  • 1. Data: 2018-02-14 16:41:39
    Temat: dodatkowy filtr powietrza do wentylacji mechanicznej
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Witam,

    po kilku latach chyba dojrzałem do zamontowania
    centrali wentylacji mechanicznej. Centrala zapewne
    będzie rekuperatorem, ale nie widzę za bardzo
    sensu ładować 6-8kzł na wypasiony rekuperator.
    Bardziej zależy mi na samej wentylacji, a
    ewentualny odzysk ciepła byłby "przy okazji".
    Planuję więc zmieścić się w budżecie 2-2,5kzł za
    jednostkę centralną, np. Dospel Luna, Vents Vut
    itp.

    Chętnie zaś dołożę trochę grosza na dodatkowy
    filtr powietrza wejściowego. Czy w ogóle jest to
    możliwe i czy rekuperator nie "zaprotestuje" ze
    względu na opory powietrza? A jeśli jest możliwe,
    to jaki konkretnie filtr, jakie parametry? I gdzie
    go zamontować: jak najbliżej rekuperatora czy przy
    samej czerpni?

    Pozdrawiam,
    Brunet

  • 2. Data: 2018-02-14 18:37:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Jeden gość ba forum muratora sklecił takie coś:

    http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=406408&d=1517574606
    http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=406409&d=1517574609

    wsadzony jest tam filtr kieszeniowy F7 na ramce 30x30 cm.
    Mam zamiar sklecić sobie coś podobnego, tyle że pod ramkę 60x60
    i dwuczęściowe. Z przodu będzie filtr zgrubny kieszeniowy a
    za nim będzie F9. Montaż między czerpnią a centralą, z centrali
    wyciągnę wtedy filtr nawiewny. Powinno to zapewnić filtrowanie
    pyłu przy małym oporze.

    L.

  • 3. Data: 2018-02-15 10:21:56
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2018-02-14 o 18:37, Lisciasty pisze:
> [...]
    > za nim będzie F9. Montaż między czerpnią a centralą, z centrali
    > wyciągnę wtedy filtr nawiewny. Powinno to zapewnić filtrowanie

    A czy jest sens aż tak dokładnej filtracji w domu? Jest tu alergik, lub
    inny wrażliwy?

  • 4. Data: 2018-02-15 10:27:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 10:21:59 UTC+1 użytkownik adam napisał:
    > A czy jest sens aż tak dokładnej filtracji w domu? Jest tu alergik, lub
    > inny wrażliwy?

    Ja jestem wrażliwy na smród dymu węglowego, tak wrażliwy że mnie
    niepomiernie wk. więc chcę go odfiltrować :]

    L.

  • 5. Data: 2018-02-15 10:28:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-02-15 o 10:21, adam pisze:

    id=406408&d=1517574606

    id=406409&d=1517574609

    > A czy jest sens aż tak dokładnej filtracji w domu? Jest tu alergik, lub
    > inny wrażliwy?

    Jak masz w powietrzu 800j. PM2.5 to się dziwisz?

    --
    Pete

  • 6. Data: 2018-02-15 16:41:28
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    > za nim będzie F9. Montaż między czerpnią a
    > centralą, z centrali
    > wyciągnę wtedy filtr nawiewny. Powinno to

    Ciekawa sprawa z tym własnoręcznie zrobionym
    filtrem... Taka klatka chyba powinna być bardzo
    szczelna? Czy płyta OSB się nadaje i czym
    ewentualnie ją uszczelnić?

    A sam wkład też można zrobić samemu czy szukać
    gotowych filtrów?

  • 7. Data: 2018-02-15 17:22:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 16:41:33 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:
    > szczelna? Czy płyta OSB się nadaje i czym
    > ewentualnie ją uszczelnić?

    Ja myślę że na łączeniach stałych jakaś mata 2-3mm piankowa,
    od środka glutem na gorąco i powinno być ok. Gorzej z klapą,
    też na łączeniach pianka ale czy to będzie równo trzymać...

    > A sam wkład też można zrobić samemu czy szukać
    > gotowych filtrów?

    Gość zasugerował gotowce, szukaj na alledrogo użytkownika "Filter-Muller".

    L.

  • 8. Data: 2018-02-15 20:26:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.02.2018 o 16:41, brunet.wp pisze:
    > Czy w ogóle jest to możliwe i czy rekuperator nie "zaprotestuje" ze
    > względu na opory powietrza?

    Jak najbardziej. Jak odkurzaczowi zatkasz ręką rurę, to silnik nadal
    będzie chodził, jedynie przepływy w reku będą spadać albo zwiększy się
    pobór prądu. Ale w takim przypadku nie bierz za małego, bo dasz gęsty
    filtr i się okaże że na 100% musi chodzić żeby cokolwiek dmuchało.

    > I gdzie go zamontować: jak najbliżej rekuperatora czy przy samej czerpni?

    W miejscu oryginalnego filtra, najlepiej :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2018-02-15 20:31:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.02.2018 o 18:37, Lisciasty pisze:
> [...]
    > za nim będzie F9. Montaż między czerpnią a centralą, z centrali
    > wyciągnę wtedy filtr nawiewny. Powinno to zapewnić filtrowanie

    A jak dasz metr na metr tą ramkę, to opory będą jeszcze mniejsze? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2018-02-15 20:51:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 10:27:14 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ja jestem wrażliwy na smród dymu węglowego, tak wrażliwy że mnie
    > niepomiernie wk. więc chcę go odfiltrować :]

    Znaczy kolejną wadę wm wyłapałes- smrody z zewnątrz do chaty nawiewa
    ;)
    Bo zgodze się z Toba że czsami na zewnątrz smrody z komina czuć ale do chaty to
    raczej przy normalnej wentylacji nie włazi
    Przynajmniej tyle zeby było to czuć