  • 11. Data: 2019-06-12 09:07:09
    Temat: Re: dom pod miastem, alarm, net, na rpi? - jakie graty
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 20:09:58 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zaczynam widziec przez sciane. Wszyscy tutaj pisza ze we wlasnym domu >spokoj,
    cisza, blogostan grillowy z sasiadem itp. I nagle chcesz sie >zabezpieczac przez
    jakimis wrogimi silami. W zeszlym tygodniu sasiad spytal >co robie w nastepnym
    tygodniu. Zgodnie z prawda odpowiedzialem ze bede robil >nic, jak zawsze zreszta. To
    dal mi klucze od swojego mieszkania zebym mu >rybki karmil. Jak bym jednak cos mial
    robic to dalby klucze od mieszkania >sasiadce z pierwszego pietra. Bursztynowa
    komnate masz czy co?

    Kwestia miejsca zapewne oraz stopnia paranoi.
    Obok domu mam wiatę, zabudowana z 3 stron, żadnych drzwi zamków, alarmów.
    Od kilku lat trzymam tam elektronarzędzia i inne graty których uzbierało się tyle że
    na dzisiaj są więcej warte jak Twoja hulajnoga i dwa projektory.
    Jak do tej pory nic nie zginęło.
    Samochody to nie pamiętam kiedy ostatni raz na klucz zamykałem ja czy żona
    Nieważne czy stoją przed domem czy na parkingu przed pracą.
    Przed domem często zdarza się że kluczyki w stacyjce zostaną
    Brama przesuwna na posesje nie ma napędu póki co więc można ją ręka odsunąć jak ktoś
    chce wejść
    Na podjeździe trochę z boku stoją całe lato 3 rowery(w tym mój który kosztował więcej
    jak Twoja hulajnoga) i tez nie zmieniają właściciela
    Fakt faktem ze mam zamontowane na zewnątrz 4 kamery ale montowałem je z nudów i
    ciekawości gdyż swego czasu kilka kamer cctv + rejestrator dostałem gratis z
    demontażu w firmie kolegi .
    Ze dwa lata temu sprzedałem ten zestaw na OLX i z czystej ciekawości kupiłem od
    chińczyków kamery ip fhd + rejestrator nvr
    Praktycznie ten mój monitoring to wykorzystuję tylko do podglądania kto kotu przed
    domem żarło z miski wyjada. Najczęściej są to jeże, przyłazi tez lis. Czasami jak
    nikogo w domu nie ma a dzwoni jakiś kurier to proszę go aby przesyłkę za płot
    wrzucił/za bramę wstawił i zdarza mi się że zdalnie podejrzę czy faktycznie wrzuca.
    Listonosz to już nawet nie dzwoni jak ma przesyłki które nie mieszczą się do
    skrzynki tylko bramę odsuwa, włazi na posesję i kładzie paczkę na ławce obok drzwi.
    Ps
    Czy źle pamiętam czy jednak tez kiedyś pytałeś o jakiś alarm do warsztaciku który
    gdzieś tam miałeś?

  • 12. Data: 2019-06-12 11:03:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To co napisales jest tak samo weryfikowalne jak wczorajsze informacje o kontakcie z
    ufo. Co to za firma kurierska co dostarcza bez pokwitowania odbioru? Za duzo w ten
    sposob nie kupuje ale cos tam w zyciu kurier mi przywiozl. Za kazdym razem chcial
    zeby podpisac. Co do plotu albo bramy. Jak byly rozne dyskusje na temat ktora
    mocniejsza to pisalem ze brama nie chroni przed zlodziejem i ma sie ja zeby pies nie
    uciekl. Mialem alarm. Dyskusja byla o cenach uslugi. Wyszlo ze w miescie za warsztat
    place duzo mniej za ochrone niz ci co mieszkaja za miastem.

  • 13. Data: 2019-06-12 11:27:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Jun 2019 19:21:45 +0200, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > Ja bym oddzielił funkcję kamer od systemu alarmowego. Jeśli można
    > zdalnie wejść podejrzeć to i można zdalnie wejść system rozbroić.

    Rozdzielenie to dobry pomysł, szczególnie na redundancję, w przypadku
    awarii jednego zawsze działa drugi.

    > GSM jako bardzo łatwo zagłuszane potraktował tylko jako dodatek do
    > powiadomienia plus zdalnie włączyć zraszacz trawy, a nie jako
    > sterowanie
    > uzbrajaniem. Wybrać jakiś terminal z wbudowanym algorytmem
    > wykrywania
    > zagłuszania i powiadamiania o tym (np od Ropam).

    No ale czy on buduje zabezpieczenia do banku? Nie oszukujmy się.
    System alarmowy to raczej przyjemność dla właściciela. Jak ktoś
    wchodzi na rympał to żadne alarmy go nie wzruszą.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2019-06-12 12:46:50
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 12 czerwca 2019 11:03:55 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To co napisales jest tak samo weryfikowalne jak wczorajsze informacje o kontakcie z
    ufo. Co to za firma kurierska co dostarcza bez pokwitowania odbioru?

    wszystkie? w kazdym razie wiekszosc - to nie ufo, to wiedza praktyczna

    b.

  • 15. Data: 2019-06-12 15:34:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 czerwca 2019 11:03:55 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To co napisales jest tak samo weryfikowalne jak wczorajsze informacje o >kontakcie
    z ufo.
    Dokładnie tak samo weryfikowalny jest fakt posiadania przez Ciebie hulajnogi.
    > Co to za firma kurierska co dostarcza bez pokwitowania
    >odbioru? Za duzo w ten sposob nie kupuje ale cos tam w zyciu kurier mi >przywiozl.
    Za kazdym razem chcial zeby podpisac.

    Widocznie kwestia miejsca wybranego do życia.
    Ty mieszkasz w takim miejscu że hulajnogę czy worki z pelletem musisz w mieszkaniu
    trzymać żeby tego nie zajumali. Ja sporo bardziej wartościowych rzeczy nie muszę
    nawet za zamkniętymi drzwiami trzymać.
    Kurierzy i listonosz co tam trzeba to sobie podpiszą jak nie ma akurat nikogo co by
    paczkę odebrał a paczkę położą tam gdzie ich poproszę.

    >Co do plotu albo bramy. Jak byly rozne dyskusje na temat ktora mocniejsza >to
    pisalem ze brama nie chroni przed zlodziejem i ma sie ja zeby pies nie >uciekl.

    Też tak uważam i sam nie wiem dlaczego w obecnym domu robiłem ogrodzenie przed
    podjazdem pod dom. W kolejnym domu podjazd pod dom nie będzie odgrodzony od ulicy
    tylko normalnie otwarty na świat. Odgrodzę tylko tył domu. Żeby psy nie uciekały

    >Mialem alarm.

    To nie rozumiem czemu dziwią się Twoje zabalsamowane oczy że ktoś inny chce tez mieć
    alarm.

    >Dyskusja byla o cenach uslugi. Wyszlo ze w miescie za warsztat place duzo >mniej za
    ochrone niz ci co mieszkaja za miastem.

    Aktualnie z cenami nie jestem na bieżąco ale jeszcze ze dwa lata temu podstawowy
    abonament dla agencji ochrony(w tym oczywiście podjazdy patrolu jak się alarm
    uruchomił) to było grubo poniżej 100zł.
    więc opłata dość symboliczna biorąc pod uwagę że w tym swój nadajnik dawali.

  • 16. Data: 2019-06-12 15:53:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nadajnik akurat najtanszy z calego interesu. Na alliexpres modul na karte sim pewno
    20 zlotych kosztuje. Jak tak spokojnie to po co tysiac zlotych rocznie placisz za cos
    co jest bezuzyteczne?

  • 17. Data: 2019-06-12 16:08:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 czerwca 2019 15:53:40 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nadajnik akurat najtanszy z calego interesu. Na alliexpres modul na karte >sim
    pewno 20 zlotych kosztuje.

    A najtańszy abonament z nielimitowanymi smsami?

    >Jak tak spokojnie to po co tysiac zlotych rocznie placisz za cos co jest
    bezuzyteczne?

    A po czym wywnioskowałeś że płacę?

  • 18. Data: 2019-06-12 17:01:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo jak masz niedawno zbudowany dom albo budujesz to nie da sie nie placic. Firmy
    ochroniarskie to ubeckie synekury dla troche mniej zasluzonych ubekow. Jak ktos nie
    ma wykupionej uslugi to dziwne rzeczy sie dzieja. A to cos zginie, mlody pies
    zdechnie itp. A po wykupieniu abonamentu za tysiaczka rocznie jak reka odjal.

  • 19. Data: 2019-06-12 18:31:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Co to za firma kurierska co dostarcza bez pokwitowania odbioru?

    FEDEX, DHL (zależy który kurier), DPD, Shenker, "jakis nonejmowy kurier"
    przyjeżdżający czasami nieoznaczonym podobnym do opla combo trupem:)

    Tyle, że na moją prośbę i przyjeżdżają do mnie na tyle regularnie, że
    czasami nie dzwonią nawet bo wiedzą że mają przerzucić przez bramę, co
    mogą przerzucać a czego nie i w które miejsce.
    Daj spokój. Oni mają łatwiej, ja mam łatwiej.

    Co innego jak mają umowę lub coś do podpisania co muszą zabrać - tu nie
    ma zmiłuj...

  • 20. Data: 2019-06-12 20:23:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-06-12 o 11:27, Marek pisze:

    > No ale czy on buduje zabezpieczenia do banku? Nie oszukujmy się. System
    > alarmowy to raczej przyjemność dla właściciela. Jak ktoś wchodzi na
    > rympał to żadne alarmy go nie wzruszą.

    Nie chodzi o "wzruszą" tylko o ile wyjące i migające dookoła gadżety
    ograniczą mu dostępny czas.

    --
    Irokez