  • 1. Data: 2018-10-16 20:55:10
    Temat: drewno opałowe ceny
    Od: "Janusz" <o...@w...pl>

    Sąsiad chce kupić ode mnie drewno opałowe, bo mam dużo, ale nie mam pojęcia
    za ile mu sprzedać?
    Mam dużo drewna opałowego, porabanego, ułożonego i wysuszonego.
    Jak dobrze pamiętam, to od leśnictwa kupowałem okrąglaki z transportem
    wyszło mi chyba 150zł za metr przestrzenny a transport był bliski około 5km.
    Ale jak sprawdziłem ceny drewna opałowego w internecie to sie za głowę
    złapałem, skad oni mają takie ceny?!?!?!
    Ogłaszaja się że mają drewno za 150zł już porąbane i posuszone a jak
    zadzwoniłem i spytałem o transport, to powiedzieli że do 20km transport
    gratis, no nie wierzę!!.
    To ja z nadleśnictwa kupiłem pniaki drozej jak u handlarzy drewno porąbane i
    posuszone, czy jak?
    Czy może te firmy maja te drewno z lasu za darmo i tylko za ciecie, rąbanie
    i transport sobie liczą na 150zł/
    Skad oni mają takie niskie ceny porąbanego drewna i skad ten transport
    gratis?
    Powiedzcie mi po ile wy kupujecie porąbane liściaste drewno opałowe?

  • 2. Data: 2018-10-16 23:00:56
    Temat: Re: drewno opałowe ceny
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 października 2018 22:53:47 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    > wyszło mi chyba 150zł za metr przestrzenny a transport był bliski około 5km.

    Raz w życiu kupiłem 2mp od handlarzy. Po ułożeniu było tego 1mp. Miało być
    sezonowane 2 lata, a było chyba godzinę wcześniej ścięte i porąbane :D
    Nigdy więcej ;) Zresztą zbyt rzadko używam kominka, a po ostatniej ustawie
    mojego ulubionego ministra szyszko - mam ze 20mp swojego drewna, co
    wystarczy mi na kominkowanie do końca życia :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2018-10-16 23:01:58
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2018 20:55:10 +0200, Janusz napisał(a):

    > Ogłaszaja się że mają drewno za 150zł już porąbane i posuszone a jak
    > zadzwoniłem i spytałem o transport, to powiedzieli że do 20km transport
    > gratis, no nie wierzę!!.

    Sosnę, wierzbę i topolę, a "podsuzone" w języku handlarzy oznacza "porąbane
    miesiac temu".
    U mnie 1 mp buka w metrówkach kosztuje u leśniczego ok. 150 zł loco las, a
    u handlarzy 220-250, przy czym oni kupują hurtowo, czesto z zagranicy, więc
    jeszcze taniej.
    Z tym że prawdziwe "suche" drewno skończyło się w sierpniu...

    A transport gratis to żadne wiekie halo - realny koszt załadunku i
    przejechania 20 km to 10 zł, bo HDS i tak już w firmie jest.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2018-10-17 09:39:21
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 16.10.2018 o 20:55, Janusz pisze:
> [...]
    > Ogłaszaja się że mają drewno za 150zł już porąbane i posuszone a jak
    > zadzwoniłem i spytałem o transport, to powiedzieli że do 20km transport

    różnica wynika z liczenia objętości spokojnie z jednego metra
    przestrzennego drewana od leśnika można ze 2 metry porąbanego sprzedać

    1 mp drewna z lasu to jest pryzma której pole przekroju zajmuje 1m^2
    ułożona z belek o długości 1,2m, w praktyce zawsze się spotkałem że pole
    przekroju jest liczone na korzyść kupującego.
    Czyli już z samej długości belek masz 20% więcej materiału a jak
    porąbiesz i będziesz chciał 'odpowiednio poukładać' to wyjdą 2, a nawet
    więcej skrzynie o objętości(czasem zewnętrznej) 1m^3
    Handlarze mają różne te metry, (nasypowe, przestrzenne, sześcienne, z
    opakowaniem, bez) mają jedną wspólną cechę - i tak wyruchają kupującego.

  • 5. Data: 2018-10-21 20:07:25
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Oct 2018 09:39:21 +0200, alberciq napisał(a):

    > 1 mp drewna z lasu to jest pryzma której pole przekroju zajmuje 1m^2
    > ułożona z belek o długości 1,2m, w praktyce zawsze się spotkałem że pole
    > przekroju jest liczone na korzyść kupującego.

    Moje leśnictwo sprzedaje drewno na metry sześcienne, przyjmując że w 1 mp
    masz 0,65 m3 drewna (czyli bez powietrza i kory).
    Pryzmy mają 1 x 1 x 1 m, nie 1 x 1 x 1,2 m. Kupowałem drewno z dwóch
    nadleśnictw, wałki mają 1 albo 2 m.

    http://www.miechow.krakow.lasy.gov.pl/documents/6885
    17/20904371/Czym+sie+różni+mp+od+m3.pdf/c38675c4-999
    2-49fd-a1fc-7843d3778236

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2018-10-23 17:33:02
    Od: "Janusz" <o...@w...pl>

    Maciek" napisał:
> [...]
    > A transport gratis to żadne wiekie halo - realny koszt załadunku i
    > przejechania 20 km to 10 zł, bo HDS i tak już w firmie jest.

    No to w końcu po ile mam sprzedać 1mp suchego i porąbanego drewna
    liściastego?
    A po ile iglastego? Sąsiad naciska, bo się zimno robi a nie chcę sprzedać
    poniżej kosztu.

    A te 10zł za 20km HDSa to może za samo paliwo, bo sprzęt i pracownik
    kosztują.
    Ostatnio chciałem kupić paletę betonu i żeby mi pod dom przywieźli, gdy się
    spytałem o koszt transportu, to powiedzieli mi że maja tylko HDSa i jednej
    palety nie zawiozą, wiec pewnie cena nielicha.

  • 7. Data: 2018-10-23 20:54:09
    Od: l...@g...com

    Jak palisz drewnem, to predzej czy pózniej wykorzystasz to co przywiozłeś i
    wysuszyłeś. Ja bym nie sprzedawał, chyba, że potrzebujesz pilnie kasy.

  • 8. Data: 2018-10-28 19:32:39
    Od: "Janusz" <o...@w...pl>

    l...@g...com napisał
    > Jak palisz drewnem, to predzej czy pózniej wykorzystasz to co przywiozłeś
    > i wysuszyłeś. Ja bym nie sprzedawał, chyba, że potrzebujesz pilnie kasy.

    Teoretycznie tak, tylko nie mam już miejsca na to drewno, więc część i tak
    będę musiał sprzedać.
    Czy na tym forum są sami popmiarza ciepła i nikt już drewna na opał nie
    kupuje?

  • 9. Data: 2018-10-28 19:40:50
    Od: "Janusz" <o...@w...pl>

    Maciek napisał:
> [...]
    > nadleśnictw, wałki mają 1 albo 2 m.
    >http://www.miechow.krakow.lasy.gov.pl/documents/688
    517/20904371/Czym+sie+różni+mp+od+m3.pdf/c38675c4-99

    Ja mam drewno ułożone tak ścisło, ze jest to praktycznie metr sześcienny,
    wiec skoro kupiłem za 150zł metr przestrzenny to dzielę 150zł/0,7zł dodaję
    100zł za cięcie i rąbanie i ukąłdanie i 50zł za suszenie i wychodzi 360zł.
    Sąsiad zdębieje jak mu podam cenę :)

  • 10. Data: 2018-10-28 22:03:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

> [...]
    > będę musiał sprzedać.
    > Czy na tym forum są sami popmiarza ciepła i nikt już drewna na opał nie

    Może Indianie? Już trzeci rok składają drewno na opał. Będzie sroga zima.

    --
    Jarek