  • 1. Data: 2019-10-13 11:00:11
    Temat: dofinansowanie zmiany ogrzewania na bardziej ekologiczne
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Mieszkanie (które chcę kupić) jest ogrzewane 3 piecami kaflowymi na
    węgiel . chcialbym zmienić ogrzewanie na gazowe (ewentualnie pompę
    ciepła z wymiennikiem na dachu). Z wielkim, naprawdę wielkim zdziwieniem
    dowiedziałem się ze moje miasto na prawie 200tyś mieszkańców przyznaje
    zaledwie 400 dofinansowań rocznie! I to jeszcze z podziałem na gaz w
    bloku, gaz w domku solary...
    400 dofinansowań to jakaś kpina jest. Czy inne fundacje, instytucje
    prowadzą takie wsparcie?

    ToMasz

  • 2. Data: 2019-10-13 11:54:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.10.2019 11:00, ToMasz wrote:
    > 400 dofinansowań rocznie! I to jeszcze z podziałem na gaz w bloku, gaz w
    > domku solary...
    > 400 dofinansowań to jakaś kpina jest.

    Powinienem dostać za darmo! Należy mi się!

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2019-10-13 12:31:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 października 2019 11:54:23 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Powinienem dostać za darmo! Należy mi się!

    daleki jestem od bezdurnego rozdawnictwa - ale jesli rozdawnictwo ma sens? Powiedzmy
    ze finansowujemy ze srodków publicznych wymiane smieciuchów na jakims obszarze i
    sprawdzamy jak to wpływa na statystyki zdrowia i ekonomii. Iles tam ludzi nie
    zachorowało a pracowało na podatki.
    Moze to sie po prostu opłaca?

    b.

  • 4. Data: 2019-10-13 12:51:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    Czyste powietrze wpisz w google. Wniosek złóż i dofinansowanie dostaniesz

  • 5. Data: 2019-10-13 22:27:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Powinienem dostać za darmo! Należy mi się!
    > ja tak nie twierdzę. ale:
    1 skoro jest forsa na ekologię, to lepiej niech 10 refundacji solarów
    przepadnie, bo solarów nikt nie chce. po kija te pieniądze mamy dawać
    chętnym na kotły gazowe. niech trują węglem/śmieciami
    2 Ja rozumiem że można wprowadzić prawo które zakazuje "rejestracji" ,
    wprowadzania do użytku nowych pieców na węgiel. stare się rozpadną po
    kolejnych 100latach. ale jak wszędzie słyszę walka z niską emisją,
    dotacje, zachęty... 400szt na 200 tyś ludzi? po co ta reklama,
    górnolotne hasła, skoro to kropla w morzu potrzeb?

    ToMasz

  • 6. Data: 2019-10-13 23:04:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    Co Ty za bzdury wypisujes?
    Podałem Tobie hasło "czyste powietrze"- sprawdziłeś chociaż? Jakie 400szt na 200tys?
    3 wnioski do czystego powietrza w rodzinie wydałem i poki co wszystkie 3 zaopiniowane
    pozytywnie. Przyznana dotacja to w tych przypadkach 30-43%.
    Dodatkowo zapytaj u siebie w gminie- oprócz dotacji z czystego powietrza mama dostała
    2 tys z gminy za wywalenie smieciucha. To w gminie u mamy, w mojej nic dodatkowo nie
    dają odsyłają do czystego powietrza

  • 7. Data: 2019-10-13 23:42:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.10.2019 o 23:04, Kris pisze:
    > Co Ty za bzdury wypisujes?

    za "czyste powietrze" dziękuję - o to mi chodziło. odpisywałem
    MAteuszowi. (patrz co cytuję)
    ToMasz

  • 8. Data: 2019-10-14 09:43:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 października 2019 23:05:00 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > 3 wnioski do czystego powietrza w rodzinie wydałem i poki co wszystkie 3
    zaopiniowane pozytywnie. Przyznana dotacja to w tych przypadkach 30-43%.

    Korekta
    Najmniejsze dofinansowanie z "moich" wniosków wyszło 18% kosztów kwalifikowanych
    najwyższe 43%

  • 9. Data: 2019-10-14 20:46:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.10.2019 23:04, Kris wrote:
> [...]
    dostała 2 tys z gminy za wywalenie smieciucha. To w gminie u mamy, w mojej nic
    dodatkowo nie dają odsyłają do czystego powietrza

    "Dotacje dla nowych budynków w programie ,,Czyste powietrze" zostaną
    wycofane wraz z końcem 2019 r. Prezes Narodowego Funduszu Ochrony
    Środowiska i Gospodarki Wodnej, Piotr Woźny, zapowiada, że ograniczona
    zostanie również ulga termomodernizacyjna."

    Ups, a nawet jeszcze nie zdążyli posprzątać plakatów po wyborach.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2019-10-14 23:08:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nowe budynki mają być budowane tak zeby nie trzeba było ich dodatkowo ocieplać. To i
    zadne doplaty do nich nie są potrzebne. Wpisalem w google " likwidacja ulgi
    termomodernizacyjnej". Google milczy na ten temat. Mowia ze jesli w necie czegoś nie
    ma to znaczy że nie ma tego wcale. Daj linka do likwidacji ww ulgi.