  • 1. Data: 2015-05-25 10:52:35
    Temat: deski szalunkowe - jakie wybierać
    Od: noname <n...@d...pl>

    strop 14 cm monolit (przestrzeń ok. 8.5 x 6.5m, 3 słupy, schody)

    Czym się kierować? Są duże różnice w "standardzie" tzn. jest jakiś
    standard?
    Że jak najmniej sęków to normalne, bez siwizny, ale czy powinienem
    szukać o jakiejś:
    - minimalnej długości (jaka)
    - minimalnej szerokości (jaka)
    - grubość - calówki? (stemple chyba co 70cm będą)

    Wszyscy naokoło mają ~ w tej samej cenie, wiec pozostaje mi wybrać
    jakieś najpraktyczniejsze, nie wiem czy rozrzut wymiarów jest od
    badziewia po premium

    Czy brać co jest (wymiarami) bo i tak przy układaniu ma to małe
    znaczenie?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-05-25 11:15:57
    Temat: Re: deski szalunkowe - jakie wybierać
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2015 10:52:51 UTC+2 użytkownik noname napisał:

    > Czy brać co jest (wymiarami) bo i tak przy układaniu ma to małe
    > znaczenie?

    Jak sam bedziesz ukladal to bierz najszersze i najdluzsze...
    Jak ktos i nie ma to wplywu na cene - bierz najtansze :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-05-25 11:25:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "noname" napisał w wiadomości grup

    > Czy brać co jest (wymiarami) bo i tak przy układaniu ma to małe
    > znaczenie?

    U nas standard to deski 4m. Krótsze są tańsze (czasem sporo). W praktyce w
    zależności od wymiarów pomieszczeń tak czy inaczej coś trzeba będzie pociąć
    więc jak część będzie krótsza to nic się nie stanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2015-05-26 08:20:35
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.05.2015 o 10:52, noname pisze:
> [...]
    > badziewia po premium
    >
    > Czy brać co jest (wymiarami) bo i tak przy układaniu ma to małe

    Jeżeli będziesz robił sam:
    deski do wyłożenia już na "podłogę" szalunku możesz wyliczyć prosto i w
    miarę dokładnie, i tu wybierz sobie te długie/szerokie, mając juz
    odłożone deski ustal sobie rozstaw stempli tak co by mieć mało odpadów w
    deskach (żeby się nie okazało że brakło 5cm desek i wszystkie trzeba
    skracać o 65cm)

    Obrzeża wewnętrzne (jak masz wieniec opuszczony) to zrób z szerokich
    długich desek - jedna deska na szerokość

    Obrzeża zewnętrzne to trzeba pozbijać blaty z dwóch szerokich długich desek.

    weź jeden kubik krótkich wąskich(~10cm) desek na docinki/do zbijania blatów

    do wszystkiego doliczaj kilkanaście/dziesiąt procent

    Jeżeli będzie Ci robiła ekipa to weź nervosol czy inną melisę co by nie
    zejść na zawał od ilości odpadów jakie zostaną...

  • 5. Data: 2015-05-26 12:55:13
    Od: noname <n...@d...pl>

    Dnia 2015-05-25, o godz. 10:52:35
    noname <n...@d...pl> napisał(a):

    > strop 14 cm monolit (przestrzeń ok. 8.5 x 6.5m, 3 słupy, schody)
    >
    > Czym się kierować? Są duże różnice w "standardzie" tzn. jest jakiś
    > standard?

    dzięki,
    będę układał sam (chyba, bo ilość prac/czas trochę mnie przeraża - jak
    na jedną osobę + 73y-l-ni "dziadek")
    Czyli standardu jako takiego nie ma jak rozumiem, trzeba obejrzeć co
    mają (ojciec trochę cieśla, zna się na desce) i wybrać.

  • 6. Data: 2015-05-26 12:59:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 maja 2015 12:55:39 UTC+2 użytkownik noname napisał:

> [...]
    > Czyli standardu jako takiego nie ma jak rozumiem, trzeba obejrzeć co
    > mają (ojciec trochę cieśla, zna się na desce) i wybrać.

    Zdecydowanie wazniejsze bedzie prawidlowe ulozenie i podsteplowanie kantowek.
    Same deski jakie by nie byly wytrzymaja jak beda dobrze podparte. Ja mialem
    sporo desek z oflisem (czyli duzo slabsze) i nic nie peklo, a mialem dwa
    stropy monolityczne tez po 14cm kazdy (i 170m2 ;).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-05-28 04:55:17
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-05-25 o 10:52, noname pisze:
> [...]
    > badziewia po premium
    >
    > Czy brać co jest (wymiarami) bo i tak przy układaniu ma to małe

    Jak chcesz niedrogo, to bierz deski z oflisem.
    To jest odpad poprodukcyjny, więc można kupić w naprawdę dobrej cenie.
    Nie patrz na docinki. Po przeschnięciu świetnie się to wszystko spali w
    kominku :)

    U nas jest firma, która sprzedaje oflisy po 150 zł za taką podwójną
    paletę. Ładują desek na wysokość około metra i związują drutem. Czyli
    można powiedzieć, że są to 2 kubiki.
    Ja to z reguły biorę do palenia od czasu do czasu, ale zauważyłem, że
    cała masa tych desek mogłaby być wykorzystana chociażby do szalunków.

    Pozdrawiam,
    MW