    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: marios <d...@f...gd>
    Subject: dom pod miastem, alarm, net, na rpi? - jakie graty
    Date: Tue, 11 Jun 2019 08:35:14 +0200

    Cześć
    Docelowo zamieszkały na stałe (remontowany), ale już teraz zastanawiam
    się nad alarmem, bo sporo drogich gratów mam w jednym pomieszczeniu
    "warsztatowym" - wyłączonym zasadniczo z remontu, ale ..
    Gotowe alarmy mnie raczej nie interesują.

    Mam czujki PIR, i różne krańcówki, dobrze by było dorzucić ze 2-3
    kamerki - przez neta zobaczyć czy coś się dzieje i zasterować alarmem.

    Potrezbuję:
    1. RPI (3+?)
    2. Nakładki sterującej we/wy wytrzymującej jakieś przepięcia (od pioruna
    itp), raczej dużo pinów
    2a) chyba przyda się kilka wejść analogowo-cyfrowych.
    3a) chyba przyda się coś do sterowania silnikiem DC i krokowym (2-3)
    3. potem nie wiem czy i sterowania CO/pogoda na tym nie zrobię
    4. Modem GSM (alarm i potem NET), do masztów (2) mam równo po 3 km,
    zasięg słaby z telefonu, słychać podczas rozmowy, że ledwo to idzie.
    5. podłączyć do tego SSD
    6. No i oczywiście ma być "RJ45"
    7. Zegar podtrzymywany
    uff , takie małe centrum

    Widzę że jest na grupie sporo osób działających na RPI, czy mogę liczyć
    na podpowiedzi?
    Jest tych modułów od groma, które brać i które dają się rozbudowywać
    łatwo (popularne).

    Początkowo potrzebuję RPI + Modem + nakładka na PINy z zabezp.
    przepięciowym (transoptory?) + kamerka (po lanie),
    a potem dokupić resztę i żeby to się dało poskłądać (jakaś płytka
    multipleksująca?).

    Podpowiecie coś?
    (aha: nie musi być najtaniej, ale bez przesady)
    (aha2: linuxa używam od 2000r, programuję głównie w pythonie, od tej
    strony nie ma problemu)

    ps. A może kupić jakiś ROUTER Asusa na GSM, wgrać Tomato i na razie
    takim prostym zestawem objechać temat neta+kamera po rj45 a RPI dodać
    skromniej jako WE/WY?