkownik l...@g...com napisał:
    > Z lidlowskiej taśmowej troche się zsuwa, choć spokojnie da się pracować.

    Tam jest takie pokrętło do regulacji. Wyregulowałem i się nie zsuwa już

  • 9. Data: 2018-12-12 14:57:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.12.2018 o 12:57, Kris pisze:

    > Myjką spróbuj

    Pomysł bardzo kiepski. Tam gdzie myjka trafi na odsłonięte drewno zrobi
    dziury i będa sterczeć drzazgi.
    Jacek

  • 10. Data: 2018-12-12 15:28:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 14:57:51 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

    > Pomysł bardzo kiepski.

    Nie upieram się przy tym rozwiązaniu ale jak płot malowałem to myjką właśnie farbe
    stara zrywałem

    >Tam gdzie myjka trafi na odsłonięte drewno zrobi
    > dziury i będa sterczeć drzazgi.

    Kwestia mocy i ustawienia myjki oraz wprawy użytkownika
    Taśmową szlifierką tez można gór i dolin narobić
    Dębowy blat o wymiarach 2,5*2metry ze 3 dni szlifowałem zanim doszedłem do wprawy jak
    to robić aby szczególnie pod światło wyglądało idealnie